ik rij al een jaar of 24 nu met een LMII. weinig tot geen problemen bij regelmatig onderhoud (1 x per jaar). in het begin tot 25.000 per jaar, vooral in de winter.
accu kan lang meegaan maar ik heb er ook een aantal na 2~3 jaar moeten vervangen. de bosch-dynamo lijkt voldoende maar met de feestverlichting aan komt hij net te kort in het lagere toerenbereik. maw, houdt de LM op toeren.
de dashbord voltmeter zit aan het eind van de kabelboom en kan een andere spanning aangeven dan er werkelijk op de accu staat.
advies: klemspanning meten, advies is al gepost.
de zekeringen zijn van porcelijn en corroderen, even eruit en erin helpt, ook dat advies staat er al.
enzovoort, de meeste van toepassing zijnde raad (voor een MG) staat wel in een post/bijdrage. het heeft weinig zin dat te herhalen.
nu heeft de TS reeds de diodebrug en spanningsregelaar vervangen. dat doe je als je weet waar je het over hebt. de onderdelen zijn als defect vastgesteld en terecht vervangen. maar heb je die kennis dan snap ik de vervolgvraag niet want daar kom je dan ook wel uit.
of de TS heeft op aanwijzing derden op basis van een onduidelijk geformuleerde klacht lukraak een aantal onderdelen vervangen maar dat heeft het probleem niet opgelost. dan rest enkel de verwijzing naar een technisch forum waar veel meer kennis aanwezig is over de specifieke nukken en klachten van dit merk. want die zijn er natuurlijk wel, zie post 2