Industrieel toetsenbord kapot

Dag Forumleden

Ik ben in het bezit gekomen van een industrieel toetsenbord + touchmuis.
Type: KSTP105F33USB
Link: https://www.ipc-systemes.com/pc/achat-6/fr/Short+Travel+Keyboards+105+…

Dit toetsenbord heeft last van een dode muis...
Als muiscontroller zit er een 332004-0110 IC op, valt niet veel op internet over te vinden?? Buiten een link naar Ebay. Waar hij blijkbaar nog in een touchpad zit van een MSI laptop (https://www.ebay.de/itm/Touchpad-MSI-Notebook-u-a-LAN-TECH-M21-94V-0-I…)

De ossilator op het bordje werkt... de sensing pinnen zijn voorzien van pulsen, dus de IC lijkt me niet dood.
Hieronder alvast een foto van het toetsenbord:

Echter loopt erover de oranje en gele kabel geen communicatie...
Als USB controller (Op de linkse PCB) gebruiken ze de Cypress CY7C63823.

Iemand nog suggesties?
Bedankt.

nonkel dw

een touchpad muis heeft soms aparte drivers nodig voor deze werkt, daar kun je dus eens naar zoeken.. ze gaan maar zelden zo dood zodat het ic kapot is, dus daar zou ik nog evn niet vanuit gaan.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
M-i-c-h-e-l

Golden Member

Oranje en gele kabel?

Zijn de kabeltjes in orde?
In de juist socket geprikt (zie op de foto eenzelfde socket?)

Meet ook de flatcabletjes even door.

Hoi

Alle drivers zijn oke.
Ik heb de signalen gemeten deze op het bord vertrekken (rechtse bord) en deze zijn het zelfde als ze aankomen op het linkse bord.
De Kabels lijken me dus nog in takt.

De connector met de draadjes steekt wel degelijk juist. Als ik deze verplaats naar de andere connector dan krijgt het bord geen spanning meer.

nonkel dw

kan het niet gewoon PS/2 zijn?

de layout lijkt erg op een PS/2 trackpad die ik nog heb liggen. hoorde ook een los printje bij met links/rechtermuisknop.

kun je niet gewoon een nieuwe module kopen en die vervangen?
https://www.ebay.com/itm/Compaq-Armada-1750-Mouse-Touchpad-Assembly-tm…

zoiets, maar dan op maat zoeken?

GMT+1
Lambiek

Special Member

Heb je de stekkers al gecontroleerd, die dingen willen wel eens moeilijk doen naar verloop van tijd.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
M-i-c-h-e-l

Golden Member

Op 27 juli 2018 22:13:38 schreef nonkel_dw:
Hoi

Alle drivers zijn oke.
Ik heb de signalen gemeten deze op het bord vertrekken (rechtse bord) en deze zijn het zelfde als ze aankomen op het linkse bord.
De Kabels lijken me dus nog in takt.

De connector met de draadjes steekt wel degelijk juist. Als ik deze verplaats naar de andere connector dan krijgt het bord geen spanning meer.

Die flatcable ook visueel gecontroleerd?
Als door vuil een ground niet wordt doorgelust kunnen ook rare dingen ontstaan, en meet je dezelfde nul volt aan weerszijden van het draadje.

Dit was ooit de reden dat een touchpad ve laptop niet wilde werken (vuile contacten ve flatcable).

Ik heb het nogmaals gecontroleerd, ziet er oké uit.
Niets geks te merken. Ook zijn alle solderingen nog intact.

nonkel dw
Hensz

Golden Member

Op 28 juli 2018 20:10:44 schreef nonkel_dw:
Ik heb het nogmaals gecontroleerd, ziet er oké uit.

Beter is lostrekken en weer erin steken/drukken. Je kunt nu eenmaal niet tussen de contactvlakken kijken.

Don't Panic!

Heb ik gedaan, zonder succes.

nonkel dw