Dyson gemotoriseerde voet draait niet

Ik heb hier een Dyson V6 fluffy met een gemotoriseerde voet, maar die draait niet meer.
Voet heb ik al gedemonteerd en schoongemaakt,mar meer dan een halve slag draaien doet hij niet.
Heeft iemand enig idee welke spanning ik op de connector naar de voet zou moeten meten en of ik eventueel de motor van de voet ergens los kan bestellen ?
De complete voet, onderdeelnummer 966489-01 is wel te koop, maar ik vind het best duur voor een stofzuigervoet.

er zijn onderdelen van, maar een halve slag draaien doet denken dat er iets anders aan de hand is. https://www.partswarehouse.com/Dyson-V6-Fluffy-SV06-Vacuum-Cleaner-s/9…

als het een borstelmotor is, zitten de koolborstels niet gewoon vast?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik kan de rol wel met de hand draaien, dan zitten de koolborstels niet vast lijkt mij.

Ik ben nog even met de multimeter in de weer geweest en de spanning op de connector van de stofbak valt vrijwel direct weg. Weet iemand hoe die spanning daar op zou moeten komen? De motor van de handunit werkt gewoon goed, maar blijkbaar zit er iets in dat de spanning naar de accessoires zou moeten regelen.

Anoniem

Ik herinner me eenzelfde probleem van zo een draaiborstel.
Borstel start maar valt na enkele seconden stil.
Hier was de ptc-fuse defect dewelke het motortje beveiligd tegen overbelasting.
Zo een defecte ptc-fuse tript dan al bij een stroom ver onder zijn Inom.
Dus zeker eens controleren of dat hier ook niet het geval is.

Op welke spanning werkt die voet?
Als ik dat weet, dan kan ik er even een labvoeding aanhangen en kijken wat hij dan doet.

Anoniem

Ik zou over de borstelmotor een blusdiode verwachten.
Kijk dus even met een ohmmeter of je een polariteit kunt bepalen.
De spanning van de motor zal wel nooit hoger zijn dan de spanning van je batterypack.
Als je de spanning van je labvoeding langzaam verhoogt vanaf 0V zou de motor vanaf een paar volts dus langzaam moeten gaan draaien.
Hou daarbij de stroom goed in de gaten.

Ik heb nu eerst maar eens contact opgenomen met de Dyson helpdesk en tot mijn verbazing sturen ze gratis een nieuwe voet op, dit terwijl de garantie al ruim 2 maanden over is.
Toch wel netjes van ze.

evdweele

Overleden

Ik vroeg me af wat een "gemotoriseerde voet" was.
Na wat verder lezen begrijp ik dat het gaat over een zuigmond met een rolborstel die elektrisch wordt aangedreven :-)

Het is de derde versie van de rolveger die ik dan tegenkom.
Mijn oma had een rolveger die ze met de hand voort moest duwen en zo de twee borstels die erin zaten lieten draaien.
Zelf heb ik lang geleden eens een zuigmond gekocht waarbij de rolborstels door de lucht die wordt aangezogen worden aangedreven.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.