Monitor gaat niet uit.

DE laatste 2 dagen gaat mijn monitor niet meer uit. Ik zie het venster met no signal en daarna een volledig wit beeldscherm. Ook de schakelaar werkt niet, dat wil zeggen dat de schakelaar wel de voeding afsluit, de led indicatie gaat dan uit, maar het scherm blijft wit. Enge remedie is de stekker er uit trekken. Heeft iemand een idee? Het model is NU-W922A

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
fatbeard

Honourable Member

Ik gok op een vastgebakken relais.
Openmaken en inspecteren dus...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
maartenbakker

Golden Member

Er zal geen relais inzitten. Het kan twee kanten op. 1) Als de voeding een standbystand heeft, komt hij daar geheel of gedeeltelijk niet meer in terecht (FET o.i.d. kortgesloten of iets mis in de aansturing van de standby). 2) Als de componenten los worden afgeschakeld krijgt de backlight geen stuursignaal om hem af te schakelen.

Het volledig witte beeld (100% wit hemd neem ik aan) duidt er zeer waarschijnlijk op dat de TCON (meestal op de signaalprint) wel volledig is afgeschakeld of geen spanning meer krijgt).

Ik denk dat het handigste is als en eens een foto van de voedingsprint plaatst. Schema heb ik nog niet uitgebreid geprobeerd te zoeken, misschien brengt dat ook uitkomst.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Relais zit er niet in, anders had ik dat weleens horen klikken. Foto maken van de print gaat ook niet lukken, ik heb 2 camera's welke sinds Juni opeens niet meer werken. Camera's zijn goed ik zie wat ik heb gefotografeerd, maar de stuur programma's om ze uit te lezen zijn opeens pleite en niet meer te vinden. In Mei ging alles nog goed, maar thans is het SCHEISSE! Moet wel een oplossing voor komen, ik ben echt niet van plan om een paar andere camera's te kopen.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Elco's kunnen hiermee een oorzaak hebben

Op 31 juli 2018 18:43:28 schreef Zoef de Haas.:
Relais zit er niet in, anders had ik dat weleens horen klikken. Foto maken van de print gaat ook niet lukken, ik heb 2 camera's welke sinds Juni opeens niet meer werken. Camera's zijn goed ik zie wat ik heb gefotografeerd, maar de stuur programma's om ze uit te lezen zijn opeens pleite en niet meer te vinden. In Mei ging alles nog goed, maar thans is het SCHEISSE! Moet wel een oplossing voor komen, ik ben echt niet van plan om een paar andere camera's te kopen.

Groetjes Hans.

Card reader geen optie ?

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Tidak Ada

Golden Member

Op 31 juli 2018 18:43:28 schreef Zoef de Haas.:
[....] Foto maken van de print gaat ook niet lukken, ik heb 2 camera's welke sinds Juni opeens niet meer werken. Camera's zijn goed ik zie wat ik heb gefotografeerd, maar de stuur programma's om ze uit te lezen zijn opeens pleite en niet meer te vinden. In Mei ging alles nog goed, maar thans is het SCHEISSE! Moet wel een oplossing voor komen, ik ben echt niet van plan om een paar andere camera's te kopen.

Groetjes Hans.

Kan je die software niet downloaden ? Anders de importeur bellen/mailen of zoals “hebbedingetje” zegt de memory card direct uitlezen.
Of werk je met camera specifieke RAW? Dan blijft de importeur over.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Kijk en zo wordt ik toch weer wat wijzer, card reader heb ik nooit aan gedacht, sterker nog ik wist helemaal niet dat het bestond. Bedankt voor de tip! Software is niet te downloaden, niet gevonden krijg ik te zien. Van Sony had ik toch verwacht dat deze software langer beschikbaar is dan 10 jaar. Snoerschakelaar vind ik wel erg amateuristisch, niets voor een technicus zoals ik. Zijn er nog bijzonderheden waaraan zo'n card reader moet voldoen?

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

kaartlezer moet geschikt zijn voor je kaartje wat je wilt lezen.
mijn vrouw heeft een Sony camera waar Memory stick (rechts) en SD (links) beide inkunnen.

tegenwoordig zie je veel All in one lezers die alles aankunnen, alhoewel Smartmedia, Compact Flash en Memory stick zo goed als obsolete zijn.

kijk even welk kaartje je hebt, lezers vind je tegenwoordig overal, Kruidvat, Action, soms zelfs de service balie in de supermarkt.
https://4.img-dpreview.com/files/g/TS560x560~1395608.jpg

GMT+1

soms usb kabel in andere poort steken, dan herkent windhoos wel ineens een apparaat weer..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

TS miste de originele software, welke m.i. niet nodig is, want het ding gedraagt zich als het goed is als externe opslag.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Ik heb 4 USB poorten en allen geprobeerd, resultaat niente! In Mei heb ik nog foto's gemaakt van een rijtje parkieten op de waslijn in de tuin. Juni heb ik nog foto's gemaakt van een speciale kraan in de badkamer die lekte want de leverancier wilde weten wat voor type kraan het was, toen herkende de PC geen camera meer, dus paniek in de tent! Op de foto van de memory sticks is rechts bovenaan mijn type zichtbaar, dus dat probleem lijkt opgelost. Nu de monitor nog.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Tidak Ada

Golden Member

Originele software is i.i.g. nodig als de beelden als RAW zijn opgeslagen i.p.v. TIFF of JPG.
RAW is vaak camera afhankelijk, maar heeft het grote voordeel veel ruimere correcties toe te staan.
Eigenlijk wordt ieder beeld als RAW geproduceerd, maar wordt door de firmware van de camera vertaald naar JPEG of TIFF.
Mijn Canon 30D Slaat naar wens in RAW, en/of JPEG op.
Die JPEG's kun je zien als contactstroken uit de tijd van de chemische fotografie. RAW bevat echter veel meer informatie, omdat er geen compressie wordt toegepast. TIFF is en tussen modus.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
bjokal

Golden Member

welke sony camera is het?
Mogelijk staat de USB optie in de instellingen verkeerd.
Die is bij sommige camera's om de zetten in een ander protocol waar niet iedere PC mee om kan gaan.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
bjokal

Golden Member

Die zou automatisch moeten omschakelen bij het insteken van de USB kabel. De camera is overigens van rond 2001, en de drivers die er nog van zijn te downloaden zijn voor win98/98SE.

Een losse kaartlezer is in dit geval waarschijnlijk eenvoudiger ;-)

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

van 2001 nog, nog net geen kilopixel ccd meer. een gsm camera doet al beter dan dat tegenwoordig..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Probleem met de monitor is opgelost. Was simpel. ik had een wat meer gecompliceerde oplossing verwacht.Diode Anode of Anode Diode had dit ook kunnen oplossen!
2 Elco's op het supply board waren naar Londen geweest en kwamen terug met een bolhoed! Dus hiermee wordt iedereen bedankt voor het meedenken.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Mn glazen bol deed het nog goed!