Voetpedaal naaimachine blijft hangen

Een kennis van mij heeft het probleem dat het voetpedaal van de naaimachine blijft hangen. Zodra je de stekker in het stopcontact steekt gaat de betreffende machine gelijk draaien.

Op onderstaande foto zie je links de binnenkant van het kantelende voetgedeelte en rechts is de bodemplaat.

Heeft iemand een idee hoe dit mechaniek werkt?

https://preview.ibb.co/j4nCTz/20180803_141534.jpg

Over de uitgaande pinnen meet ik 5 ohm

Zowel bovenop kan er contact gemaakt worden, maar ook aan de bovenkant zit er een kantel mechanisme in dat volgens mij afhankelijk van de veerspanning wel of niet het V vormige koperplaatje tegen de voorste pinnen drukt.

Er is mij verzekerd dat het als een regelbaar voetpedaal heeft gewerkt, dus dieper intrappen = harder draaien.

Maar ik zie even niet hoe dit werkt :)

Het lijkt me een pedaal die gebruikt maakt van koostofpastilles die meer samengedrukt worden als je het pedaal dieper indrukt. daardoor ontstaat beter geleiding en gaat de motor harder draaien. Duw je pedaal helemaal in, dan verzorgt het andere contact sluiting over de pastilles en draait de motor volgas. Althans, dat maak ik er voorlopig uit op.
Wordt de pedaal met de juiste machine gebruikt en welk toestel (merk en type )is dat dan?

Op 4 augustus 2018 16:48:54 schreef kris van damme:
Het lijkt me een pedaal die gebruikt maakt van koostofpastilles die meer samengedrukt worden als je het pedaal dieper indrukt. daardoor ontstaat beter geleiding en gaat de motor harder draaien. Duw je pedaal helemaal in, dan verzorgt het andere contact sluiting over de pastilles en draait de motor volgas. Althans, dat maak ik er voorlopig uit op.
Wordt de pedaal met de juiste machine gebruikt en welk toestel (merk en type )is dat dan?

Dat zou weleens heel goed kunnen kloppen.
Als ik er mee schud komt er wel minimaal wat koolstof uit inderdaad.
De machine zelf heb ik niet hier staan, het was een soort kantenfrees voor de mode :P waar een motor op gezet was dat er niet uitzag dat het bij die machine hoorde.

Op het pedaal staat Typ U-118/1 0.6A Min 800 ohm

Ik meet 0.6 ohm over de 0.1uF condensator in het midden.
Die is dus stuk.
Voor zover ik weet kan het geen kwaad om die ervan tussen te knippen?
Of krijg je dan vonken en aanslag op de contacten?

dat is een ontstorings condensator, de motor is een borstelmotor dus die geeft storing met in en uitschakelen. het werkt wel zonder dat ding.. een vervangende kun je wel bestellen ergens..

waar rook was, werkt nu iets niet meer