Teac A 505 met stk465 ic zekeringen eruit

Ik hoop dat je voor die 9,65 euro een originele STK hebt gekregen. Ik maakte al gewag van "imitaties" Daar was na reparatie alles in orde wat betreft spanningen , signaalgedrag etc. Ik doe dan ook nog een test onder belasting, op belasting weerstanden. E.e.a. om te zien of de zaak symmetrisch vastloopt etc. Het overkwam me dus dat bij deze proef het IC meteen het loodje legde, ook met een tweede exemplaar gebeurde dat. Ik heb daarna bij de officiële importeur van het merk een STK gekocht. Het ic was factoren duurder, maar bleef gewoon heel.
Ik heb uit nieuwsgierigheid de originele defecte STK open gezaagd en ook een nieuwe defecte. Toen kwam de waarheid aan het licht. De IC's zijn feitelijk gewoon discrete schakelingen, alleen de weerstanden etc zijn lasergetrimd enz. De eindversterker chips, waren maar een fractie van de originele eindtransistoren. Veel minder dan de helft daarvan als ik me nog herinner. Sindsdien ben ik altijd op mijn hoede als ik weer eens een STK moet vervangen. Het origineel is gesneuveld doordat de pootjes losgekrompen waren in het soldeer van de print.
De klant had er nog wel een tijd mee gespeeld, ondanks dat er soms wat storing in het geluid za. Een tik op de kast loste dat op. Op zeker moment was het toch exit voor de STK.

Bedankt voor je reactie Buzzy. Er staat geen Sanyo op maar ik dacht gewoon proberen, geen idee of Teac zelf of de importeur het nog levert. Hopelijk gaat hij nog een tijdje mee. Hij wordt in ieder geval niet heet. Bij mij is de oorzaak geweest denk ik dat hij het vermogen niet kwijt kon. Ik had een speaker op A en 1 op B aangesloten.

Zolang de speakers hierdoor niet parrallel op één kanaal komen zou dat in theorie niets mogen uitmaken...
Open Cirquit zal zelden een STK laten hemelen.

De helft van de minimale weerstand aanleggen door 2 speakers parrllel te zetten is wel rap einde oefening.

Neovo.

Slechtziend aan linker oog, Blind aan rechter oog. Hosting van Forumbestanden: https://drive.google.com/drive/folders Meetarsenaal welke ik heb: https://drive.google.com/file/d/1vx54QxPe6YS3pJhybK_y0a380MYUFGyb/view