USB stopcontact [BE]

Evarist

Golden Member

Mag een USB stopcontact samen met een gewoon stopcontact in 1 wanddoos en aangesloten worden met 2.5mm²?

Nihil est verum, quod non probatur primo.

in een eigen inbouwdoos met 2,5mm2 aansluiten idd.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Kunnen wel naast elkaar in 1 frame, met 2 doosjes, gewoon de zijwanden behouden.

Mag van het AREI zolang de isolatiespanning van alle bedrading geschikt is voor de hoogst voorkomende spanning, 230VAC dus. Igv VOB geen probleem dus.

Sommigen gaan hier wel moord en brand schreeuwen als je dat doet :D

Shiptronic

Overleden

dit niet praktischer ?

extra wcd en 4 ipv. 2 USb poortem

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Tidak Ada

Golden Member

Bedenk wel dat deze combinatie niet meer dan 2,1A mag leveren!
Twee telefoons gelijktijdig laden kan dan niet; de mijne slurpt aanvankelijk 1,7A (leeg) en eidigt op 400mA.
Ik heb er daarom dan ook gelijk maar twee gemonteerd.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 16 augustus 2018 21:34:09 schreef Shiptronic:
dit niet praktischer ?

[bijlage]

extra wcd en 4 ipv. 2 USb poortem

mag dit wel zonder aardpin in belgie

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

Die bestaan ook in Belgische uitvoering.

Arco

Special Member

Of een doorsteek steker van Action, werken uitstekend:

https://www.action.com/globalassets/cmsarticleimages/92/46/2558007_8718964011681-110_12.png?w=320

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Shiptronic

Overleden

Op 16 augustus 2018 23:13:40 schreef Arco:
Of een doorsteek steker van Action, werken uitstekend:

[afbeelding]

Hmmm, daar durf ik geen dure telefoon aan te hangen (in een nog duurder huis), een Bush en Jager wel.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

recent nog zo'n ontplofte usb lader gezien, die werden bij gerefurbished toestellen geleverd, ook zo'n action brasding.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik zou persoonlijk zoiezo niet voor die inbouwdingen gaan.

Die dingen zijn
- Of goedkope chinese rommel
- Of enorm duur (bij de A-merken)
- Beperkt

Een WCD gaat jaren mee, de behoefte aan opladen groeit. 5 jaar geleden was 500mA, soms 1A prima. Tegenwoordig heb je ook dingen als Quickcharge, USB-C en andere nieuwere technieken, zeker bij de apparaten met wat hogere capaciteit (powerbanks) die anders dagen aan de lader moeten hangen (sluipverbruik).

Komt bij dat zo'n ding in een WCD 24/7 onder spanning staat, en je bij een losse lader die nog eens eruit kan halen of mee kan nemen.

Nee, ik heb liever 1 extra WCD met een goede (eventueel multiport) lader zoals een Anker. En dan koop je een paar later gewoon weer een nieuwe adapter die aan de dan benodigde behoefte voldoet.
Imho goedkoper, betrouwbaarder en toekomstgerichter.

Als ik zie dat een BuschJaeger met 1 USB (700mA) poort al duurder is dan een normale WCD + een 5-poorts Anker met QC3.0 enz dan weet ik t wel :)

Tidak Ada

Golden Member

Op 17 augustus 2018 01:43:23 schreef Shiptronic:
[...]

Hmmm, daar durf ik geen dure telefoon aan te hangen (in een nog duurder huis), een Bush en Jager wel.

Die op je foto (staat ook geen merk op!) doet me ernstig denken aan die bij de Aldi te koop lag....
De Chinezen zetten er maar al te graag Bush-Jäger op en verkopen ze ook voor een meer Chinese prijs aan Aldi en consorten onder eigen merk :P
Denk maar aan de voorwaarden van die Chinese printmakers: Het ontwerp wordt (ook(?)) eigendom van de printenmaker.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Die USB lader van Action ziet er anders prima uit van binnen... :) (zit zelfs een echte zekering in van Wickmann...)
https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1916597#1916597

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Waarom een USB lader installeren in een vaste installatie? Er is toch altijd een lader bijgeleverd bij een telefoon, tablet?

Arco

Special Member

Is toch wel een stuk handiger als het geklooi met allerlei losse adapters...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Shiptronic

Overleden

Om er vervolgens achter te komen dat niet de juiste priorisatie tot stand komt, en je dus maar 500mA laad ;)

Het scheelt wel dan niet ale wcd vol zitten met adapters en je gewoon in kunt inprikken.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Zouden deze dingen al snel-laden ondersteunen?