Singel fase verdeler

Weet iemand of er 400V 32A single fase verdelers zijn.
Zodat ik dus 3 aparte groepen krijg van ieder 32A.

Of moeten we zelf weat in elkaar gaan zetten?

Zelf maken is ook niet heel moeilijk, maar wel weer meer werk:

32A input --> aardlek --> blind plaat met 3 x 32A zekering -->

https://www.new-line.nl/nl/krachtstroom-verdelers/showtec-pdp-3242-247…

--> blindplaat met 4 x 16A zekering -->

https://www.new-line.nl/nl/krachtstroom-verdelers/showtec-pdp-1643-247…

Wat ik dan als resultaat krijg is 32A input verdeeld over 3 x enkel fase 32A, waarvan L2 + L3 ook nog verdeeld worden over ieder 2 x 16A.

al die bouw "paddenstoel" verdeelkasten zit dat op toch

zelf bouwen zal wel een stuk goedkoper zijn afhankelijk van je eisen

edit: zit zelf ook te zoeken, inderdaad, buiten gewoon standaard 16A randaarde wcd's en 3 fase, lijk je inderdaad meteen in de specials uit te komen
moet ook zeggen dat ik ook maar weinig apparaten ken die 230V 32A zijn, die niet meerdere stekkers hebben, of gewoon 3 fase gevoed worden

kunt hier eens proberen
https://www.rfsystems.nl/shop//artikelen/pdp-326f-19panel-with-6x32a-c…
Verkopen daar ook complete verdeelkasten alleen niet met jouw wensen, maar zou wel eens kunnen dat ze die in overleg gewoon leveren.
Ziet eruit alsof ze die kasten zelf bouwen. lijkt een deel installatiebedrijf te zijn

Voor zover ik ze heb gevonden. Worden die afgezekerd op 16A en werken die met schuko aansluitingen.
Maar wellicht ben ik de juiste nog niet tegen gekomen.

je ziet niet zo veel blauwe 32A ceeform op die zwerfkasten, merendeel is 16A. je komt ze los wel tegen, ik heb weleens zo'n verdeler gemaakt, 50A gevoed waar eindgroepen en 32A inbouw ceeform in 1 kast waren gebouwd, elke ceeform had een eigen automaat..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik ken twee toepassingen van blauwe 32A CEE's, voor sloffen en andere onderverdelers in datacenters en voor de grotere stroboscopen van Hungaroflash e.d.

die ik heb gebouwd was idd voor in een serverruimte, werden de racks zo ingestoken.

ben onlangs ook 16A rode ceeform tegengekomen in een serverruimte, 15voudige stekkerblokken die over 3 fasen waren verdeeld.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Kruimel

Golden Member

Volgens Wikipedia zijn ze nog in gebruik voor tijdelijke gebouwen, maar met zo een Buko hokje is het meestal al een rode driefase. Ik vrees dat je die zelf zal moeten gaan maken...

benleentje

Golden Member

singel fase verdelers

Even een kleine correctie. Het is of Single Phase power distibutor of Enkel fase verdeler. Een singel bestaat niet maar dat waren vroeger van die zwarte plaatjes die op een pick-up moesten worden afgespeeld :).

JE ziet 32A enkel fase zeer zeldennooit :). Ik ben het zelf nog nooit tegen gekomen. En toch zijn er wel wat apparaten die meer dan 16A trekken. bijvoorbeeld een lastransformator of een lasinverter zijn vaak gespect op 19A of meer en toch zijn ze eigenlijk altijd met een normale 16A stekker geleverd.
Wat je ook wel eens ziet als het om een apparaat van bv 23A enkelfase gaat dat er toch een rode CeeForm stekker aanzit. Want 3 fase 25A of 32A vind je wel regelmatig op een bouwplaats of in grote installatie en 32A enkel fase echt nooit.

ALs je dan boven de 16A wilt kom je inderdaad bij 32A uit en dat word dus zelf in elkaar bouwen. of er een 32A 3 fase stekker aanzetten als het mobiel moet zijn.

On larger temporary buildings, particularly with electric heating the larger 32 A is more common.

Nog nooit tegen gekomen icm verwarming. In NL is dat dan eigenlijk altijd een 3 fase heater unit of een propaan brander met elektrische ventilator

[Bericht gewijzigd door benleentje op vrijdag 17 augustus 2018 19:00:21 (11%)

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

op de markt in de kramen worden doorgaans 16A ceeform blauw gebruikt, of krachtvoeding. bouwketen hebben idd ook een krachtvoeding als er flink verbruik aan elektrische kachels inzit.

2 polige automaten 32A en meer kom je ook niet zo vaak tegen, en dan nog is het vaak vast aangesloten spul bij bedrijven.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 17 augustus 2018 18:55:50 schreef benleentje:
[...]
JE ziet 32A enkel fase zeer zeldennooit :). Ik ben het zelf nog nooit tegen gekomen.

Dat zegt natuurlijk ook niet alles. Er zijn duidelijk nog heel veel plaatsen waar je nog niet geweest bent,

En toch zijn er wel wat apparaten die meer dan 16A trekken. bijvoorbeeld een lastransformator of een lasinverter zijn vaak gespect op 19A of meer en toch zijn ze eigenlijk altijd met een normale 16A stekker geleverd.
Wat je ook wel eens ziet als het om een apparaat van bv 23A enkelfase gaat dat er toch een rode CeeForm stekker aanzit. Want 3 fase 25A of 32A vind je wel regelmatig op een bouwplaats of in grote installatie en 32A enkel fase echt nooit.

Ik kom het regelmatig tegen, vooral in theater en clubs.
Een zwaardere versterker gebruikt zo maar tot 27A.
Ook de grote stroboscopen, skyrose lampen en moving heads komen boven de standaard 16A uit. Zonde om die allemaal meteen 3 groepen te gaan geven, terwijl ze er maar 1 gebruiken.

Iedereen bedankt voor zijn reacties, bij bedrijven als Maas Electro, kun je gewoon 32A SINGLE fase CEE stekkers kopen. Deze zijn standaard blauw, maar ook voor de theater wereld leverbaar in zwart.

Ik zal de kast samenstellen en de tekeningen en foto's van het plan delen. Ben heel benieuwd wat jullie er van vindne.

benleentje

Golden Member

Er zijn duidelijk nog heel veel plaatsen waar je nog niet geweest bent,

Ons universum is ook zo groot dat ik denk pas 1 x 10-200 ste deel geien heb. :).

Een zwaardere versterker gebruikt zo maar tot 27A

Dat is ruim 6 kW, waarom dan niet gewoon 3 fase netvoeding dan is het maar 9A. Maar goed weer wat geleerd.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Op 17 augustus 2018 22:03:43 schreef benleentje:
[...]Ons universum is ook zo groot dat ik denk pas 1 x 10-200 ste deel geien heb. :).

[...]
Dat is ruim 6 kW, waarom dan niet gewoon 3 fase netvoeding dan is het maar 9A. Maar goed weer wat geleerd.

Omdat als je de verterker niet op vol vermogen gaat gebruiken je dan ook met bijvoorbeeld een schuko kunt werken.

Op 17 augustus 2018 17:51:54 schreef DK:
al die bouw "paddenstoel" verdeelkasten zit dat op toch

zelf bouwen zal wel een stuk goedkoper zijn afhankelijk van je eisen

edit: zit zelf ook te zoeken, inderdaad, buiten gewoon standaard 16A randaarde wcd's en 3 fase, lijk je inderdaad meteen in de specials uit te komen
moet ook zeggen dat ik ook maar weinig apparaten ken die 230V 32A zijn, die niet meerdere stekkers hebben, of gewoon 3 fase gevoed worden

kunt hier eens proberen
https://www.rfsystems.nl/shop//artikelen/pdp-326f-19panel-with-6x32a-c…
Verkopen daar ook complete verdeelkasten alleen niet met jouw wensen, maar zou wel eens kunnen dat ze die in overleg gewoon leveren.
Ziet eruit alsof ze die kasten zelf bouwen. lijkt een deel installatiebedrijf te zijn

Sorry had je edit gemist.
Deze plaaten zijn van Showtec wat een merk is van Highlite. Deze komt uit dezelfde serie als de voorbeelden die ik in mijn start post gaf.
https://www.highlite.nl/Shop/Products/Cables-Connectors/Powerdistribut…

Ja ga er bij zoiets ook vanuit dat je een partij kiest die zo'n plaat in een degelijke behuizing kan plaatsen

Apparatuur met zo'n vermogen zal ook een prijskaartje hebben dat menig mens hem niet al te graag in een getimmerd kistje duwt

Dit is mijn eerste plan, nog niet gekeken of ik de standaard 19" plaaten kan vinden.
Dit geheel komt in een 4he of 5he flightcase.

Ik ga niet de standaard onderdelen van Highlite gebruiken, de ervaring leert dat dit goedkope en vaak slechte onderdelen heeft.