atmel studio 7

trix

Golden Member

ik heb atmel studio 7 op mijn laptop geinstalleerd.
in mijn hobby ruimte had ik nog avr studio 4 (dacht ik), dus dat is het laatste wat ik gebruikt heb.

wanneer ik een programma wil "debuggen" komt hij met de melding:
please select a connected tool and interface and try again
vervolgen opent er een tabblad:"blinking led 1" (zo heet het prog.) waar je de tool zou moeten kunnen selecteren, wanneer je het bijbehorende selectie schermpje opent kan je alleen kiezen tussen simulator & custom programming tool.
ik verwacht hier b.v. o.a. de dragon te kunnen selecteren.

wat gezocht op het net, kwam ik iemand tegen die hetzelfde probleem had, hem werd geadviseerd om atmel studio 7 opnieuw te instaleren, en dat was inderdaad de oplossing.
dus ik dat ook proberen, maar het heeft niet geholpen.

als ik een "build" doet: build succeeded

nu ik dit zo type vraag ik me af, waar compile je, bij de build of bij de debugger ?

weet iemand waar je in atmel studio 7 de programmer kan selecteren ?

uiteraard mij dank.

eigenwijs = ook wijs

je avr dragon heeft waarschijnlijk nog firmware van avr studio 4.
AVr studio 7, wil dat er nieuwe firmware in gaat.
Dat werkt niet door elkaar heen.
Ik wil je adviseren avr studio 4 de deur uit de doen. Die is al zo outdated.
Avr studio 7 is als je 4 gewend bent misschien even wennen, maar toch echt stukken beter.

programmer selecteer je bij Tools->Device programming

trix

Golden Member

even updaten, ik had het ook gevraagd bij avrfreaks.
ik was in de war met wat compilen nou eigelijk was in AS7, ik dacht dat ik de debug daarvoor moest gebruiken, maar wil je compilen zonder de avr te proggen, dan gebruik je build (is in AS4 dacht ik ook zo, maar was dat vegeten).

wat stijnos zegt dat klopt, alleen moet de programmer dan wel zijn aangesloten anders zie je hem daar niet.
de dragon van mij verschijnde daar gewoon.

eigenwijs = ook wijs