Philips 46PFL4908 geen beeld en geen geluid

Een Philps 46PFL4908H/12 geeft geen beeld en geen geluid. Het toestel kan aan en af gezet worden met de afstandsbediening (of met toets achteraan op tv), alle voedingspanningen zijn OK, de back light werkt. Hoe kan ik eventueel te weten komen of het moederbord defect is of als het de TCON is? Alvast dank voor wat advies.

Johan

op het Tcon zit een zekeringetje, controleer of deze nog wat doet ohms. Ander als er twee bandkabels vanaf Tcon naar beeldscherm lopen 1 voor 1 losnemen, aanzetten om te kijken of scherm geen sluiting heeft.

Doen we. Wordt vervolgd. Dank voor de tip.

De SMD-zekering is ok. Flatcabels naar schem 1 voor 1 losgenomen. Maakt geen verschil.

Heb je een multimeter?? meet eens of de Tcon spanning krijgt,meestal eer 12V.Als scherm geen waterschade heeft opgelopen, vermoed ik de Tcon als verdachte

Op 31 augustus 2018 19:47:36 schreef smd:
Heb je een multimeter?? meet eens of de Tcon spanning krijgt,meestal eer 12V.Als scherm geen waterschade heeft opgelopen, vermoed ik de Tcon als verdachte

heeft de tcon ook iets met het geluid te maken ?

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

de TCON krijgt 12V. Het scherm heeft geen waterschade geleden.

Als TV verder normaal start, en geen knipper meldingen geeft lijkt mainboard OK. Zonder beeld weet je ook niet op welke bron je zit dus geluid kan wel werken...

Nee, geen knippermeldingen en ik weet idd niet op welke bron ik zit. Ik denk dat ik een nieuwe TCON probeer. Kost nu ook weer geen fortuin. Blijkt het die niet te zijn dan kan ik even vloeken en ben ik een TCON rijker. Wordt vervolgd.

Het is voor de wetenschap moet je maar denken...

Ik zou eens met een zaklamp lichten op het scherm om te kijken of er beeld is ,heb laats ook een philips hier gehad met het zelfde probleem bleek de backlight te zijn dit nagekeken en ja hoor hersteld en werkte terug normaal

Dus, nieuwe TCON, nog altijd geen beeld. Even vloeken en op zoek naar een ander moederbord.