Autocad DWG modellen voor Phoenix klemmen (ST2,5)

bprosman

Golden Member

Vanavond bezig geweest met het maken van een kleine library in Draftsight (Autocad DWG formaat) van wat DIN rail modulen (ALS, ALAMAT, Automaat, PKZ, Meanwell voeding) etc. Maar voor ik nog meer het wiel uit ga vinden , heeft of weet iemand een DWG van een bovenaanzicht Phoenix ST2,5 klem ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Van bijna alle producten van phoenix kun je de .dxf of .dwg bestanden ophalen via hun website.
dat kan bij Cito Benelux.
De website voor download tekeningen en alle andere relevante informatie is onlangs gewijzigd.
Ik weet zo even niet uit het hoofd welke www je hebben moet.
Even zoeken, je moet wel een account aanmaken, tekeningen krujg je via de iemeel

P.S. Heel veel fabrikanten bieden de .dwg of .dxf tekeningen aan via hun website.
Ik begin meestal zo, dus bij de fabrikant de tekening ophalen. Alle voor mij niet belangrijke lijntjes etc uit de tekening halen.
Meestal maak ik alle lijndikten 0,00 behalve de omtrek.
Dan bewaar ik de tekening als Blok. Dan kun je namelijk een invoegpunt kiezen, dat neem ik als midden van de DINrail waar het op komen moet. Op tekening ook weer invoegen als Blok, kun je makkelijk alles op 1 lijn krijgen

[Bericht gewijzigd door Toeternietoe op 30 augustus 2018 07:55:49 (41%)]

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
bprosman

Golden Member

Had me niet gerealiseerd dat met een account deze gegevens er zijn.
Account aangemaakt en nu kan ik inderdaad voor veel producten de DXC versie downladen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.