Fender Rumble 100 V3 pinkt, geen geluid uit te krijgen

Beste medeleden,

Een tijdje terug waren we in ons repetitiekot aan het repeteren (zoals wel vaker gebeurt in een repetitiekot), en ineens viel het geluid van mijn fender rumble 100 weg, en de 2 leds pinkten met een bepaald interval. Op het voedingsbord alleen (zonder verdere dingen aangesloten) meet ik op P103 + en -18VDC, waar je volgens de schema's + en -24V moet hebben. http://www.fmicassets.com/Damroot/Original/10002/Rumble%20100%20V3%20S… =>dit zijn de schema's die ik heb gevonden.
Ik weet niet zo goed vanwaar ik verder kan gaan meten, en indien mogelijk zou ik graag een duwtje in de goede richting krijgen van de mensen hier die ongetwijfeld meer expertise hebben dan ikzelf.

Met vriendelijke groeten, en alvast bedankt.

mel

Golden Member

Die knipperende LED's kunnen op een foutcode wijzen.
Waarschijnlijk te lage voedingsspanning, waardoor de versterker in een beveiliging gaat.
Ik weet niet wat het voor een voeding is, maar elco's kunnen zomaar kapot gaan..
Ik zou toch de voeding meten onder belasting..kijken of er geen rimpel op zit.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Ik denk niet echt dat het echt ritmisch knipperen een foutcode wil zeggen, het lijkt alsof hij op spanning komt, en dat dat dan gewoon wegvalt. Het knipperen gaat ook een hele poos door als ik de spanning uittrek.
Ik heb geen scoop ter beschikking, dus kan jammer genoeg de rimpel niet bekijken. Zouden er nog tips zijn?

Grtn

En ik moet ook zeggen dat de versterker ineens weer werkte, totdat ik het volume opendraaide tot 1/4e ongeveer, dan viel hij weer uit met het gekende knipperen tot gevolg.

mel

Golden Member

Op 2 september 2018 20:55:35 schreef weemanteacup01:
En ik moet ook zeggen dat de versterker ineens weer werkte, totdat ik het volume opendraaide tot 1/4e ongeveer, dan viel hij weer uit met het gekende knipperen tot gevolg.

Grote kans dat de voeding dan inzakt..
Toch rimpel meten, dit kan met een universeelmeter op de AC stand.
Bij veel rimpel gaat hij iets aanwijzen.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Kan ook een rotte verbinding zijn, die roet in het eten gooit, als de print door opwarming gaat vervormen.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/