LED Oxx 540010 internet radio

Hallo allemaal,

Op de eerste plaats, ik heb geen enkele ervaring op forums dus excuses als ik me niet volgens de regels der kunst gedraag. Geen opzet.

Ik heb al een paar avondjes gegoogeld maar ik kom er niet uit, vandaar deze post.

Ik ben al jaren in het bezit van een Oxx 540010 internet radio. Ooit voor een prikkie gekocht bij de Aldi en nooit geen spijt gehad. De laatste jaren gebruik ik hem naar volle tevredenheid in mijn garage.

Ik zal wel dat de kwaliteit van de verlichting van het display achteruit ging, maar och, heel veel last had ik daar niet van.

Nu heb ik recent mijn thuismodem vervangen en nu.....nu zie ik niets meer op het display en kan ik hem dus niet installeren. :-(

Mijn vraag: is het mogelijk de LED(s) van het display te laten vervangen? Is dit nog rendabel?

Ik zou zeker gebaat zijn bij wat tips.

Dank voor de reacties.

Gr
Frans

Welkom!

Google kent dat toestel niet echt, kan je een afbeelding posten? Afbeeldingen van de binnenkant en dan vooral het display kunnen ook interessant zijn. (Als je niet weet hoe afbeeldingen te posten, zie FAQ: https://www.circuitsonline.net/forum/faq#afbeeldingen)

Ik vermoed dat het om een OLED display gaat, die verouderen snel, levensduur vaak hooguit enkele 1000en uren. Met een beetje geluk kan je er zo een nieuw display inzetten.

er zal wel een led achter het display zitten die ze veel te hoog ingezet hebben, ding is langzaam overleden door te hoge stroom. heb dat met goedkope hifi setjes ook al vaker gehad. andere led erin gezet en wat extra serieweerstanden en dat werkt nog steeds.

waar rook was, werkt nu iets niet meer