Repareren DMM Philips PM2524

Alleen berichten met de trefwoorden “digitale voeding” worden getoond. Alle berichten tonen

LetterHenk

Golden Member

Hallo,

Een PM2524 dus. Deze 'meet' niet meer. Display doet het, alle functieknoppen en range knoppen doen het ogenschijnlijk ook, ik hoor de relais dan ook 'pingelen'. Het typische geluid van deze meter bij het (auto)range switchen.

Ik heb het servicemanual (digitaal, oa op elektrotanya ) en ben begonnen met het hoofdstuk 'Fault finding'. Na de function check , een determinatie sleutel op pag.79 kom ik erachter dat de voeding waarschijnlijk goed werkt En dat ik de fout moet gaan zoeken in het analoge of digitale gedeelte.
Op pag.80 staan de eerste stappen voor deze controle beschreven.
Er staat dan:
- Apply at V~/5 - TP8 a voltage of +1V resp. -1V

Testpoint 8 kan ik vinden op het pcb, maar wat betekend "Apply at V~/5" ?

edit:
Nog een aanvullende vraag. Waar zet ik de groundclip het aan te bieden testsignaal/spanning op? Dat is blijkbaar zo evident dat het niet in de sm staat.

Action expresses priorities LH
Arco

Special Member

Dat schema/handleiding krijgt niet echt een prijs voor duidelijkheid... ;)
Volgens mij zit TP8 aan massa ( ↓1, ↓2, en ↓3 zitten aan elkaar en aan de voeding...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

die problemen kun je na 20 jaar nog hebben, bij een delta voeding gehad dat men 1 van de 3 irlz44 op de Gate niet had gesoldeerd af fabriek, pas na een uurtje op vollast kwam er dat uit..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
LetterHenk

Golden Member

Op 11 september 2018 13:15:01 schreef Arco:
Ik zie dat die 2513 nog meer stroom verbruikt, die verorbert 6 'D' cellen in 40 uur!...

Ik heb de originele DC voeding erbij. Hij staat semi permanent op de werktafel zodat ik de temp probe er snel even bij kan pakken.

Op 11 september 2018 13:25:42 schreef Titatommeke:
Ik vind het vooral handig dat de bussen aan de zijkant zitten. Met normale banaan stekkers zitten de draden dan niet snel in de weg.

De DIN plug van de tempprobe is best een lomp ding. Snoeren en pluggen aan de zijkant nemen weer extra breedte ruimte in op tafel, Zo heeft iedereen z'n voorkeuren :)

Action expresses priorities LH