ik heb ervaring het Eagle op een Linux PC. Zou nu bezig moeten zijn, maar zit CO te lezen...
Onder Linux heb je een window-manager: Een "gewoon" programma wat randjes om je programma-windows tekent, een paar knoppen in de title bar en regelt dat- en HOE je windows kan verschuiven en zo.
alt-linkermuis is vaak geconfigureerd als "verschuif window" of zoiets. Hier bij mij ook. Ik kan dus ook niet verschuiven op "alternate grid". Ik gebruik het om die reden dus al vanaf het begin gewoon niet.
Oplossing: Configureer je window manager om niet met alt-linkermuis windows te gaan verplaatsen. Als het goed is, wordt de click dan doorgegeven aan de applicatie en werkt het wel. Hoe dit precies moet met JOU window manager weet ik niet. Ik gebruik vast een andere dan jij. (ik gebruik sawfish, die heeft een feature wat ik veel gebruik wat de andere niet hebben.)
Workaround: zet het grid op de alternate resolutie die je wilt, en click daarna met rechts op "grid". Nu kan je deze instelling een naam geven. Doe dit ook met je normale gridresolutie en je kan met rechtermuis op de gridknop switchen.