Laptop vast in bootloop, beeld blijft zwart

Ik weer verder ook niet wat het probleem.is, ik heb gewoon een nieuw moederbord besteld op AliExpress bedankt voor de tips.

standard procedure hoor.
moederbord defect, ander erin. heb ik jaren bij HP en dell gedaan.
repareren is pas doenbaar als je een duidelijke fout hebt. een vga chip die zichzelf los heeft gemaakt of een DC voedingsplug die beschadigd is geraakt

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
maartenbakker

Golden Member

Corrosieschade kan soms relatief simpel zijn, maar het is geen werk voor een beginner want je moet toch al gauw voor 100 a 200 euro apparatuur aanschaffen en vaak wel thuis zijn in het schema en welke voedingslijnen wat doen en waarop reageren. Dat laatste is in dit geval ook nodig als het geen corrosie is. Dit soort werk doet Louis Rossman op zijn Youtube-kanaal, maar wel uitsluitend bij Apple. Dus je kunt er wel een algemeen idee uit halen maar geen 1:1 tips.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Bedankt iedereen voor de informatie, de laptop doet inmiddels weer, waarschijnlijk het probleem de corrosie schade.

maartenbakker

Golden Member

Mooi! Hoe ben je de corrosieschade te lijf gegaan als ik vragen mag? Of was het een kwestie van opdrogen en afborstelen?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 10 september 2018 18:35:24 schreef marc1200:
Ik weer verder ook niet wat het probleem.is, ik heb gewoon een nieuw moederbord besteld op AliExpress bedankt voor de tips.

@Maartenbakker, zo dus ? :)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
maartenbakker

Golden Member

Achja, ik heb het geheugen van een kanarie kennelijk :P

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ach....ingevroren visstick hier :P

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Nee ik heb gewoon een nieuw moederbord Erin gezet, ik heb niet de middelen om die corrosie te verhelpen