Samsung ue32c5100 backlight probleem

Hierbij een vraag ik heb een Samsung ue32c5100 waar de blacklight lang duurt voor deze aan gaat
Als de print op een 1 plek op warm dan werkt deze wel goed elco,s zijn wel goed.
Waar zou ik deze storing kunnen vinden , had al iets gevonden over een diode maar deze is nog heel deze blijkt defect te gaan maar dan werkt het blacklight niet.

"de print". Welke van de drie?!

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

En als je het mainboard loskoppelt van de powersupply;daarna de tv aanzet. Gaan de backlights dan wel direct aan

Anna

Ja dan gaat deze gelijk aan
Val me op als de tv een tijdje heeft aangestaan en je zet de tv uit dan weer aan , werkt de blacklight gelijk.
Als de tv een paar uur uitgestaan heeft dan duurt het 1 minuut dat de blacklight aan gaat.

Als ik diode zdm801 op warm dan komt de blacklight gelijk op is me op gevallen !

Is de BN44-0351B

[Bericht gewijzigd door vraag1 op dinsdag 18 september 2018 16:03:19 (14%)

Dan zou ik eerst de diode vervangen, type weet je.

oke zal het proberen met een nieuwe

Het is overigens BACKlight, geen bLacklight.
ZDM801 is een 22V zener op de voedingslijn van ICM801, een alles-in-een switcher die, via trafo TM802S, voor de LED backlight voeding zorgt.
ICM801 is een FSQ0565RS. Controleer via het datasheet daarvan of de voedingsspanning op pin 3 ervan wel binnen specs valt.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

heb gevonden die condensator 22uf blijkt defect te zijn dit is een smd uitvoering

[Bericht gewijzigd door vraag1 op donderdag 20 september 2018 17:02:16 (72%)

Vervangen, zou best eens kunnen.

@ MNM: Hij heeft nu toch BLACKlight??

Ja de backlight werkt weer de condensator die er op zat was gescheurd, ik merkte dat bij toeval op toen ik hem van de print wilde halen ,dus blijkbaar kan dit ook gebeuren

ik heb deze tv ook , en geen backlight.
komt geen spanning op de backlight connector .
ik heb geen spanning op pin 3 van het ic dat de spanning voor de backlight genereert. dit is ic ICM801.

de pfc lijkt niet te werken , ik heb c.a. 320-330v op de grote buffer elco's.

op de vcc pin8 van pfc ic , heb ik slecht 1,2v , lijkt me niet goed
de spanning op pin8 heet MULTI_Vcc , maar waar komt die spanning vandaan?
ik heb een schema van de voeding maar kom er niet helemaal uit. kan iemand helpen

[Bericht gewijzigd door siebo op zaterdag 1 februari 2020 23:09:07 (17%)

maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 2 februari 2020 00:17:43 schreef maartenbakker:
Lijkt van QS801 te komen.

dat dacht ik ook. ik heb die gemeten met diode test functie en deze lijkt nog goed. zou ik deze tijdelijk kunnen doorverbinden, of is dat een slecht idee?

maartenbakker

Golden Member

Heel slecht idee. Dat is een spanningsregelaar. Ik denk dat dit het moment is dat je (voorzichtig en/of met een scheidingstrafo!) onder spanning moet gaan meten wat er gebeurt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."