trilmotor activeren bij lage zaklamp batterij

Goededag, weet iemand hoe ik een trilmotor kan activeren wanneer de batterij van een zaklamp laag is? Zie bijlage voor mijn idee tot zo ver! Veel dank! Bart

p.s. en zie https://www.budgetronics.eu/index.php?item=1381-j-volt-detector&ac…

en

https://www.budgetronics.eu/index.php?action=article&aid=128&g…

[Bericht gewijzigd door AndBeyond! op zaterdag 22 september 2018 22:18:13 (41%)

fatbeard

Honourable Member

Een en ander hangt sterk af van de eigenschappen/specificaties van die trilmotor, maar met alleen een MN1381-J kom je er niet: die kan minder dan een mA 'behappen' en een motortje heeft veel meer nodig.
Hoeveel zul je moeten meten.

Omdat de uitgang van de 1381 'hoog' wordt als de spanning hoog genoeg is, moet je werken met een P-FET of een PNP-transistor om de motor aan te zetten als de spanning te ver daalt; een invertertrap kan wel maar gaat ook weer stroom vragen.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

hoe ik een trilmotor kan activeren wanneer de batterij van een zaklamp laag is?

Beetje krom om bij een lege batterij nóg veel meer stroom eruit te gaan trekken... :)
Is een flitsend rood ledje niet wat handiger?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
GJ_

Moderator

Op 23 september 2018 13:05:31 schreef Arco:
Beetje krom...

Mijn eerste gedachte ook, maar voor bijvoorbeeld een duiker of zo kan ik me er wel wat bij voorstellen. En zo'n trilmotor trekt ook maar enkele tientallen mA's

[Bericht gewijzigd door GJ_ op zondag 23 september 2018 13:12:07 (11%)

Arco

Special Member

Iedere 20 sec. ofzo kort de lamp onderbreken (iets van 100mS). Niet al te storend, valt goed op en kost geen extra stroom... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hoi, dank voor de reacties, maar het is voor een accessoire voor een blinde om 's nachts in het donker lopend in het verkeer zichtbaar te zijn voor anderen. De community van blinden zouden erg geholpen kunnen worden als een van jullie een schemaatje zou kunnen tekenen. Alvast dank! Bart