Yamaha receiver R-S700 help!

Hallo,

Graag doe ik weer een beroep op jullie kennis en kunde!

Van een "sloop" YAMAHA receiver R-S700 wil ik graag de stereo versterker gebruiken, het "MAIN board". zie schema in de bijlage.

Er staat een negatieve spanning op de uitgang, de ingangen (zowel L als R) en een heleboel andere punten, een paar Volt minder dan de voedingsspanning, het maakt niet uit hoe hoog die voedings spanning is, grofweg tussen 10 en 54 Volt.
Nu heb ik al van alles gemeten en kom er niet uit, een en ander op een rijtje:
De versterker functioneert gewoon, uitgeprobeerd met een C tussen de uitgang en speaker.
De ruststroom is ook okéé.
Als ik de DC voeding naar de voortrap uit zet, verwijderen R 136 & R 137 krijg ik wel andere spanningen maar het probleem blijft.
Als ik de negatieve voedingsspanning uitzet ontstaat er een positieve spanning op de schakeling, circa 5 Volt minder.
Als de positieve DC voedingsspanning wordt uitgeschakeld gebeurt hetzelfde maar dan met een negatieve spanning.
De diagnostiek naar andere prints, "Operation" en "Function"uitschakelen, via het verwijderen van de SMD weerstanden R 162 & R 225 helpt ook niet.
De spanning over de ruststroom instel tor Q117: VCE = 0,2 Volt is correct.
De volledige service manual is een te groot bestand, vandaar dat ik alleen het schema van het mainboard heb bijgevoegd.

Alle opmerkingen, aanmerkingen op deze post zijn uiteraard welkom, graag jullie hulp om dit probleem op te lossen.

principe schema Yamaha versterker Rec S-R700.pdf