BOSCH bovenfrees POF 1400 ACE led verlichting

Sinds enige tijd werkte de LED verlichting van mijn Bosch bovenfrees type POF 1400 ACE niet meer. Knap lastig als je een precisiewerkje moet doen. Uiteindelijk besloten om het huisje met de LED's los te maken. Daarin trof ik een printje aan met 2 LED's en een op een weerstand gelijkend onderdeel. Op de as zit een metalen plaatje wat met de as mee draait. Conclusie was dus dat die weerstand in werkelijkheid een axiale spoel moest zijn.
Met een 3V spanning de LED's getest en die bleken te werken. Dan zou de spoel kapot moeten zijn.
Ik kon alleen wat vinden op internet over het bestellen van een nieuwe groep 880 van Bosch.
De uitdaging was om toch zelf deze electronica te repareren. Via de kleurcodering en typering L110 mH op de print kwam ik uit bij iemand in Duitsland, die mij kon vertellen dat de spoel vrijwel zeker vervangen kon worden met een spoel te bestellen bij Conrad. De kleurcode van de spoel zou zijn bruin-zwart-oranje met tolerantie goud. Ik heb dit onderdeel besteld omdat ik het bij electronicazaken in de buurt niet kon vinden. De spoel vervangen en de verlichting werkt weer prima.
Aangezien mijn zoektocht toch lastig was, plaats ik deze informatie op dit forum om anderen op weg te helpen. De link voor het onderdeel:
https://www.conrad.nl/p/epcos-b82144a2106j-hf-spoel-radiaal-bedraad-rastermaat-15-mm-10000-h-42-006-a-1-stuks-501608