Uitloggen lukt niet goed , want als ik terug op de site kom ben ik weer ingelogd ?

Geachte ,

Ik vind dit wel raar. Als ik me uit log en ik komt later weer terug op de site , dan blijk ik gewoon ingelogd te zijn ? En dar vindt ik best wel wat vervelend want ik zou er de voorkeur aan geven. Dat als ik hier kom en ik ben uitgelogd dat ik me dan zoals het eigenlijk hoort dan gewoon kan inloggen. Wat zou het probleem kunnen zijn van dit probleem iemand een idee ?

Want ik vindt het niet zo erg leuk dat men kan zien wanneer mijn ik men laptop opstart en online dat heb ik liever dat niemand dit kan zien.

probleem opgelost er mag een slot op wat mij betreft ?

" Niemand is volmaakt. Wij maken allemaal fouten, omdat we mensen zijn geen machines " Herman
Thevel

Golden Member

Vreemd, als ik uitlog dan ben ik ook echt uitgelogd (firefox)

Hallo Herman,

Dit is meestal een “feature” van de browser die je gebruikt. Vermeld even welke jij op je laptop gebruikt.
Meestal kun je bij je allereerste keer inloggen ervoor kiezen of je browser je gebruikersnaam en wachtwoord onthoud voor de website die je bezoekt. Daarvoor is er vaak een vinkje te zetten bij de vraag: “ wachtwoord onthouden voor deze site” . Je hebt daar waarschijnlijk “ ja” op geantwoord bij je (aller)eerste keer inloggen.

Log eens uit op de site, maar sluit je browser niet af en zet je laptop niet uit. Ga naar je “ Gebruikers status” in de rechterbovenhoek en klik op “ inloggen”.
Lees hier goed wat er staat, vul je gebruikersnaam en wachtwoord in. Zet het vinkje bij “onthouden” uit!

Je laptop en browser ‘vergeten’ de gegevens en je moet elke keer inloggen.

Lukt dit ook niet dan zul je voor jouw browser moeten uitzoeken hou je deze dwingt je inlog gegevens te vergeten.

Vol st(r)oom er tegenaan!
maus0611

Golden Member

Druk je na 'uitloggen' rechts boven nog wel op de bevestiging die daarop volgt? Ik zie nu dat ik 2x moet uitloggen.

Overigens ziet niemand dat je online bent op je laptop, als je de pagina niet ververst. Als je dus deze pagina veranderd naar google.nl, ben je wel ingelogd maar het forum ziet geen activiteit en je bent dan volgens mij niet online weergegeven.

Hubie

Special Member

Op 25 september 2018 21:08:01 schreef Herman - Belgie:
Geachte ,

Ik vind dit wel raar. Als ik me uit log en ik komt later weer terug op de site , dan blijk ik gewoon ingelogd te zijn ? En dar vindt ik best wel wat vervelend want ik zou er de voorkeur aan geven. Dat als ik hier kom en ik ben uitgelogd dat ik me dan zoals het eigenlijk hoort dan gewoon kan inloggen. Wat zou het probleem kunnen zijn van dit probleem iemand een idee ?

Want ik vindt het niet zo erg leuk dat men kan zien wanneer mijn ik men laptop opstart en online dat heb ik liever dat niemand dit kan zien.

Wat is het probleem dan?
Alleen de mods kunnen zien of je daadwerkelijk ingelogd bent of niet.

Maar ok,als je elke keer weer opnieuw in wilt loggen dan kan dat(zie boven) maar makkelijk is anders. ;-)

Whoopie,we're al gonna die: https://www.youtube.com/watch?v=dATyZBEeDJ4
maartenbakker

Golden Member

Kwestie van cookies weghalen en bij het inloggen geen vinkje zetten?

@rew hieronder: er is ongetwijfeld ergens een foutje ingeslopen. Eenmalig of echt in de code van CO. Ik bedoel het weghalen van koekjes als workaround.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Nou, het is ook wel een kwestie van "verwachting". Misschien wil ik "handig" een hele dag ingelogd blijven, maar dan ga ik een avondje weg en ben ik bang dat m'n huisgenoten vervelend gaan doen met m'n CO account als ik ingelogd blijf. Dus even op "uitloggen" clicken en klaar.

Dan mag ik toch verwachten dat ik de "ingelogd blijven" overruled heb?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

maar als je laptop aanstaat / online is ziet toch niemand dat?
tenzij je ook echt iets plaatst op CO is er niemand die dat weet.

ik weet dat sinds een paar jaar de naam van de topicstarter groen is, maar dat heeft niets met online zijn te maken.

google / facebook doen vele maal meer met hun tracking en als je iets doet zou ik adviseren incognito te surfen, dan ben je sowieso minder goed te volgen. (en zien je huisgenoten geen suggesties voor cadeaus die je aan het uitzoeken bent).

in incognito ben je sowieso uitgelogd.

GMT+1

Het gaat er om dat "ingelogd zijn" bepaalde rechten geeft. Bij mijn farnell account is dat "op rekening kopen". Hier is het "berichten posten".
Als je automatisch inloggen aan hebt staan dan verwacht je dat je computer onder JOU controle blijft en dat het geen probleem is dat fysieke toegang tot jou computer de rechten geeft die bij het ingelogd zijn horen.

De mogelijkheid: "uitloggen" kan maar 1 doel hebben: De rechten behorend bij het ingelogd zijn moeten vanaf nu niet meer toegepast worden. Of automatisch inloggen nu aanstaat of niet. /dat/ is wat ik van een "uitloggen" knop verwacht. Of dat nu bij ABN-AMRO, banggood of CO is, uitloggen is: volgende keer weer om een wachtwoord vragen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Rew,

dat ben ik volledig met je eens. zelf heb ik dat opgelost door iedere PC van meerdere accounts te voorzien of te vergrendelen.
(omdat ik te lui ben om overal uit te loggen).

maar uit principe (niet omdat ik mijn gezin niet vertrouw) wil ik dat iedereen online zijn eigen account gebruikt.

hoe dan ook bij mij werkt de uitlog pagina wel gewoon. even opletten: bij de uitlogpagina moet je selecteren waar je uitlogt en dan nogmaals op uitloggen drukken.
daarna keer je terug op de inlogpagina en mocht je de browser herstarten ben ik nogsteeds uitgelogd.

GMT+1
maartenbakker

Golden Member

Dat was ook mijn ervaring maar ik had de actuele stand van zaken nog niet gecontroleerd, vandaar dat ik niet zeker wist of het verwijderen van koekjes een workaround of een oplossing zou zijn.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
GJ_

Moderator

Op 25 september 2018 21:08:01 schreef Herman - Belgie:...dat men kan zien wanneer mijn ik men laptop opstart en online dat heb ik liever dat niemand dit kan zien.

Dat kan ook een mod niet zien. Wees gerust :-)

Thevel

Golden Member

Het blijft zo stil... ik denk dat Herman - Belgie nu niet meer kan inloggen... :)

Nee hoor , ik leef nog onkruid vergaat niet ken je die uitdrukking. Ik was het forum hier wat uit het oog verloren. Omdat ik met andere dingen was en het gewoon compleet vergeten. Niks achter zoeken niet nodig.

En dat probleem met dat niet kunnen uitloggen was gewoon omdat ik een stom vinkje vergeten was hier op de side haha. Want vaak heb je dat zo dat als je een vinkje aanzet dan wordt je nooit uitgelogd. Wat wil zeggen dat als als de pc aanzet je online bent en van zodra je die weer uit zet ben je offline. En daar ben ik niet zo tuk op , log me liever zelf in.

En ik gebruik firefox als min 14 j of zo en de laptop draait onder windows 10 zo nu weten jullie dit ook.

Dom he dat je soms een vraag stelt op een forum terwijl de fout zo iets heel stoms is. Daar kan je vaak lang naar zoeken zo van die foutjes in de vorm van een naald in de hooiberg zeg maar.

Nu ik hier terug ben is dat een reden , dat ik al enkele dagen met een idee in men hoofd zit. Wat ik hier ergens ga posten.

Thevel , Belgie leeft hoor haha

Herman

" Niemand is volmaakt. Wij maken allemaal fouten, omdat we mensen zijn geen machines " Herman

Op 27 september 2018 16:29:42 schreef GJ_:
[...]Dat kan ook een mod niet zien. Wees gerust :-)

Of een mod dat al of niet zo kunnen zien is op zich niet erg , maar leden die kunnen dat wel zien. En ik log me liever handmatig in. Want soms wil ik ook wel eens iets lezen zonder dat ik er eigenlijk fysiek ben snap je.

" Alles wat je zelf in de hand hebt daar ben je eigen baas over omdat er al zoveel zaken zijn waar je niet de hand of de baas in bent. " Noemen ze dit niet Privacy ?

Privacy, privésfeer, persoonlijke levenssfeer of eigenruimte is een afweerrecht dat de persoonlijke levenssfeer beschermt.

Dit zegt alles.

Hoe zouden leden moeten zien of jij wel of niet ingelogd bent???

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com
pa3gws

Golden Member

Op 4 november 2018 01:13:28 schreef Herman - Belgie:
[...]

maar leden die kunnen dat wel zien.

Waar kan jij dan zien dat ik online of ingelogd ben???

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Er zijn fora waar bij posts onder ieders gebruikersnaam z'n status staat. Hier op CO is dat dan wel niet het geval, maar je zou zomaar die indruk kunnen krijgen uit het highlighten van de naam van diegene die een topic gestart heeft.

Misschien is het een aanrader een kleine wijziging in de FAQ tekst te maken. Het regeltje "Voor de herkenning wordt de nickname van de topicstarter het gehele topic in het donkergroen weergeven." te verplaatsen naar het einde van de alinea. En er een regeltje aan toe te voegen waarin gesteld word dat het donkergroen weergeven geen signaal naar de buitenwacht is of je on- dan wel offline bent. Kan het woordje weergeven ook meteen aangepast worden naar "weergegeven".

GJ_

Moderator

Op 4 november 2018 01:13:28 schreef Herman - Belgie:
Of een mod dat al of niet zo kunnen zien is op zich niet erg , maar leden die kunnen dat wel zien...

Als de mods het al niet kunnen anderen het zeker niet zien.

Op 4 november 2018 10:28:53 schreef GJ_:
[...]Als de mods het al niet kunnen anderen het zeker niet zien.

Hier misschien wel maar dat is niet overal het geval.

Maar als je 24/7 online zou staan op een forum, dan ziet toch net zo goed niemand wanneer je er echt bent?

Net van te voren inloggen is juist 'de' methode dat iedereen je kan volgen..

En als je zo erg gesteld bent op privacy, waarom vul je dan je leeftijd en plaatsnaam in je profiel in
En via je email ben je zo te traceren naar alle andere fora waar je actief bent
Oh en over email gesproken, hoop dat je regelmatig je wachtwoord verandert, vrijwel alle @hotmail account staan in de haveibeenpwnd(gehackte email) lijst

Sjoerd Kreyns

Golden Member

Ook belangrijk: Zorg ervoor dat je dit mooie forum maar in één tabblad open hebt staan als je uitlogd. Anders ben je mogelijk nog ingelogd in de andere tabbladen.

SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.

Als ik drie tabbladen ING open heb staan en ik druk op "uitloggen" op 1 tab, dan ben ik toch echt uitgelogd op alledrie. De informatie die beschikbaar was OP de pagina die nog open staat blijft beschikbaar, maar verdere acties resulteren in "u moet eerst inloggen".

De techniek is: iedereen (iedere BROWSER) krijgt een uniek cookie. Bij ieder cookie houdt de server bij "ingelogd of niet". Of eigenlijk alleen van de ingelogde exemplaren houdt ie dat bij. CLick jij op "uitloggen" dan wordt bij JOU cookie genoteerd "niet ingelogd" of het hele record "info over dit cookie" wordt weggemikt. Ook in de andere tabbladen is dat cookie niet meer geldig om dingen te doen die horen bij ingelogd zijn.

Volgens mij vergeet je de optie "wachtwoord onthouden", die is ook in iedere browser aanwezig. Dan maakt het niet uit hoe vaak je op uitloggen klikt. Met een paar klikken ben je weer ingelogd.
Zelf heb ik de optie "nooit vragen om wachtwoorden te onthouden" ingesteld. De tekst is mogelijk iets anders. Ik heb het 1 keer gezien nadat ik de browser installeerde.