Bauknecht GSF61204 vaatwasser geeft soms teveel water.

Ik heb een Bauknecht GSF61204 vaatwasser, nu bijna 4 jaar.
Sinds een week heb ik het probleem, dat er soms teveel water gegeven wordt.
Krijg dan fout code F6 E4 en er staat water in de opvangbak, het water komt uit 2 slangtjes die verbonden zijn met de wasruimte, dus overloop van teveel water.

Heb hier en daar rond gekeken op internet en vond 2 waarschijnlijke oorzaken bij soort gelijke vaatwasser (dus niet specifiek de GSF61204):

1 - De afvoerslang zou verstopt kunnen zijn.
1.1 - Oplossing: Soda onderin de vaatwasser strooien en 60 graden laten wassen zonder zeep en servies (natuurlijk).
Dit heb ik 2x gedaan.
Hierna ging het 4 dagen goed, gisteren avond weer hetzelfde probleem.

2 - Het slangetje van de Pressostaat/Niveauregelaar kan verstopt zijn.
2.1 - Oplossing: Scoonmaken/doorblazen.
Echter, ik kan geen Pressostaat/Niveauregelaar vinden, althans, niet de Pressostaat/Niveauregelaar die ik kon vonden op internet.
Mogelijk dat deze vaatwasser een heel andere Pressostaat/Niveauregelaar heeft of niet (?)

Kortom, ik ben op zoek naar een oplossing voor mijn Bauknecht GSF61204 vaatwasser, die pas bijna 4 jaar is.

Alle hulp is welkom.

Mvg,
De Birdy.

Niveau schakelaar kun je het beste van de onderzijde benaderen zit vol troep gored schoonmaken langwerpig onderdeel

Hi Tonnij,

Betreft: "langwerpig onderdeel"
Is dat tegenwoordig de Pressostaat/Niveauregelaar ?
Wat ik n.l. vond als Pressostaat/Niveauregelaar (Wirlpool/Bauknecht), is deze:

Maar, begrijp ik het nu goed dat het dan deze moet zijn ?

Als dat zo is, deze zit vast aan de inlaat en heb geprobeerd deze los te maken echter, krijg dit niet voor elkaar:

Hierbij ga ik ervan uit dat ik die Pressostaat/Niveauregelaar echt moet verwijderen om schoon te kunnen maken (zoals je kunt zien, ziet daar idd vervuiling).

Heel graag advies.

Mvg,
De Birdy.

ding zit onderin, tussen filterbak en lekbak. doorgaans een slangetje eraan.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik zie dan dit:

En van de andere kant gezien, dit:

Is dat wat we zoeken ?

Ik verwachtte zoiets als in m'n 1e bericht plaatje 1, daar kan wel een slangetje aan n.l.
Maar dat ding is nergens te vinden bij dit type vaatwasser.

Ik denk dat je deze bedoelt echter, die heb ik niet.

Daar kan wel een slangetje op.

Mvg,
De Birdy

Maak eens een foto van de binnen kant onder de filter vooral de rechterzijde

Ook aanvoorkant onderin machine rechterzijde van de zeefbak

foto van de binnen kant onder de filter vooral de rechterzijde

voorkant onderin machine rechterzijde van de zeefbak

bij deze machine kan de niveaumeting weleens in de lekbak steken aan de zijkant, in de zeefbak. dat werkt soms niet door vettige vuilophoping, een keer op 75 graden laten wassen helpt dan weleens..

https://cdn.europart.nl/parts/jpg3/32756072.jpg

dit is het enige wat op een niveau meting lijkt in de parts. een flowmter die slecht is kan ook nog, die heb je er 2 inzitten, op de zoutpot en waterintake, die 2e kan afwijken..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Kan de water toevoer klep niet gewoon blijven hangen door kalk ofzoiets?

Nee want dan zou de vaatwasser langzaam vollopen ook in de uitpositie

bij deze machine kan de niveaumeting weleens in de lekbak steken aan de zijkant, in de zeefbak. dat werkt soms niet door vettige vuilophoping, een keer op 75 graden laten wassen helpt dan weleens..

Dat heb ik al 2x gedaan met Soda, probleem keerde terug na 4 dagen.

een flowmter die slecht is kan ook nog, die heb je er 2 inzitten, op de zoutpot en waterintake, die 2e kan afwijken..

Dan moet dit de waterintake flowmeter zijn:

Aan de zijkant van de zoutpot zit idd dan ook een flowmeter, is misschien wel dezelfde als die van de waterintake.

Maar goed, het kunnen mogelijk dus 3 dingen zijn:
1 - Flowmeter waterintake
2 - Flowmeter zoutpot
3 - Niveaumeter

Overigens, vanmorgen maar weer eens de gok gewaagd en ja hoor, hij deed het weer prima.
Onbetrouwbaar dus.

Ik ben meer van, hij doet het of hij doet het niet.

Wat ik wel weet, die zoutpot Flowmeter is het enige onderdeel die heel makkelijk te vervangen is.
Moet die alleen nog zien te vinden en dan maar gokken of die de veroorzaker is.

Maar ja, de vrouw heeft er onderhand ook totaal geen vertrouwen meer in, omdat de laatste maanden ook de lampjes van het zout en glansmiddel onterecht branden, betreft dus ook weer zo'n onbetrouwbare meting.

Misschien maar een nieuwe aanschaffen maar geen Bauknecht meer. :-)

Maar wel bedankt voor jullie hulp !

dat is een ventiel, zo te zien het waterinlaat ventiel direct aan de ingaande slang.

glansspoel middel en zout ledje wat steeds aan blijft is wel raar, die komen op de computer uit, maar de glansspoel zit er net onder, anders zouden er draden in de deurscharnier nog brak kunnen zijn.

of iets met de print zelf, die zit bovenin..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op de foto van het vat aan de zijkant daar zitten 2 rode draden.
Hier zit de flometer je ziet van binnen een radarwieltje dit zorgt voor de pulsen.