Printer Epson DX5050 meldt verbinding verbroken.

hoe zit de printer aangesloten? met usb of via wifi?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Best Testman,

Printer is aangesloten via USB met een soort vierkante stekker bij de printer. Kan niet via WiFi.

Groetjes

USB A > B dus. Heb je al eens een andere kabel, computer, etc geprobeerd?

welke windhoos versie? en steek de printer eens op een andere usb poort..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb windows 10 en ik ga nu als eerste een andere USB poort gebruiken.
Ik laat het resultaat nog even weten.

Groetjes uit Arnhem.

@Maus, ik neem aan dat als het scannen goed gaat de kabel goed is.

[Bericht gewijzigd door Flimmerkasten op maandag 22 oktober 2018 12:45:46 (21%)

Ik neem aan dat als het scannen goed gaat, de hardware in orde is en je een software probleem hebt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Open device manager:
https://www.computerhope.com/issues/ch000833.htm

Hierna kijken onder:
- Printers;
- Print Queues;
- Unkown devices.

Als je printer überhaupt wordt herkend als "een" device, moet je hem hier terug kunnen vinden.
Zo niet, dan is er geen connectie met de PC, andere kabel proberen, printer op andere PC proberen.

Je kan hier screenshots plaatsen van jouw device manager scherm, zodat we evt mee kunnen kijken.

Helaas heeft het verplaatsen van de USB poort niet geholpen. Ik ga de printer nu op een andere PC uitproberen.

De documenten komnen in een wachtrij, opnieuw starten van het printen heeft verder geen resultaat.

Groetjes en alvast bedankt voor de hulp, ga hier vrijdag mee verder.

[Bericht gewijzigd door Flimmerkasten op maandag 22 oktober 2018 12:58:45 (12%)

Ga eerst is kijken of de printer herkend wordt in device manager?
Tot dat moment weet je niks.

gezien de drivers maar tot windows 7 gaan, zou ik er niet teveel tijd nog insteken, wrs nog uit de vista tijd, rond 2007 dus. in de bak mikken en een andere halen. inkjet zijn wegwerp printers, lang niet gebruiken en je hebt er toch al ellende mee want de boel droogt uit..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dit is wat ik zie, vrij normaal toch, behalve de melding wachtrij.

@testman: ben het met je eens maar vind het toch leuk om het op te lossen. laatste poging is andere pc.

Groetjes en fijne avond allemaal

[Bericht gewijzigd door Flimmerkasten op maandag 22 oktober 2018 19:57:03 (52%)

buckfast_beekeeper

Golden Member

Probeer eens alle software van de printer te verwijderen. Ik zou denken dat deze toch al wat oudere printer geen extra software nodig heeft en dat die gewoon in win 10 standaard aanwezig zou moeten zijn. Lijkt me ook meer een verhaal voor tweakers.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Beste Buckfast,

Dit heeft in het verleden geholpen, maar nu niet meer. Zoals gezegd ga ik het op een andere PC proberen. Dank in ieder geval.

maartenbakker

Golden Member

Op 22 oktober 2018 12:57:17 schreef Flimmerkasten:
De documenten komnen in een wachtrij, opnieuw starten van het printen heeft verder geen resultaat.

Los van de andere symptomen, klinkt dit dan weer heel erg als een vinkje bij "afdrukken onderbreken".

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 22 oktober 2018 19:55:03 schreef Flimmerkasten:
Dit is wat ik zie, vrij normaal toch, behalve de melding wachtrij.

@testman: ben het met je eens maar vind het toch leuk om het op te lossen. laatste poging is andere pc.

Groetjes en fijne avond allemaal

Plaatje laat zien, dat de printer correct is aangesloten (eigenschappen van EPSON Stylus DX5000)
Verder laat Apparaten en printers de apparaatstatus zie: "Onderbroken"

Op 22 oktober 2018 23:21:04 schreef maartenbakker:
[...]Los van de andere symptomen, klinkt dit dan weer heel erg als een vinkje bij "afdrukken onderbreken".

Mijn idee:
https://www.oeps-inktop.nl/faq/staat-uw-printer-offline-of-op-afdrukke…

Staat het papierformaat wel goed in je document? Heb je niet toevallig een PDF willen printen (dus van tekst naar document) waardoor ergens in de printerinstelling nog verborgen staat dat hij PDF wil printen?

Zo vreemd dat je scanner wel werkt in hetzelfde apparaat..

print eens een testpagina, dat kan met de knoppen op de printer doorgaans.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bij het de-installeren van een printer wordt een printer niet altijd verwijderd.
Hiermee blijft de queue in stand. En dus ook de settings.

De status is in je windows: onderbroken.
Windows zegt dit niet als er iets met je printer is, dan zegt deze communicatie blabalbal.

Kijk dus even op de link die ik heb gestuurd in mijn eerdere post:
https://www.oeps-inktop.nl/faq/staat-uw-printer-offline-of-op-afdrukke…

ik hoop dat je wel de juiste poort hebt genomen, als de pc de printer gaat zoeken en herkennen dan zou je het merk en type moeten zien. ook de wizard laten voor wat het is en handmatig de printer toevoegen helpt nogal eens.

ook staan er bij de windows updates vaker driver updates, kwestie van een apparaat aansluiten en windhoos laten zoeken naar updates, dan komen drivers ook in de lijst van de updates te staan. of er zijn geen updates meer omdat het ding voor ms te oud is al..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

kijk even bij tweakers naar de prijsverloop, al sinds 2008 niet meer te koop, laatste drivers van 2013..

echter is windhoos bekend om rare nukken, zoals vrijwel alles software gebaseerd. maar evengoed zal het niet voor t eerst zijn dat de kabel gewoon stuk is, of usb poort gaar, of pc drivers voor t moederbord niet goed, kun je ook leuke problemen mee krijgen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 23 oktober 2018 10:40:42 schreef testman:
kijk even bij tweakers naar de prijsverloop, al sinds 2008 niet meer te koop, laatste drivers van 2013..

echter is windhoos bekend om rare nukken, zoals vrijwel alles software gebaseerd. maar evengoed zal het niet voor t eerst zijn dat de kabel gewoon stuk is, of usb poort gaar, of pc drivers voor t moederbord niet goed, kun je ook leuke problemen mee krijgen..

+1

mel

Golden Member

Zulke problemen heb je met Linux nou nooit :)
Ik heb een HP laserprinter van voor de oorlog, en het werkt gewoon :P

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

tja, een merk printer die bij bedrijven wordt gebruikt van 20 jaar geleden werkt nog wel in W10, maar de levensverwachting van een gemiddelde huis tuin keuken inkjet is niet zo hoog.

gooi net een router weg, die is niet meer in te stellen omdat de flash of java versie veeeel te oud is, browsers ondersteunen dat niet meer..

[Bericht gewijzigd door testman op dinsdag 23 oktober 2018 13:27:47 (28%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Tatataraatatataaaaaa!

Samen met mijn zoon heb ik de oplosssing gevonden:

1) Wij hebben de software nogmaals verwijderd.
2) Wij hebben Windows 10 via het "printers en apparaten" menu zelf de driver software laten ophalen.
3) Het menuvenster gaf nu een andere software aan voor de printer : ESC/P-R-V4

Vervolgens konden wij weer printen.

Mvg

Ps. wij hebben dit gevonden door de printer aan te sluiten op een laptop met ook windows 10. Hier werkte de printer meteen!