350mA CC CV voeding 250V?

Voor het opladen, of eigenlijk balanceren van een NiMH accu van een Prius, wil ik een simpele, fool-proof voeding hebben die binnen een bereik van 200 tot 250V met een maximale stroom van ~350mA (1/20 C) kan opladen.

Decennia geleden ben ik eens met een 5-150V voeding (8-voudig) bezig geweest op basis van een 7805 en een BU932 (heb ik alle componenten nog van liggen) die zelfs een stroombegrenzing op 100mA, 400mA en 700mA had. Maar helaas kan ik daar het schema niet meer van vinden: de BU943 zal gewoon als een 'standaard' HV input gewerkt hebben, zoals bv. hier in de applicatie sheet van een LM317T in HV toepasssingen. Maar hoe we (collega student heeft deze voeding voor zijn buizenversterker wel afgemaakt en werkend gekregen) de stroombegrenzing hadden gedacht, weet ik niet meer...

Nu kwam ik dit tegen:
http://www.circuitstoday.com/wp-content/uploads/2009/10/IC-7805-as-current-source-300x183.jpg

Wat gaat er mis als ik deze op een 250Vdc gelijkgerichte spanning zet en de accu minstens 220V is? De 7805 krijgt dan maximaal 30V binnen t.o.v. zijn groundpin, en gaat zijn 500mA (of 350mA na aanpassing van de "R" weerstand) stroom sturen door de accu (=Rload).

Andere simpele oplossingen zijn ook welkom. In principe had ik gedacht dit met een 200Vdc spanning in serie met een stroombegrensde 10A 30V voeding (afgeregeld op 350mA) om op te laden tot 230Vdc. Na verloop van tijd de 200Vdc spanning naar 230Vdc zetten en verder laden tot 250Vdc.

Of moet ik het mega simpel houden, mijn 19,5V trafo in serie zetten met mijn 15V trafo (230V~=>15V~=>19,5V~ingang=>230V~uitgang die nu 175V~geeft en na gelijkrichting ongeveer 250Vdc) met een of twee voorschakel weerstanden die ik eruit kan halen met een schakelaar als de stroom te laag wordt.

Ik heb helaas al mijn variacs de deur uit gedaan met mijn stomme hoofd. (toen niet verwacht ooit nog aan dit soort projecten te beginnen, maar da's een ander verhaal).