Indesit kuip scheurt. Iwd71482

Toch jammer dat er geen boven-lader machines meer gemaakt worden.

Hier staat nog een 30 jaar oude Miele boven-lader wekelijks te draaien.

Perfect, geen gedoe met rotte kruizen, of lekke deurrubbers

En je doet de was erin/eruit zonder te bukken, en tijdens de lopende was kun je altijd die vergeten sok even toevoegen.

Schoonmaken? Even de trommel eruit tillen en de RVS kuip en trommel kun je aan alle kanten makkelijk schoonmaken.

Smd.is idd een borstelloze motor.als hij trekt dan hoor je het klappen en t kraken van de Kuip.monteur zal ik er weer op aan spreken als hij er is.vorige keer wou hij er niks van weten.

er worden nog zat bovenladers gemaakt, zoek maar eens met oogle..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb nog een siemens staan die voor een leuk flesje wijn op te halen is.. Extraklasse bovenlader van een overleden oom.

Op 14 november 2018 16:44:24 schreef aristonaboy:
maus:heb genoeg sleutel ervaring aan wasmachines om te weten dat de beveiliging er uit moet.dat is dus ook gebeurt na plaatsing.

Ik twijfel niet aan je kunnen, maar het lijkt me wel mogelijk dat draaien met beugels zulk soort schade kunnen aanrichten.

Klopt.bedoelde er mee te zeggen dat ik als eerste de beugels er uit zou halen na t uitpakken en voor het plaatsen:D kwam er alleen wat ongelukkiger uit hhaha.

High met Henk

Special Member

Op 14 november 2018 19:01:33 schreef smd:
@ High met Henk: Hoe kan je een composiet materiaal wat volledig verteerd is lassen?? Uberhaubt composiet lassen gaat niet!

Jij doelt dus op een niet metalen kruis??
Sommige mensen noemen legeringen ook wel composiet nl.
Ik zei dus ook:

Op 13 november 2018 19:01:55 schreef High met Henk:
Als het metaal is kun je het lassen of solderen.
[...]

Blijkbaas is dit geen metaal.. Wellicht zou ik het nog namaken van metaal...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 10 november 2018 19:05:33 schreef smd:
Je kan 2 oude kruizen nemen (1 voor onderdelen) en de armen 3 cm verlengen door een goede lasser en past dan ook. Ook uitgevoerd en die machine draait ook nog.. Wel een speciale electrode moest er gebruikt worden!!!

Maarja, over de Indesit: Ik heb nog liever een 40 jaar oude Miele dan een nieuwe indisjit.. Dat heeft meer met wasgedrag te maken ( en uiteraard de dubieuze techniek). Indesit draait trager, schoepen zijn lager en "wiegt" de was meer dan de hardere slagen wat Miele altijd maakt..

Op vakantie gewassen met een Amerikaanse wasmachine, zo'n liggende trommel met een kegel in het midden en deze centrifugeert ook. Nou, het was fris, maar schoon??

Maytag Neptune TL Kenmore Calypso. Ziet er heel vet uit tijdens het wassen, maar wasprestaties ho maar! https://www.youtube.com/watch?v=NPqIHLRa3us

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!

Zo,exact een maand later een nieuwe Kuip er in gekregen.
Zeer vriendelijke monteur.machine draait als nieuw(is ie natuurlijk ook.kuip mocht ik houden dus als iemand een snaarwiel,of thermostaat en NTC nodig heeft voor dit type dan kan je me een berichtje doen. Mag dan weg voor weinig.gr robert

Hopend op meer geluk. Dat is het nadeel indesit, eens in de paar weken is de techneut in de buurt!

Tot nu toe doet Hij t nog goed.trekt nog wel hard aan de trommel maar goed we kijken het nog even aan.

Je moet ook geen bakstenen wassen in je wasmachine!

Ja hoe krijg je ze anders schoon?Is wel een karwei elk jaar om de tuin leeg te halen maar goed.De stenen moeten wel netjes blijven toch?

Ik ben blij voor je dat hij het weer doet.

Ik snap alleen niet hoe het lonend kan zijn om 2x een monteur in een busje langs te sturen en een nieuwe kuip te plaatsen. Het gaat om een machine van €299 (verkoopprijs!).

Hoeveel uur is de monteur de eerste, en de tweede keer bezig geweest?

If you want to succeed, double your failure rate.

Indesit werkt in regios's. Ze komen er 1x per 2 of 3 weken of maand. Dan word er een behoorlijk strakke planning op nagelaten en meerdere bezoekadressen dicht bij elkaar. Vandaar dat er een behoorlijke tijd tussen diagnose en vervanging kuip zit. Die kuipjes hebben ze de volgende dag wel, maar het mannetje er bij??

Een uur ongeveer met de reparatie.de eerste keer was vrij snel duidelijk.de Kuip moest uit Italië komen wat ik van de monteur begreep.ze hebben het wat kunnen rekken omdat er geen haast was ivm nog een machine.ik vroeg bij de eerste keer of er een nieuwe machine geplaatst werd omdat hij zei: U krijgt een compleet nieuwe unit.daar op antwoordde hij:dat gaat whirlpool echt nooit doen.Die hebben t liever gerepareerd.Kan zijn dat dat alleen bij indesit machines gebeurt.

[Bericht gewijzigd door aristonaboy op vrijdag 14 december 2018 07:49:38 (38%)

Alleen indesit, whirlpool ruilt om.

High met Henk

Special Member

Whirlpool en bauknecht is hetzelfde.
Zit indesit ook in die pool??

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Vandaag was de wasmachine weer lekker bezig.loeihard trekken aan de trommel en kraken.tijdens sneller draaien in aanloop naar centrifugeren weer gekraak bij de motor vandaan en keihard aan de trommel trekken..(duidelijk dat dit dus van de motor moet komen want voor dat de Kuip vervangen werd deed deze dat ook.)ben klaar met deze machine.ga eerst eens contact op nemen met whirlpool,en kijken wat ze zeggen.voorlopig staat de w733 er weer.mijn gevoel zegt dat deze er nog een hele tijd zal staan.(eerder zou deze een jong gezin weer blij maken maar die hebben al een andere)

Tja als de oorzaak van het probleem niet opgelost word, scheurt die kuip weer..

had het al aangegeven maar dit zou niet het scheuren tot gevolg hebben. Ga zo whirlpool bellen.Heb alleen geen zin om voorrij kosten te betalen als de monteur dit geen garantie vind.dan kon ik wel eens flink nijdig worden.

Daarom vroeg ik ook al of de oorzaak te gevonden was. Nu zit je nog een keer met de problemen, ze hadden je beter een hele nieuwe machine kunnen geven, dat was nog voordeliger geweest ook.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Echt...Indesit is echt indesjit nu.. Ik vermoed een defecte vermogensmodule. Ze lossen het maar op door omruiling?? Zou ook pisnijdig zijn en zeg ze maat dat een 30+ jaar oude miele het beter doet ( was uit de tijd van "er is geen betere")dan een 1 jaar oude idesjit!

Zo,paar weken geleden is de monteur weer geweest.er is nieuwe software op gekomen en doet het weer normaal en goed.machine is verkocht incl oude Kuip mee gegeven en het hele verhaal uitgelegt.maar heb wel een wasmachine nodig dus de miele staan nu op zijn plek bij ons en blijft er staan.2 flessen chloor en hij is weer fris.mvg robert

Ja was er klaar mee.vriendin al helemaal dus de miele moest blijven en de indesit moest weg haha.