220-240 trafo herbedraden tot 'variac', wat is veilig?

Ik heb een oude, niet galvanisch gescheiden trafo voor omzetten van Nederlandse naar Engelse spanning.

Het is een trafo met wikkelingen voor 200 tot 250V in 10V sprongen, nu dus aangesloten met ingang op 220V, uitgang op 240V.

Aangezien ik helaas al mijn variac's heb weggedaan, zou ik toch graag een optie willen hebben om wat variatie in spanning aan te kunnen bieden (o.a. voor mijn 250Vdc stroomgelimiteerde spanning voor een Prius accu, met deze trafo kan ik daar gewoon een 250Vdc spanning met een flinke serieweestand gebruiken die ik een steeds iets hogere voedingsspanning geef zodat de stroom op peil blijft).

Mijn planning was een 6 standen schakelaar die de 230V op één van de zes wikkelingen zet, en een andere 6 standen schakelaar die één van de wikkelingen als uitgang selecteert.

Zo krijg je een uitgangsspanning van 184V~ (230V op 250V wikkeling en 200V wikkeling als uitgang) en 287,5V~ (230V op 200V wikkeling en 250V wikkeling als uitgang).

Maar moet ik wel zo hoog gaan? Of de 230V spanning alleen op de 230V, 240V en 250V wikkeling zetten? Dan gebruik ik de trafo zeker niet buiten zijn geplande bereik.

(Maar ik heb veel 6 standen schakelaars ;) )