Op 25 november 2018 16:29:46 schreef testman:
voor ziggo levert het vooral bandbreedte op als de analoge banden weg zijn van de cai, en hard nodig ook want stabiel signaal leveren is nog steeds moeilijk voor ze, vooral tussen 6 en 9 in de avond..
Dan doe je toch wat fout. Het netwerk wordt continue gemonitord en op de plekken waar de norm niet wordt gehaald (men monitort tussen 19:00 en 23:00) wordt het netwerk uitgebreid (lees: gesplitst)
Waar het niet in de lengte kan, pakken ze het in de breedte.
Analoog wordt afgeschakeld. Het frequentieraster wat nu nog tot 865Mhz loopt, trekken ze door tot 1200Mhz.
De retourband wordt ook breder, maar daarvoor moet de FM band eerst van de kabel worden gehaald.
hoewel ik er tegenwoordig wel achter ben dat een instabiel wifi even testen met speedtest wel het eea oplevert, jitter hoger als 10 en upload nogal wisselend van snelheid
Hoe meet jij Jitter?? Dat vind ik wel interessant!
vaak de cai richting modem die ergens een slecht contact heeft. de bijgeleverde frutkabels ruilen voor een degelijke zelf gemaakte kabel
De bijgeleverde kabels zijn goed. Ik haal juist vaker problemen uit de kabels die men zelf heeft gemaakt.
beter meteen naar een 2 weg splitter gaan, 1 uitgang direct naar de modem en 1 uitgang voor de cai in huis, evt via versterker.
Nuance... De door Ziggo geleverde splitter. Én een goed gemonteerde AOP.
Op 25 november 2018 17:06:24 schreef testman:
heb het even geprobeerd, maar hier werkt het alleen met: digitaal zoeken op UPC digitaal ( deze tv is nog van voor de fusie, er zit wel ziggo in maar daar vind ie niks op ), netwerkcode 164.000 en id 04444. anders komt ie meteen al met "geen services gevonden". zenders zitten nu wel goed vanaf 1, voorheen moest ik vanuit de 900 range beginnen.
Dan woon je in voormalig UPC gebied.