Analoog signaal van Ziggo doet raar

Op 25 november 2018 16:25:44 schreef mel:
Hahaha, we gaan het zien..Als het zover is , kan ik altijd nog zenders gaan zoeken :P

En als het dan ineens afgelopen is met je "normale" signaal, dan heb je tenminste weer een goede reden om te klagen dat het allemaal zo beroerd werkt met die Ziggo troep. Gewoon afwachten dus.

@fantomaz: dat van die 04444 code is een goeie. Ga ik eens uitproberen.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

die 4444 code zet de SD zenders toch op 4-25 van de tv? anders heb je de standaard SD zenders onhandig in de 9xx range zitten meen ik..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Shiptronic

Overleden

Op 3 november 2018 11:41:14 schreef mel:
Ik heb maar gewoon analoge kabel, of ze moeten het stiekum omgebouwd hebben :P
maar het fenomeen doet zich zowel beneden, een flatscreen, als boven, een CRT geval ,voor.

Bij Ziggo (ex UPC) hebb je altijd bediede, heeft je TV heen DVC-tuner?

Op 25 november 2018 16:42:16 schreef testman:
die 4444 code zet de SD zenders toch op 4-25 van de tv? anders heb je de standaard SD zenders onhandig in de 9xx range zitten meen ik..

Klopt, heeft een tijdje geduurd na overgang van UPC naar Ziggo, voor ze dit weer op de rit hadden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

heb het even geprobeerd, maar hier werkt het alleen met: digitaal zoeken op UPC digitaal ( deze tv is nog van voor de fusie, er zit wel ziggo in maar daar vind ie niks op ), netwerkcode 164.000 en id 04444. anders komt ie meteen al met "geen services gevonden". zenders zitten nu wel goed vanaf 1, voorheen moest ik vanuit de 900 range beginnen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 25 november 2018 16:29:46 schreef testman:
voor ziggo levert het vooral bandbreedte op als de analoge banden weg zijn van de cai, en hard nodig ook want stabiel signaal leveren is nog steeds moeilijk voor ze, vooral tussen 6 en 9 in de avond..

Dan doe je toch wat fout. Het netwerk wordt continue gemonitord en op de plekken waar de norm niet wordt gehaald (men monitort tussen 19:00 en 23:00) wordt het netwerk uitgebreid (lees: gesplitst)
Waar het niet in de lengte kan, pakken ze het in de breedte.
Analoog wordt afgeschakeld. Het frequentieraster wat nu nog tot 865Mhz loopt, trekken ze door tot 1200Mhz.
De retourband wordt ook breder, maar daarvoor moet de FM band eerst van de kabel worden gehaald.

hoewel ik er tegenwoordig wel achter ben dat een instabiel wifi even testen met speedtest wel het eea oplevert, jitter hoger als 10 en upload nogal wisselend van snelheid

Hoe meet jij Jitter?? Dat vind ik wel interessant!

vaak de cai richting modem die ergens een slecht contact heeft. de bijgeleverde frutkabels ruilen voor een degelijke zelf gemaakte kabel

De bijgeleverde kabels zijn goed. Ik haal juist vaker problemen uit de kabels die men zelf heeft gemaakt.

beter meteen naar een 2 weg splitter gaan, 1 uitgang direct naar de modem en 1 uitgang voor de cai in huis, evt via versterker.

Nuance... De door Ziggo geleverde splitter. Én een goed gemonteerde AOP.

Op 25 november 2018 17:06:24 schreef testman:
heb het even geprobeerd, maar hier werkt het alleen met: digitaal zoeken op UPC digitaal ( deze tv is nog van voor de fusie, er zit wel ziggo in maar daar vind ie niks op ), netwerkcode 164.000 en id 04444. anders komt ie meteen al met "geen services gevonden". zenders zitten nu wel goed vanaf 1, voorheen moest ik vanuit de 900 range beginnen.

Dan woon je in voormalig UPC gebied.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Shiptronic

Overleden

Op 3 november 2018 15:06:22 schreef r-p:
Klopt. Afgelopen jaar ingesteld bij mijn schoonouders. Die gelukkig ooit een LCD hebben gekregen voor hun trouwdag van de kinderen/aanhang/kleinkinderen. Daar zit nu dus digitale TV op zonder kastje.
Recent nog aardig wat moeite moeten doen om 'm weer van analoog op digitaal te krijgen ;) Blijkt dat je domweg door kunt zappen en dat na 30 analoge kanalen, hij de 800 digitale kanalen gaat doorlopen... (Zijn er geen 800, maar telling gaat wel zo ver met hiaten ertussen).

Met het gratis kastje dat je ook nog kunt krijgen bij Ziggo, kunnen ze nu in ieder geval op 2 van de 3 TV's in huis blijven kijken nu analoog is/wordt uitgeschakeld.

als bijde , analoog en digitaal zijn voor geprogrameerd ben je heel snel op de verkeerde zender lijst zonder dat je het door hebt, hoe dat sosm gebeurde was mij ook jaren een raadsel.

maar kijken naar bv. kanaal 3 digitaal, als je dan nogmaals op 3 druk gaat hij naar 3 analoog en vize verza.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 25 november 2018 17:25:38 schreef Fantomaz:
[...]

[...]
Hoe meet jij Jitter?? Dat vind ik wel interessant!
[...]

[...]
Dan woon je in voormalig UPC gebied.

de speedtest.net app meet de ping snelheid en ook jitter. toen ik dat op meerdere slechte internet adressen gebruikte viel me de jitter van een paar honderd op icm het nogal wippen van de uplink tijdens de test. na het aanleggen van de 2 weg splitter en een nieuwe kabel ( dikkere koka als de oude bijgeleverde die ook wat knikken had ) was de jitter onder de 10, de uplink bleef rond de max schommelen tijdens de test.

men klaagde daar ook dat ( wel korter als het slechte internet ) de tv ook storing gaf, bleek dat met een speedtest de tv storing gaf, ook weer door die gammele kabel, de upload door de modem verstoorde het tv ontvangst. de modem gaf de tijd voor ik de boel verbouwde een knipperend oranje online ledje, na de verbouwing was dit constant groen.

ik zie vaker dat men niet alles uit het nieuwe modem pakket gebruikt, men laat oude zut zitten van 10 jaar terug, onder andere die b1001 of mcp03 of het aop doosje is een 30 jaar oud kreng wat roestig is als een fiat uit de 70's. pas als dat goed is, komt de rest mbt wifi instellingen. de gegevens uit de modem helpen ook wel, daar zit net als in de horizon box meer in als men weet..

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 25 november 2018 18:55:25 (16%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 25 november 2018 18:49:31 schreef testman:
men klaagde daar ook dat ( wel korter als het slechte internet ) de tv ook storing gaf, bleek dat met een speedtest de tv storing gaf, ook weer door die gammele kabel, de upload door de modem verstoorde het tv ontvangst. de modem gaf de tijd voor ik de boel verbouwde een knipperend oranje online ledje, na de verbouwing was dit constant groen.

Dan is de TX te hoog van de modem. Daar moet dan een oorzaak voor zijn.
Signaal komt te zwak aan bij Ziggo, die vervolgens de modem opdracht geeft om "luider te praten".
Als dat komt door het kabeltje tussen splitter en modem, is dat geen probleem voor het TV beeld.
Komt het echter door een barrière tussen de splitter en Ziggo, zal het harde signaal van de modem, via de splitter, ook het TV signaal verstoren.
De Tuner gaat daarvan over z'n nek.
Hoe dan ook... Er is een reden voor de modem om harder te zenden en dat is niet goed. Daar moet naar gekeken worden.

Ik was even in de veronderstelling dat jij een methode of apparaat had wat Wifi signaal kon analyseren.
Fasejitter in ons netwerk is uitzonderlijk. Ik ken het wifiprotocol niet weet dus niet of men daar ook iets moduleert wat kan "jitteren".

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
maartenbakker

Golden Member

De snelheid wordt waarschijnlijk bijgeregeld als het modem veel fouten ziet langskomen. Dan gaat de boel wat zwalken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

de speedtest app meet jitter, hoe die dat meet weet ik ook niet.

een veelgehoorde klacht is dat wifi van providers slecht is, sommigen leveren dan een vast bekabelde wifi zender erbij en de monteur zet de wifi van de modem uit, die is vaak niet van het beste, mede door de provider firmware.

ik stel bij gewone routers het kanaal vast in. dat kan vaak niet bij die provider modems, ook de wifi zendsterkte is automatisch geregeld, wat doorgaans betekent dat de boel nogal instabiel is.

de modem kan niet veel als je upload slecht is, een webpagina opvragen gaat nog wel, maar een mail met attachement of een filmpje uploaden zorgt voor instabiliteit, de modem gaat volle bak zenden om de rotte verbinding nog proberen te weg te krijgen, maar het houd een keer op. als de rotte verbinding tussen aop en 1e splitter zit gaat de tv ook over z'n nek van de upload.

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 25 november 2018 19:51:47 (28%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
mel

Golden Member

Iedereen heeft het over een modem..Maar die heb ik niet van Ziggo.
Er zit in de meterkast gewoon een AOP , en dat is alles. Geen modem..

Internet heb ik gewoon via ADSL van KPN, via de telefoonlijn, en daar zit WEL een modem , maar het zijn 2 verschillende systemen..

[Bericht gewijzigd door mel op maandag 26 november 2018 12:29:25 (20%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Frederick E. Terman

Honourable Member

De discussie meandert wat.
Voor jouw kabel en jouw televisie heb je geen modem nodig.

e: Ik zou dat in de drie weken dat de thread nu al loopt allang eens geprobeerd hebben, alleen al uit technische nieuwsgierigheid. :)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
mel

Golden Member

Zolang ik beeld heb, vind ik het best :P
Ik heb het druk met andere dingen :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
RAAF12

Golden Member

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken…

Kanaal 14 Ziggo sport? Zo ja kijk je digitaal. Op die site staan ook de postcode's en de datum waarop het analoge signaal eruit gaat.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op maandag 26 november 2018 14:14:56 (32%)