Chem-wik desoldeerlint

Kruimel

Golden Member

Die chem-wik dingen werken IMHO beter dan minstens één (merkloos) alternatief dat ik probeerde. Geen ervaring met coax mantels, maar dat is meestal een wat grovere winding. De draden van het "B-merk" waren ook wat dikker en de issue met een (te) snelle warmte-afvoer speelde ook mee. Ik gebruik maat 0.075/7-5L voor de meeste toepassingen. Dat is volgens mij dezelfde als die van buzzy, maar dan een kortere rol (5 ipv 25ft). Ik heb nooit last gehad met veroudering van de flux.

Op 8 november 2018 19:21:56 schreef Blue Sky:
Ik haal het bij Bakelaar in Julianadorp, heeft meerdere maten en lengtes. Link: http://home.kpn.nl/fbakelaar/gereedschap.htm doorscrollen naar onderen, staat bijna onderaan.

Goede link, die kende ik niet. Die gast heeft echt een schat aan nuttige en betaalbare supplies en gereedschappen (op een site alsof we nog via een 06-nummer inbellen, dat wel :)).

KGE

Golden Member

De beste desoldeerlitze die ik ooit gebruikt heb zat in een blauwe dispenser met het rolletje liggend bovenop (afgedekt met een kartonnetje) en een lange veer als geleider naar beneden. De litze was heel fijn geweven koper wat daarna dubbelgevouwen was.
Voor zover ik mij kan herinneren was het van Amerikaanse makelij.

Werkte echt perfect.

Helaas heb ik het na een paar jaar nergens meer kunnen vinden.

ik gebruik dat spul niet veel, sinds een zuigpomp of desoldeerbout handiger werken. heb het weleens als reparatiedraad gebruikt in een speaker, gebroken draad naar de conus :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 10 november 2018 18:33:41 schreef Kruimel:
... op een site alsof we nog via een 06-nummer inbellen, dat wel :)).

Hmm, lijk meer op een BBS achtig iets maar dan iets in een moderner vormgeving uit 1995 ofzo :-)

I love it when a plan comes together !
Blue Sky

Cableguy

Op 10 november 2018 18:33:41 schreef Kruimel:
(op een site alsof we nog via een 06-nummer inbellen, dat wel :)).

Je mailt hem wat je wilt hebben, daarna krijg je een mail terug met de totale kosten en daarna stuurt hij de spullen op als je betaalt hebt. Beetje omslachtig maar inderdaad, veel keuze. Hij staat ook wel op radiomarkten, oa in Beetsterzwaag en volgens mij ook de Lichtmis.

Waar rook is, is stroom