knipperlichten

beste mensen,

Voorop gesteld zijn dat ik volledig a-technisch ben. Het zou me, zo dacht ik, wel lukken om een drietal lampen op te hangen aan het plafond die met 1 knop worden bediend. Ik heb er inmiddels twee opgehangen, beiden met een spaarlamp. Indien ik de schakelaar aan zet, duurt het zeer lang voordat het licht aangaat en als één lamp aangaat, gaat de andere uit. Ze wisselen zo om de twee a drie tellen van elkaar. Indien ik 1 spaarlamp verwijder, blijft de andere spaarlamp knipperen. Indien ik echter 1 spaarlamp vervang door een ouderwetse gloeilamp is het probleem opgelast en blijven beide lampen normaal schijnen. De aan-uitknop is een gewone knop (geen dimmer). Mijn zwager die enig verstand van zaken heeft, heeft alle aansluitingen gecontroleerd en alles is goed verbonden volgens hem. Hij (en ik al helemaal niet) heeft geen verklaring voor deze gang van zaken.

ik wil in de twee lampen LEDverlichting aanbrengen maar vraag me af hoe groot dan de kans is dat dat ook afwisselend geknipper oplever.

weet iemand hoe dit probleem wordt veroorzak en hoe dit is op te lossen?

Het klinkt alsof ze per ongeluk in serie aangesloten zijn en niet parallel..