Weintek HMI en toegang pagina's via wachtwoord

Ik ben wat aan het stoeien met Easybuilder PRO om een interface te maken via een Weintek scherm. Op zich gaat dit vrij aardig, ik heb echter een probleem waar ik tot op heden nog niet uitkom.

Eén van de pagina's (instellingen voor de machine) wil ik via een wachtwoord beveiligen. Men zou dan eerst in moeten loggen vooraleer deze pagina toegankelijk is.
Ik heb enkele gebruikers aangemaakt met diverse toegangsniveau's.

Via een button verwijs ik naar pagina 70, een standaard pagina om in en uit te loggen. Het inloggen gaat prima, ik krijg netjes een melding "succeeded" of "password incorrect".

Afhankelijk van de uitkomst wil ik echter doorspringen naar een andere pagina, dit via een macro.
Ik krijg het echter niet voor elkaar om de status van het inloggen uit te lezen. Het is mij ook niet helemaal duidelijk welk register ik hiervoor moet uitlezen.
Op pagina 70 wordt gemeld dat in PLW_Bit 895100 wordt aangegeven of het inloggen succesvol was. Via mijn macro veranderd er echter niets bij het succesvol (of niet succesvol) inloggen.

Iemand een tip hoe ik dit moet aanpakken, wellicht denk ik veel te moeilijk.

Zoekt en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek
GJ_

Moderator

Automatisch doorspringen is even een dingetje. Ik dacht eigenlijk dat het een kwestie was van het gewenste windownummer in een systeemregister schrijven maar dat werkt zo dus niet.

Overigens weet ik niet hoe je dat wil organiseren want window 70 word normaal toch echt als een popup geladen (General>display popup window). als dan de onderliggende full screen window ineens verspringt lijkt mij dat redelijk verwarrend.

Jouw PLW bit 895100 gaat gewoon naar "1" als je succesvol bent ingelogd. Dat kun je aflezen onderin window 70; daar staat dan "succeed". Dat is het label voor state "1" van de bit lamp.
Alleen kun je daar volgens mij in een macro niks mee.

Dat automatisch door springen is nog niet eens noodzaak. Al wordt er maar een knop zichtbaar waarmee ik naar de beveiligde pagina kan springen. Nu ik het schrijf, wellicht zit die functie er ook wel in. Ga ik even kijken!

In de simulatie wordt window 70 niet als een pop up geladen maar dat kan natuurlijk verschillen van het echte werk.

De PLW 895100 veranderd inderdaad wel, dat is het punt niet. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om de status via een macro te achterhalen. Maar uit jouw bericht maak ik op dat dit dus niet mogelijk is.

EDIT:
Een button verbergen zolang de juiste gebruiker niet heeft ingelogd kan, dat is dus de manier om het te doen.
In de simulatie kan ik na het inloggen window 70 echter niet afsluiten. Nu kan ik er voor de test wel een knop in knutselen die verwijst naar de start pagina maar echt charmant vind ik dit niet voor het uiteindelijke doel. GJ, weet jij of je window 70 in werkelijkheid wel makkelijk kan afsluiten?

[Bericht gewijzigd door diode op maandag 12 november 2018 18:31:04 (28%)

Zoekt en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek
GJ_

Moderator

Je moet die popup wel even zelf aanvinken bij de oproep van de pagina. Anders kom je ook nooit meer van die pagina weg. De simulatie is het echte werk.

Je beantwoord mijn vraag al voordat ik hem gesteld heb, respect _/-\o_

Zoekt en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek