startknop samsung tablet doet het niet meer

Ik heb hier een samsung tablet tab4 10.1 waarvan de startknop het ploseling niet meer doet. Is er iemand die weet of dit een hardware probleem is of dat het ook door bv downloaden van een spelletje softwarematig een andere functie kan krijgen. In dat laatste geval zou zou terugzetten naar fabrieksinstellingen een oplossing zijn. het probleem zou dan kunnen zijn dat van een aantal spelletjes het level weer wordt teruggezet naar level 1. Of gaan die instellingen ook mee als je een backup maakt.

Wie kan me helpen?

Je kunt altijd voor een paar Euro een knop module kopen en deze met simpele instruties vervangen.

Is de batterij niet teveel ontladen? Dan moet je eerst de lader een paar minuten (of een kwartier) erop aansluiten. Als de accu te laag is gaat mijn asus tablet ook niet aan. Anders reset knopje opzoeken en de tablet resetten. (Soms kan dit door lang de aan uit knop vast te houden) Succes!

*hier heb ik geen app voor nodig
maartenbakker

Golden Member

Startknop is denk ik niet de aanknop maar de home button?

Hoe dan ook denk ik dat de kans het grootst is dat de hardware matig is. Ik sluit me dus aan bij T-sec.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Als het wel de home button knop is kan je een gratis app als homebutton installeren, heb ik ook gedaan op mijn smartphone. Dan krijg je onder in het scherm een oplichtend plekje met dezelfde functionaliteit. Je kan deze ook aanpassen. Wel handig als je homebutton in het scherm zit en moeilijk is te vervangen (zoals bij samsung amoled schermen).

*hier heb ik geen app voor nodig

als ik dat voorheb met mijn ipad moet ik die op een speciale manier herstarten, dan is di eknop niet defect meer de tablet staat in gelockte toestand

pa3gws

Golden Member

Als de accu helemaal plat is geweest dan wil hij niet meer.
Hang hem een uurtje aan de lader en probeer dan het volgende heeft mij al een keer geholpen.

Je moet 8 sec de powerbutton indrukken en dan de knop van het geluid naar links dan krijg je een boot menu en dan kies je het eerste hopelijk werkt dit

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.