Alternatief Omron B3J Tactile Switch

Weet iemand een alternatief voor de Omron B3J schakelaar.

https://omronfs.omron.com/en_US/ecb/products/pdf/en-b3j.pdf

Koop deze eigenlijk al sinds de jaren 90, blijkbaar al eerder in productie. Zijn in de jaren 80 ook op synthesizers gebruikt zoals de Phophet VS.

Nu na jaren ze bij Farnell gekocht te hebben zijn de meeste helaas niet meer leverbaar of tot einde stock.

Heb op ali express gekeken, zie ik wel wat voorbij komen wat er op lijkt, maar daar staan meestal 3d schetsen bij en verkoop aantallen waar ik niet heel gelukkig van wordt.

Hoeft niet helemaal identiek te zijn, knop mag eventueel ook iets verhoogd zijn, zolang er maar een ledje boven zit. Niet waarbij de hele knop oplicht.

fatbeard

Honourable Member

Is de aloude digitast nix?
Redelijk goed verkrijgbaar dacht ik zo: Met Google zoeken op “digitast”

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
adval40

Special Member

is de kleur led belangrijk ?

ik heb hier partij liggen met 1 ledje en ik heb er met 2 ledjes liggen

Ad

DIe digitast ziet er prima uit.

Nee de kleur maakt niet zoveel uit, liefst rood. Maarja wil niet zomaar je verzameling aantasten. Ooit zul je t nodig hebben :p

Heb ook een alternatief bedacht, misschien goedkoper en makkelijker.

Omron B3F 12mm tactile switch en dan voor 13 cent de B32 knop. Die heb je in alle kleuren die je kunt bedenken 12x12mm of 9x9mm. Ledje doe ik er dan wel net boven door het frontpaneel. Dat is niet echt een bezwaar. Dan ben ik onder de 40 cent per knop klaar.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.