aansluiten tc421 TBV firmware opnieuw programmeren

hoi, ik heb een tc421 gekocht en heb het null probleem. dat betekend dat (VOLGENS ZOEKWERK OP INTERNET) de firmware er opnieuw ingezet moet worden. hiervoor heb ik een nuvoton nu-link gekocht, alleen hoe sluit ik deze aan op de tc421?
op de nuvoton nu-link heb ik GND,RST,CLK,DAT,VDD, deze moet volgens mij aan de P1 op de tc421, maar ik welke volgorde?
vanaf de p1 gaan de meeste printbanen naar de IC STM32 F103C8T6

als iemand wat info heeft om mij vooruit te helpen,

mvg

rob

Arco

Special Member

Je kunt toch volgen waar de baantjes heen gaan?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

hoi,
de baantjes volgen lukt me wel,maar waar moet vanaf de nuvoton nu-link, GND,RST,CLK,DAT,VDD naar toe ? dat is me niet helemaal duidelijk ik heb een foto met de pin out van de stm32 bijgevoegd, ik kan er 1-2-3 geen wijs uit

mvg rob

hoi,

ik heb het stuk gelezen, maar kan er niet uithalen waar de GND,RST,CLK,DAT,VDD vanaf het NU-LINK printje naar toe moeten ,
ofwel naar welke pinnr van het betrefende ic ?

gnd >
rst >
clk >
dat >
vdd >

mvg

Hoe kom jij aan GND,RST,CLK,DAT,VDD pinnen, wie of waar wordt gezegd dat je die moet gebruiken?
Om een Stm32 chip te programmeren heb je de swclk en swdio lijntjes nodig, of de volle jtag.
Nu beschikt deze stm32 ook over een ingebakken uart bootloader, maar ook die kan ik niet rijmen met de door jou genoemde pinnen.
Ik kan me voorstellen dat ze met CLK de swclk bedoelen en met de DAT de swdio.
Wat meer info is nodig om dit te veriferen.

2N3055: Je hebt helemaal gelijk: Op de programmer hoef je niet er bij te zeggen wat voor "clk" het is. Op de CPU is er een uart CLK, SPI CLK en.... Een Single Wire (Debug) CLocK.

P1 heb ik drie draden kunnen volgen naar pin 38-39-40. Dat zijn PA15, PB3, PB4. De gemeenschappelijke factor is: SPI1.

SWDIO, pin 34 op de chip moet aangesloten worden op je DAT signaal van de programmer. Die duikt een VIA in op je foto. Ik kan hem niet verder volgen waar ie heengaat.

SWCLK, pin 37 op de chip moet aangesloten worden op CLK van de programmer. Die raak ik op de foto kwijt onder de silk van R6.

NRST, pin 7 op de chip, moet aangesloten worden op RST van de programmer. Die duikt weer direct een via in. Ik zie niet waar ie heengaat.

C45 heeft een GND en een VDD aansluiting. Met de multimeter controleren of je die makkelijker op J3 of P1 kan vinden.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 15 november 2018 23:33:42 schreef 2N3055:
Hoe kom jij aan GND,RST,CLK,DAT,VDD pinnen, wie of waar wordt gezegd dat je die moet gebruiken?
Om een Stm32 chip te programmeren heb je de swclk en swdio lijntjes nodig, of de volle jtag.
Nu beschikt deze stm32 ook over een ingebakken uart bootloader, maar ook die kan ik niet rijmen met de door jou genoemde pinnen.
Ik kan me voorstellen dat ze met CLK de swclk bedoelen en met de DAT de swdio.
Wat meer info is nodig om dit te veriferen.

hoi, dit is een foto van de programmer, (GND,RST,CLK,DAT,VDD)
rew, ik ga dat zondag nog eens uitzoeken,

mvg

hoi, ik denk dat alles nu goed is aangesloten,
want mijn programma zegt dat ik de verkeerde chip selecteer,
ik heb geen idee welke de juiste is, misschien dat iemand dat weet aan de hand van de bijgevoegde foto,

Wat ik eerst niet (maar nu wel) voor je gecontroleerd heb is of je programmer (en de software?) wel geschikt is om de STM32F103 die je wilt programmeren te programmeren.

De programmer die je gekocht hebt, is bedoeld voor de Nuvoton NuMicro™ processors van Nuvoton en niet voor de STM32 serie van ST microelectronics.

Dus... Selecteer de STM32F103 uit het lijstje en je bent in business.

Als je "openocd" aan de praat kan krijgen met die Nuvoton programmer, DAN geef ik je een goede kans dat je hem geprogrammeerd kan krijgen.

Of OpenOCD ook onder windows werkt weet ik niet.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ok, daar was ik al bang voor, maar ik ga het proberen met openocd mvg

hoi,
ik krijg openocd niet aan de gang, maar gaat het ook met een USB to RS-232 Converter , met een FTDI Chip, ik heb dit gevonden: (alleen hoe zet ik boot0 high en boot1 low)

Find BOOT0 pin and set it to HIGH.

On discovery boards, VDD pin is near BOOT0 pin, so if you have jumper, just put it on.

Find PB2 (BOOT1) pin and set it LOW. On discovery boards, GND pin is near PB2 pin, so if you have jumper, just put it on.

If you don’t have jumpers, you can take 2 provided on discovery board. They are on the GND, if you rotate discovery board, under ST-link.
Reset device

We need to connect our USB to UART converter with STM32F4 device.
STM32F4 supports many UART combination.
TX: PA9; RX: PA10
TX: PB10; RX: PB11
TX: PC10; RX: PC11

I tested with these pins, maybe there are more pins.
If you are working with STM32F4-Discovery, then pins PA9 and PA10 will not work, because they have capacitor for USB connected to this pin. Use any other combination.

Connect TX of STM32F4 with RX of converter and RX of STM32F4 with TX of converter.
Let’s go back to out flash loader.
Leave settings as they are, just change “Port Name“, to your port name. My is COM3.
Hit “Next”

Arco

Special Member

Staat toch op het aansluitplaatje in de link? Pin 44 en 20...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Klopt, maar Pin 44 en 20 , waar mee verbinden ?? Met gnd ? Mvg

[Bericht gewijzigd door daltonagf op maandag 19 november 2018 22:41:30 (11%)

Arco

Special Member

Hoog is Vdd, laag is Vss/Gnd

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com