verwisselen 15 polige Sub-D connectoren

Beste CO'ers,

ik ben op zoek naar een manier op 2 15-polige Sub-D connectoren te beschermen tegen verwisselen bij aansluiten. Ik heb 2 male connectoren op een print, en de 2 aangesloten units hebben een female connector. De 2 units mogen absoluut niet verwisselt aangesloten worden. Wijzigingen in pin-out is niet mogelijk.

Weet iemand nog een andere oplossing hiervoor?

mvg

For Every Existing Problem Exists a Solution, Just Try To Find It...

Worden op beide units alle 15 pinnen functioneel gebruikt?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Je zou een high density ("VGA") en een low density ("game") connector kunnen gebruiken ?

bprosman

Golden Member

Wat wij "Vroegah" deden was (maar dat kan alleen als niet alle pennen gebruikt worden) een "codering" aanbrengen. Ofwel, 1 of meerdere "male" pennen weglaten en de vrouwtjeskant de gaten dichtstoppen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Die gedachte had ik ook, maar wilde eerst weten of dat ook mogelijk was. Als alle pinnen functioneel bezet zijn, dan heeft het sowieso geen geen om dat voor te stellen.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Anders twee verloopjes van Male-Male en Female-Female en zet een aan de unitkabel en de andere aan de print. Nu heb je male-female op je print en idem bij de units.

Aan de print kan ook niets meer gewijzigd worden helaas... Het is een bestaand ontwerp dat backwards compatible moet blijven :'(

For Every Existing Problem Exists a Solution, Just Try To Find It...

De schroefjes die aan de print zitten veranderen in male voor een connector,
idem de male schroefjes aan de 15 polige snoer kant

Guus@Sint-Michielsgestel

op het chassisdeel aan de zijkant van de buitenmantel een bult solderen, en op de stekker een sleuf maken die over de bult valt..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik doe bijna hetzelfde als testman. Op een db9 die oneigenlijk gebruikt wordt heb ik op de stekker buitenmantel in het midden een stukje 2.5mm koperdraad gesoldeerd en met de dremel een sleufje in de mantel van het chassisdeel. Als je dat op beide stekkers op een andere plaats doet kan je ze niet omwisselen.