Tekst menu Eagle vraagje

fatbeard

Honourable Member

Ik ben mijn Eagle (5.12) aan het personaliseren met gebruikmaking van het textmenu.
Dat gaat prima, maar ik vroeg me af of het mogelijk is om een menu-item over twee regels 'uit te smeren' (zodat de menu-kolom niet overdadig breed wordt).

Ik heb nu dit

code:

Menu 'Airwires : run /Eagle_data/ulp/Airwire_finder.ulp;'\
     'Testpoints {\
          Interactive : run /Eagle_data/ulp/CAM/testpoints_v2.01.ulp;|\
          CSV format : run /Eagle_data/ulp/CAM/testpoints_v2.01.ulp csv;}'\
     ' : '\
     'FABmaster : run /Eagle_data/ulp/CAM/fabmaster100.ulp;'\
     'GenCAD : run /Eagle_data/ulp/CAM/gencad_134_easylogix.ulp;'\
     'DXF : run /Eagle_data/ulp/CAM/dxf.ulp;'\
     ' : '\
     ;

wat er zo uitziet:

maar ik wil eigenlijk van dat submenu af en alleen de CSV optie overhouden als "Testpoints (CSV format)".
Alleen wordt dan de menu-kolom nogal breed (en hou je dus minder werkruimte over)...

Iemand enig idee?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Is de text inkorten niet een optie? Ik heb mijn menu-items een plaatje gegeven, ze staan bij mij sowieso bovenin naast grid enzo... daar kan je kleine png'tjes aanhangen, met dubbele textregel erin. dat werkte in 6.6 sowieso, geen idee of dat in 5.12 ook kan?

code:


Menu'[d:/locatie/plaatje.png]: Run de-ulp-die-ik-wil.ulp;'\
;

plaatje voor het menu item is 53x22 pixels en chars zijn 5x7 pixels

fatbeard

Honourable Member

Die plaatjes werken ook in 5.12, dat gebruik ik ook voor andere menus.

Het inkorten van de tekst (die dan nogal cryptisch dreigt te worden) lost het 'probleem' niet echt op...
Ik zoek dus eigenlijk zoiets als '\n' (maar dàt werkt niet, evenmin als <br>).

Maar misschien zoek ik het wel weer te ver: ik bedenk me net dat een plaatje ook twee regels text kan bevatten...
Dank voor de suggestie, ik ga wat uitproberen.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Dat doe ik ook vaak dubbele textregel, Je kunt om het een beetje te maskeren, de achtergrond van je plaatje dezelfde grijswaarde geven als je huidige menutje. Dan zie je het bijna niet.

Arco

Special Member

Je kunt .png plaatjes toch ook een transparante background geven?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com