miele draait snel tijdens wassen

miele type v56660 module elp162 draait heel snel tijdens wassen.
nieuwe module geplaatst en andere motor.
tachograaf ook verandert.
weet iemand wat dit kan zijn?

draadbreuk als alles al vervangen is. Of het is ook een van zelfde defecte print/ motor??

de draden op de motor van de stekker voor de tachograaf aansluiting waren inderdaad niet goed. [2 zwarte draden zijn het,op de stekker gesoldeerd]
tachograaf meet 306 ohm tot aan printplaat.
maar hij draait nog snel met wassen.
is een nieuwe printplaat ingekomen.
hoe nu verder?

Meet je tot op de vermogensprint de tachodraden OK?? Als draden los hebben gehangen en tegen massa zijn gekomen wat wel eens voorkomt,is er een aantal SMD componentjes defect op vermogensprint.

inderdaad ik meet tot de printplaat 306 ohm.

heb je nog steeds 308 ohm als je de kuip wat beweegt in de vering?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Meet je ook een wisselspanning als je de trommel handmatig draait? Ik heb het zelf ook eens gehad. Het ontstond alleen als de machine warm was. Dag erna was er niks meer te meten totdat ik de machine liet proefwassen en de boel warm was. In mijn geval begaf de tacho het wanneer ie warm was.
De keren erna dat ik er ooit weer gedonder mee had was de magneet losgekomen.

Spanning staat en stroom gaat!

ik meet een kleine wisselspanning.
1,3 v is dit oké?

als ik de kuip wat beweegt verandert de ohmse waarde.

Heeft de losse draad tegen massa gelegen?? Indien ja,is de print defect.

volgens mij niet,maar er zijn meer mee bezig geweest.
hoezo concludeer je dat?

Daar de tachometing wel aankomt op bedrading tot op vermogensmodule en daarna niet reageert/ corrigeert. eerder meegemaakt en was probleem na bedradingsfout naar massa toe..

wat had toen een bedradingsfout naar massa?
heb em ook aangesloten zonder de aarde en toch nog zat de fout erin.

Als de tachodraad afgebroken is geweest en tegen massa heeft gelegen is de print bedankt . Aarde losnemen heeft geen effect verder

de draden lagen niet los maar maakten geen goed contact aan de connector.

Heb een testopstelling staan, dus kan evt je print(en) testen.

Nou word ik toch benieuwd hoe dat er uit ziet SMD, zoals je mischien weet werk ik op de test afdeling van een producent in de AGD markt.
(Helaas wij hebben deze niet gemaakt, maar ik heb natuurlijk wel de nodige test beds en oplossingen gezien en/of gemaakt)

P.s. Bij een Tacho zou je met toenemende draaisnelheid een toenemende spanning en frequentie moeten meten.
1,3 Volt zou kunnen op een erg lage snelheid, dat hangt van het verzet (ik weet niet of dit de juiste term is in het Nederlands, ik bedoel de verhouding van de as van de motor en de maat van het wiel)
Des te sneller je draait des te hoger je voltage.

"Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it." - Pope John Paul II

Het is IDD niet het voltage waarop de tacho meet, maar frequentie. Gezien dat ik meerdere printen herstel,heb ik kabelbomen/ motoren van de meeste machines die ik herstel.Zonodig kan ik het in een machine aansluiten.

Dat klopt, we meten inderdaad de frequentie.
Soms word de tacho veranderd voor een andere producent gedurende de productie periode en veranderd het voltage.

Even aangaande het testen, wij bouwen voor wasmachines "test banken", wij simuleren alle sensoren en eigenlijk de enigste originele delen, zijn de electronica en de motor, de rest van de lasten word gesimuleert met lampjes etc.
Dit word gebruikt gedurende de ontwikeling om te kijken of de software naar behoren werkt voor het bij mij eindigt voor de hardware tests.

"Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it." - Pope John Paul II

Yep,maar voor mij word zo'n teststraat te duur denk ik Walkura??

iemand denkt dat het ook aan de motor kan liggen.
als het dat niet is [verkeerd type motor] kunnen we dan de printplaat opsturen naar jou [smd]
hoever ligt den oever van den helder?
dit vraag ik omdat mijn dochter in hoorn woont.

Motor, verkeerd type?? Dan moet de stekkers ook totaal anders zijn. Den Oever/ Den helder is 25 KM. Ik zou dan beide printen nemen,dus front en vermogensprint en eventueel motor.