sharp aquos lcd tv type LC-37X20E

Ik heb een probleem met deze sharp tv LC-37X20 en dat is als je hem aanzet dan speelt die prima en een goed beeld maar na ongeveer 20 minuten valt die uit en kan je hem niet meer opstarten.
Als die na een behoorlijk tijdje uit is geweest kan je hem weer aan doen en gebeurd na plusminus een kwartier weer het zelfde.
Nu is mijn vraag wat dat zou kunnen zijn.
Zijn dat de Elco,s van de voeding en zo ja welke kunt iemand mij helpen.

mvrg Henk

pa3gws

Golden Member

Meestal is het probleem met rotte elco's andersom.
Slecht koud starten en eenmaal warm geen probleem.
Dit lijkt mij een slecht contact cq rotte soldering.
Dat na het opwarmen uitzet en een verbinding verbreekt.
Vaak kan je dat aan de print al zien.
Plaats eens duidelijke foto's van de soldeerzijde van de printen.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Een elco probleem is juist tegenover gesteld. Er is een component op de voeding die temperatuur gevoelig is. Er is recentelijk hier nog een gelijkwaardig sharp probleem geweest. Met een busje koudespray kom je een heel eind

maartenbakker

Golden Member

Geeft hij ook een foutcode (knipperende LED's) als hij uitvalt? En zie je nog wat raars gebeuren vlak voordat hij uitvalt?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Nog bedankt voor al uw antwoorden op mijn vraag over de Sharp LCD TV.
Ik heb de tv thuis gehad en hij werkte anderhalve dag goed dus terug gebracht bij de klant opgestart een hele avod kunnen kijken toen weer het zelfde probleem hij valt uit en rode ledjes knipperen nu kan je hem niet meer opstarten.
Ik heb de spanning van het net gemeten en die bleek 241 volt is dat niet een beetje te hoog voor deze tv nu wordt er door Eneco een kastj geplaats voor een week dan gaan ze kijken of er piek spanningen zijn ze zeggen dat dat kan tot 253 volt een beetje vreemd lijkt mij het gekke is dat de sony radio die onder de tv stond ook defect is.
Misschien heeft iemand nog een idee.

mvrgr Henk