Onkyo TX-8222 brom in de linker box

Sinds enige tijd komt er uit de linker box van onze Onkyo TX-8222 een brom, moet even uitzoeken nog welke frequentie. Iemand een suggestie waar ik moet gaan zoeken?

zit sinds 2009 in de PV.
mel

Golden Member

Het kan een afvlakcondensator zijn in een kanaal.

Een schema zal veel kunnen helpen.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

eerst de bron checken, dan pas richting versterker gaan zoeken. een grote afvlakelco zal t niet zijn, dan zou het andere kanaal ook wel brommen. een soldering of signaal elco, toonregeling denk ik eerder..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Een schema heb ik zo 1,2,3, niet, zal even kijken zo wat er met de aankoop meegekomen is.

zit sinds 2009 in de PV.
pa3gws

Golden Member

Hier de service manual van de receiver.
Maar voor je verder gaat eerst zoals @testman al aangaf de bron controleren.
Ofwel bromt hij ook als er behalve de luidsprekers niets is aangesloten.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

De mijne ziet er wel heel anders uit Pa2gws.
Ik heb m open gehad de print nagekeken op bolle elco's en deels los gehaald en nagesoldeerd.
Nu heb ik geen brom meer links, maar ook bar weinig geluid links. (en dat was niet)
Met de balans bijna helemaal naar links gedraaid en het volume redelijk (3x (?) zo hoog als gewoon) hoog komt er nu wel geluid uit, maar de kwaliteit lijkt minder, via de CD speler, via radio lijkt de kwaliteit gelijk, maar dus heel veel zachter op de linker kant.

zit sinds 2009 in de PV.

Sluit de speakers eens aan op de B uitgang en test dan nog eens. Zachter geluid kan zomaar een gaar speakerrelais zijn.

die waren aangesloten en zijn ook weer aangesloten, het probleem zit daar ook helaas. dinsdag maar even de verkoper bellen, die staan ook bekend als de radiodokter (beverwijk), misschien kunnen die m redden.

zit sinds 2009 in de PV.