benson aggregaat geeft te hoge spanning

niemand met info over deze display ?

doet het niks of wat? op func drukken en je zou moeten zien wat de spanning doet, als het ding draait iig..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Shiptronic

Overleden

Lijkt mij meer de motorcontroller dan AVR, maar kan gecombineerd zijn. Vaak zitten er dan meerder potmeters op om eea af te stellen, soms digitaal (interface/kabel en PC programma)

post eens een foto van de aansluit kant, ook op zijkanten wil nog wel eens behulpzame info staan.

in het verleden nog wel eens met de spullen van deapsee gespeeld. leuk speelgoed voor een redelijke prijs. https://www.deepseaplc.com/genset

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

het is gewoon een display die voltage, accuspanning , stroom , oliedruk en overload weer geeft .
op de zijkant of achter kant is niets te vinden wat meer duidelijkheid geeft . de draden gaan door een rubber tule de achterkant van de display in , geen connectoren of dergelijke .

echter werkt de oliedruk indicatie niet en geeft de overload een rare waarde aan (-245)
en de afkortingen zijn mij nogal onduidelijk
dit is wat er op de display staat :
code list

p-01 oil. lack ( deze werkt niet en is natuurlijk voor de olie druk, oliedruk sensor lijkt te werken )

p-02 L&H. FRE ( dit is mogelijk de frequentie , alleen snap ik niet dat ze er niet een Q achter hebben gezet zodat het duidelijker word )
p-03 L&H volt ( deze werkt en geeft de spanning aan )
p-04 L&H bat volt ( werkt ook en is de accu spanning )
p-05 overload ( geeft de waarde aan van -245 en deze waarde word bij belasting minder bv. -350 )

ik begrijp niet helemaal waar L&H voor staat , kan low en high zijn

ik heb een gebruiksaanwijzing echter is deze heel summier er word hier in alleen maar gesproken over starten en stoppen , maar geen uitleg over de display .

de avr blijkt overigens gewoon te werken , door een klein stelschroefje op de juiste spanning terug te regelen .

ook het overdadig roken ( zwarte rook ) wat ik niet gemeld had is verholpen , de inlaatklep spelling was te groot waardoor hij onvoldoende lucht kreeg voor de verbranding.

al met al begint het weer een bruikbare aggregaat te worden , nu nog de bedrading vernieuwen en beter aanleggen en de display goed aan de gang krijgen .

Op 1 december 2018 21:16:38 schreef testman:
doet het niks of wat? op func drukken en je zou moeten zien wat de spanning doet, als het ding draait iig..

de functie toets doet niets anders dan door de 5 aanwijzingen scrollen
wat de display zelf ook automatisch doet
tenzij er een programmeer mogelijkheid is , maar dan zal je toch meer info moeten hebben om dat te doen

ik denk niet dat de oliedruk wordt gemeten, maar alleen of er genoeg olie aanwezig is. als dat niet meer is krijg je daar een melding van.

de overload welke niet goed meer wordt gemeten is interessant, dat geeft indicatie dat er wrs toch teveel vermogen is gaan lopen. normaal geeft dit aan dat de meter ingang gaar is, maar als dit ding meerdere ingangen heeft kan er 1 stuk zijn..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 2 december 2018 09:00:33 schreef testman:
ik denk niet dat de oliedruk wordt gemeten, maar alleen of er genoeg olie aanwezig is. als dat niet meer is krijg je daar een melding van.

de overload welke niet goed meer wordt gemeten is interessant, dat geeft indicatie dat er wrs toch teveel vermogen is gaan lopen. normaal geeft dit aan dat de meter ingang gaar is, maar als dit ding meerdere ingangen heeft kan er 1 stuk zijn..

de meter heeft voor elke functie een ingang wat logisch is.
de olie druk word wel gemeten , want de meetpunt op de motor is geen oliedruk schakelaar ( wat het meeste gebruikt word bij een oliedruk controle lampje ) maar een oliedruk sensor waar van de weerstand veranderd afhankelijk de oliedruk .
het is niet logisch een sensor te gebruiken alleen voor een indicatie , als de waarde van die indicatie word weer gegeven .

ik heb de draad van de sensor aan de massa gelegd , maar de oil lack indicatie bleef het zelfde .

Op 2 december 2018 09:11:10 schreef klaasy:
[...]
de meter heeft voor elke functie een ingang wat logisch is.
de olie druk word wel gemeten , want de meetpunt op de motor is geen oliedruk schakelaar ( wat het meeste gebruikt word bij een oliedruk controle lampje ) maar een oliedruk sensor waar van de weerstand veranderd afhankelijk de oliedruk .
het is niet logisch een sensor te gebruiken alleen voor een indicatie , als de waarde van die indicatie word weer gegeven .

ik heb de draad van de sensor aan de massa gelegd , maar de oil lack indicatie bleef het zelfde .

Denk dat die oliedruksensor een bepaalde weerstand moet hebben voordat de OIL LACK een ok geeft.
Aan massa leggen werkt meestal enkel bij oliedrukschakelaars.