Stekkerdoos met C14 ingang?

Op 25 november 2018 22:24:12 schreef maartenbakker:
[...]Reisstekers zijn notoir gammel.

en véél te duur. Ik reis nogal veel en vroeger kocht ik wel eens reisstekkers om hier exotische apparaten te kunnen aansluiten. 20 jaar geleden betaalde je minder dan € 1 voor een overgang. Met de jaren zag ik de prijzen voor die dingen de hoogte ingaan en tegenwoordig ben je minstens € 15 kwijt aan een stuk rommelplastic.

Ik weet het, Dat heeft niets met de stekkerdoos met C14 ingang te maken. Dat was op een bepaald moment een hype en die is nu voorbij...

ik neem al jaren een stekkerblok mee met twee afgeplatte bananenstekkers aan. Krijg je overal ingeplugd.(soms moet je met een extra handeling de toegang openen, bvb in de UK)

Op 26 november 2018 00:03:35 schreef kris van damme:
[...]

ik neem al jaren een stekkerblok mee met twee afgeplatte bananenstekkers aan. Krijg je overal ingeplugd.(soms moet je met een extra handeling de toegang openen, bvb in de UK)

En de aarde dan?

Perilex voor kooktoestellen is onveilig vanwege het duale gebruik 2x230V en 230/400V

nee, dat is een ups verdeelblok, die C20 stekkers kunnen 16-25A hebben..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Nee die IEC 60320 (C20, C22 en C24) contactdozen kunnen maximaal 16A aan; er zijn geen contacten met 25A in de reeks.

Bovendien zoekt TS een stekerblok met 'normale' schuko contactdozen, maar wel met een C14 entree

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----------------------> TUBECOLLECTORSASSOCIATION@yahoogroups.com

Ik herinner ze mij met ronde uiteinden en een kabelsleuf rondom. Ik vermoed dat het rotzooi was, soortgelijk de grote blauwe modulaire verdeelblokken van een paar jaar terug die wel heel goedkoop en praktisch waren, maar niet in orde, zo waren diverse aansluitingen slordig gesoldeerd.

Zijn er wel, maar niet goedkoop: https://www.hifisound.de/de/Hifi-Zubehoer/Netzversorgung/Net...-Fach.html

https://www.kabeltje.com/media/catalog/product/m/d/md06-eu_mk2_400_4.jpg

[Bericht gewijzigd door Arco op 26 november 2018 12:23:44 (22%)]

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Tja, maar dat is dan ook voor AUDIO!
Stel je voor dat er een verontreiniging in zit: Dat hoor je direct! >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----------------------> TUBECOLLECTORSASSOCIATION@yahoogroups.com

Volgens mij vond ik laatst zo een ding voor 19" rackmontage ergens in mijn huis (omgebouwd kantoorpand, vandaar). Ik zal eens kijken of er een merkje op staat, misschien is er nog aan te komen.

Het is eigenlijk wel gek, want deze vraag lijkt me best een voor de hand liggende, ik was begonnen met googlen in volle overtuiging dat ik wel een paar geschikte producten zou vinden, maar dat viel tegen... Dat ding van Progger is een goed begin en slechts €7.

Op 26 november 2018 11:50:07 schreef Arco:
Zijn er wel, maar niet goedkoop: https://www.hifisound.de/de/Hifi-Zubehoer/Netzversorgung/Net...-Fach.html

[afbeelding]

Dayum! €200 voor een stekerblok? :o Da's wel een beetje overdreven...

Da's nog de goedkoopste. Ze hebben ze tot 3400 euro... :)

Martin Kaiser maakt heel veel modellen, maar met een IEC inlet twijfel ik aan.
(weinig vraag naar vermoed ik, omdat je dan de aanvoer te gemakkelijk los kunt trekken)
Dit is een heel bekend model van ze:
https://cdn2.rexel.nl/medias/sys_Rexelnl/images/images/h24/h2b/8808001241118/2700195506-jpg-300Wx300H.jpg

Op 26 november 2018 00:03:35 schreef kris van damme:
[...]
ik neem al jaren een stekkerblok mee met twee afgeplatte bananenstekkers aan.

Ik heb zoiets bij me als de reis die kant opgaat. Zit een 5A zekering ingebouwd. Voor het andere uiteinde heb ik een verloopje gemaakt. Daar is de laptop en GSM lader ect. op aangesloten.

Al die links zijn met een snoer eraan, da's niet de bedoeling. (er moet een IEC inlet op het blok zitten)

Verhip, inderdaad. Hier ligt er één, helaas zonder merkje (in de verzonken delen staat "CANNY WELL"/"CWF-670", wat me absoluut niets zegt, maar alleen het merk/typenummer van het losse segment lijkt te zijn):

https://farm5.staticflickr.com/4908/32193101878_2504c6f691_m.jpghttps://farm5.staticflickr.com/4837/45340177114_d0496a583c_m.jpg

Duidelijk zijn deze bedoeld geweest voor in een serverrack, maar in principe zou je ook zijplaatjes zonder bevestigingsbeugels kunnen plaatsen (en de C13 aan de zij- in plaats van onderkant). Helaas geen idee waar je deze dingen nu zal kunnen krijgen, misschien zijn ze in opdracht gemaakt. Deze dingen zal je zelf moeten bouwen vrees ik...

Is een doos het een GST aansluiting geen optie?

Ik zie het probleem niet.
Je kan toch een "gewone"stekkerdoos nemen , en eventueel een andere kabel aanzetten?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Klopt, en je kan je apparaten ook gewoon op batterijen runnen ipv netspanning, maar ja, dat was de vraag niet he? :)

Dat je zo een stekkerblok wil hebben kan ik me heel goed voorstellen, zeker als het eerder wel te krijgen was. Zo een C13 snoer kan je altijd wel vinden, maar ik zou betalen om er géén kapot te hoeven knippen en in een stekkerdoos te monteren bij de opbouw van een beurs in een ander land.

Het schijnt verboden te zijn om die dingen op de markt te brengen.
De IEC60320-C14 kan maar 10A voeren en de schucko stopcontacten kunnen tot 16A voeren.
Het is dan dus mogelijk een frituurpan of ander apparaat van 3kW te gaan voeden via een C14 netsnoer dat maar tot 10A geschikt is.

Ik heb hier eens een discussie over gehad bij DEKRA.
Als je er zo eentje wilt hebben zal er een zekering in moeten zitten die een breaking capacity van 1500A heeft.
Dat zijn zodanig dure dingen dat ze gewoon niet op de markt komen.

Voor het feit dat je een goedkope 3weg schuko of 4 weg schuko met aangegoten stekker in principe ook kunt overbelasten is het antwoord : de stekker waarmee het is aangesloten past ook maar op een schuko en die is afgezekerd op 16A. dus een frituurpan en een strijkijzer samen open een verdeeldoos doet de zekering in de zekeringkast springen, dus raakt het aansluitsnoer niet overbelast.

Dus als je zo'n ding wilt hebben : zelf maken

net wat ik ook al zei, ben die blokken nogal eens tegengekomen onder een berg kabels in een patchkast, gewoon een netsnoer erin gestoken. later kwamen er servers ed bij, nog 5 blokken werden erbij gestoken. dat tikt snel aan. iters hebben een handje van die witte 3weg stekkerblokken maar erbij frotten in patchkasten, en maar doorlussen. gewoon een degelijke blok in de kast zetten met 10 of meer aansluitingen.

Powercubes zijn er ook met C14 ingang:

https://www.powercubes.eu/wp-content/uploads/2018/02/PowerCube-Rewirable-DUO-USB.jpg

Op 28 november 2018 22:17:45 schreef MC6800:
Het schijnt verboden te zijn om die dingen op de markt te brengen.
De IEC60320-C14 kan maar 10A voeren en de schucko stopcontacten kunnen tot 16A voeren.
Het is dan dus mogelijk een frituurpan of ander apparaat van 3kW te gaan voeden via een C14 netsnoer dat maar tot 10A geschikt is.[...]

Ok da's op zich een goed punt, had ik niet eens aan gedacht. Enig idee waarom het dan wel toegestaan is om van die stekkerdozen te hebben met een vast 3x1mm2 snoer? Ik heb dat nooit helemaal begrepen, maar die vind je best veel. Soms lach ik om de erbarmelijke elektrische standaarden in het buitenland, maar hier is het ook niet altijd alles...

In elk geval zou je het probleem kunnen oplossen door er zo een porcelijnen schroefzekeringhouder in te monteren, die komen wel over de 1500A breekstroom (ik geloof dat ze zelfs tot 50kA kunnen breken), en zijn redelijk betaalbaar.

Op 29 november 2018 08:45:31 schreef testman:
net wat ik ook al zei

Ehm... Waar? :?

Op 29 november 2018 09:18:14 schreef Bratwurst:
Powercubes zijn er ook met C14 ingang

Die lijken me op zich wel handig moet ik zeggen, al zijn ze wat duur voor slechts een vierdeler zonder snoer, je hebt er zo 3 of 4 nodig op een beetje werkplek. Apart is ook dat je op afstand bestuurbare hebt, maar je blijkbaar de afstandsbediening apart moet kopen. Dat maakt dat zo een bedrijf wat in mijn achting daalt...

Dus als je zo'n ding wilt hebben : zelf maken

Dat doe ik nu ook, met de allergoedkoopste verdeeldoos die ze bij de bouwmarkt hadden, kort stukkie kabel, stekker afgeknipt. i-de-aal om alle Nederlandse apparaten aan te sluiten en een C13 "PC stekker" hebben ze overal.
Ik heb de goedkoopste genomen omdat deze ook de lichtste was en da's weer een reisafweging..

Dank ieder voor de achtergrondinfo!

Op 25 november 2018 22:24:03 schreef testman:
t zal er mee te maken hebben dat de dozen 10-16A mogen hebben, maar de c14 maar 6A doorgaans..

hier of zo :)