Dit gaat over ontvangen en niet over zenden maar toch geweldig

102pF is natuurlijk geen standaard waarde, vermoedelijk wordt er 1000pF of 1 nanao Farad bedoeld.

Telefunken Sender Systeme Berlin
mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Anoniem

Op 2 december 2018 18:14:08 schreef D Tech:
Even een opmerking aan Herman (uit Gent) als jij onderdelen gaat bestellen voor een buizenradio van enkele MOhm's (oh jee) en je krijgt dan je waarden in mOhm's dan haal jij ook je schouders op ? Het is dezelfde notatie.
Maar ik wil wat kwijt over zenden onder water. Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat zelfs morsesignalen van onderwater enorm vervormd raken zodat enkel bijzonder trage signalen mogelijk zijn.

Zucht, we weten het ondertussen wel, m=milli en M=Mega.
Maar om daar nu 50 posts over door te zagen..... :-(
Als een gewaarschuwd man er twee waard is, dan is Herman nu stilaan zijn gewicht in goud waard.

Dat die morsesignalen onder water vervormd worden is logisch. Ze worden geplet door de waterdruk. ;-)
Je kunt beter de betrouwbaarheid van je "betrouwbare" bronnen in twijfel trekken.
Dan moet je geen onzin posten,die toch maar enkel bedoeld is om voort te borduren op het hekelen van verkeerd hoofdlettergebruik. Onderwatercommunicatie heeft in dit topic niks te zoeken.
Hou nu eens op met op Herman in te hakken, het begint te vervelen.

Of ...eigenlijk niet. Ik zou graag dat artikeltje eens lezen, misschien heb ik het toch wel verkeerd voor . ;)

Dit topic heeft niks meer met Herman te maken en leest het hoogstwaarschijnlijk niet meer.

Komkommertijd en slecht weer, ideaal om te grasduinen op het net, op zoek naar anekdotes, kun je in andere topic's ook lezen. ;)

LDmicro user.