Philips monitor stuk; het ding wil niet open!

pietplof

Golden Member

Collegae,

Van een kennis een vrij grote monitor cadeau gekregen.
Merk: Philips
Model: Brilliance
Type: 225B2
Na ontvangst heeft het ding keurig gewerkt; echtgenote Maria blij.
De volgende dag... Dood. Dezelfde Maria enigszins droef gestemd.

Maar manlief ( ik dus) knoeit veel met elektronen en zo Hij heeft ook heel veel meters toch?!

Ondergetekende zet de monitor ( fraai apparaat zo te zien) op zijn pijnbank en wil even binnen de kast kijken of de voeding werkt en zo.
Krijg ik het ding met geen mogelijkheid open.

De enige 4 boutjes die los konden zorgden voor het losraken van de poot.

Van je kennissen moet je het hebben; ik vertrouw de kennissen
Van CO nu iets meer, toch?

festina lente
maartenbakker

Golden Member

Als je stevige duimnagels hebt, gebruik je die. Als je guitaar speelt gebruik je een plectrum, en anders een spudger ;)

Ik ken het exacte model niet, maar doorgaans zitten die kasten geklikt.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
pietplof

Golden Member

Jaaa, zeer juist.
Maar dan moet er wel een naad aanwezig zijn en die heb ik nog niet ontdekt.

festina lente
pietplof

Golden Member

En toch moet het ding open kunnen.
Dus, met zweet in de handen en de grootste schroevendraaier die ik heb, aan het breekwerk begonnen.
Er was een gleuf ( onwaarschijnlijk dacht ik) tussen sierrandje van het scherm en de kast. Wrikken (brrr) en enig naargeestig gekraak en waarachtig er schoot iets los. en nu na de overwinning op de angst is het apparaat gescheiden in twee delen.
Nu volgt enig zoekwerk in het inwendige.
Maarten dank voor de tip en een plectrum heeft niet gewerkt wel de genoemde grote schroevendraaier.
Mod's, nog even geduld met het slotje.
Misschien heb ik ook nog advies nodig inzake het binnenwerk.

festina lente

https://www.manualslib.com/manual/1109664/Philips-220bl2cb-0...=11#manual

Ongetwijfeld vind je ook ergens eentje die je kan downloaden.
Overigens zou deze/dit jouw model zijn?!

[Bericht gewijzigd door Sebastiaan06 op 28 november 2018 14:23:36 (13%)]

Voordat je eraan gaat wrikken moet je ook goed kijken welke helft over welke heen geklikt zit. Anders richt je meer schade aan als nodig...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com
pietplof

Golden Member

De ,wellicht, aangerichte schade valt gelukkig mee. Inmiddels heb ik begrepen dat deze monitor is voorzien van een infrarood systeem bestaande uit een zender en ontvanger.
Dit geheel laat de monitor pas werken als de man/ vrouw voor het scherm ook daadwerkelijk aanwezig is; kende ik niet.
Eens getest met een infrarood detector maar deze gaf geen enkele reactie noch voor de linker opening noch voor de rechter..
De servicemanual is binnen te halen maar dan wordt er ook een programma geïnstalleerd die, zo wordt gemeld, die toegang krijgt tot de bestanden van je computer en tot je zoekgedrag.
Op zich niet echt dramatisch maar ik houd daar toch niet van.
Dus maar even niet.

festina lente

Op 28 november 2018 15:17:48 schreef pietplof:
De ,wellicht, aangerichte schade valt gelukkig mee. Inmiddels heb ik begrepen dat deze monitor is voorzien van een infrarood systeem bestaande uit een zender en ontvanger.
Dit geheel laat de monitor pas werken als de man/ vrouw voor het scherm ook daadwerkelijk aanwezig is; kende ik niet.
Eens getest met een infrarood detector maar deze gaf geen enkele reactie noch voor de linker opening noch voor de rechter..
De servicemanual is binnen te halen maar dan wordt er ook een programma geïnstalleerd die, zo wordt gemeld, die toegang krijgt tot de bestanden van je computer en tot je zoekgedrag.
Dus maar even niet.

Ik kan die manual gewoon downloaden zonder crappy software?

is overigens wel een (iets) ander model

Op 28 november 2018 15:17:48 schreef pietplof:
Dus maar even niet.

Kan zo zijn, maar op veel van die site wordt bijgeadverteerd. De downloadvelden groot , groen en uitdagend zijn meestal niet de links die je moet aanklikken om de doc te verkrijgen. Lees eens goed op de betreffende site welk link je moet hebben.
Op bijv elektrotanya staan heel veel schema's. Onder de begeerde download, staat de link in de tekst verborgen. Een verplichte wachttijd wordt aangegeven door "processing"(Het laten wachten van de klant) om daarna om te schakelen naar "Get manual".

Rechts staan vaak grote downloadknoppen, maar dat is de troep die je niet wil.
Op de volgende site staat een hele lijst met kennelijk dezelfde toestellen.
Bij elektrotanya vindt je de 225 niet, maar bijv wel de 220. Als die hetzelfde binnenwerk heeft, kun je weer verder.
Het snelste zoek je op philips monitor

Als je op Elektrotanya zelf wat hebt ge-upload, kun je downloaden zonder wachttijd. (16 downloads per dag)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com

Op 28 november 2018 15:31:40 schreef Arco:
Als je op Elektrotanya zelf wat hebt ge-upload, kun je downloaden zonder wachttijd. (16 downloads per dag)

Ik heb destijds "examen" gedaan bij hen en kan downloaden wat ik wil.
Het is een kleine electronicatest om het leegtrekken van de site te voorkomen.

Op 28 november 2018 16:02:38 schreef hennep:
https://hennep.home.xs4all.nl/elec/225b2.pdf

Dat is een usermanual. Die is wel handig als er een bedienings of installatiefout is, maar bij een electronisch defect heb je meestal wel een servicemanual nodig.