AEG Micromat 135 toetsbediening werkt niet

Gegroet,
Na vervanging van de bedieningsprint nog geen werking, daarbovenop de bedieningsmat of folie vervangen en complete werking ok(ook oude
maar in goede staat opgeborgen).Na enkele uren in de oven bijna niet in te stellen maar werkt nog.
Nog wat later was er geen reactie meer van de toetsen, de klok blijft lopen.
De verwijderde print, samen met de schakelmat heb ik aangesloten op de netspanning en het werkte onmiddellijk urenlang. Verhitten met de haardroger of met koude spray konden de sturing niet slecht krijgen.
Ik heb het vermoeden dat de matrixsturing van de toetsen verstoord wordt door iets in de rest van het toestel. Zoektocht op het net naar het schema en de fout waren vruchteloos.
Heeft er iemand een idee waar ik de fout moet zoeken?
Dank bij voorbaat en vriendelijke groet, André

Klinkt als rotte elco's en creert op deze wijze een valse bediening.

Bedankt voor de reactie. Ik dacht daar ook eerst aan maar reageert niet op sterk opwarmen of invriezen, de spanningen en de bromspanningen veranderen miniem. Ook opvallend dat beide bedieningsdelen juist hetzelfde probleem vertonen. Kan het veroorzaakt worden dood iets in de rest van het toestel? Of zie ik dat verkeerd? Alle raad is welkom. Al bedankt en groet.

Hallo,
Ik had de nieuwe condensatoren(alle) besteld en vervangen.
Probleem was niet opgelost en de oven naar het containerpark ge-
bracht. Dus einde verhaal.
Ik wens smd toch te bedanken voor de moeite.

met vriendelijke groet,
André

wrs klemde de print tegen het front aan, en drukte dan een toets in. vandaar dat het wel werkte los op tafel..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hallo,

Dat was zeker niet het geval want ik had het getest in de gemonteerde staat(dat gedeelte van het front was eenvoudig te ver-
wijderen(2 vijzen).
Bedankt voor de reactie en vriendelijke groet,
André