Orion combi 3696hy

Beste allemaal. Ik heb een orion VHS combi gekocht bij de kringloop.. Nu ben ik erg benieuwd of jullie weten wat voor chassis er in zit en eventueel bouwjaar. Mvgrobert

maartenbakker

Golden Member

Het chassis zou wel eens een echte Orion kunnen zijn, de typesticker is dat in elk geval wel. Bouwjaar is van na 1994 aangezien hij aan de CE eisen van 1994 voldoet volgens de sticker. Wilde gooi: tussen 1994 en 1998, veel later zal hij niet zijn. Orion is er op een gegeven moment ook mee gestopt en is geloof ik Vestel spul gaan inkopen. Voor meer details zou je hem eens open kunnen schroeven.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 1 december 2018 18:41:25 (11%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dat zou leuk zijn als het een echte is. Videorecorder werkt iig perfect. Toen hij koud was en ik op eject drukte ging de tv uit. Nu hij warm is werkt hij perfect. Denk dat hij nieuwe elcos kan gebruiken. Dus zal misschien morgen wel open gaan.btw is Orion Japans of Hongaars?zijn namelijk 2 merken Orion op wiki. Mvg robert

[Bericht gewijzigd door aristonaboy op zaterdag 1 december 2018 19:52:05 (12%)

maartenbakker

Golden Member

Het gaat hier om de Japanse Orion, mogelijk in Engeland gefabriceerd.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Vanmorgen zette ik deze tv aan en haalde het bandje wat er in zit er uit.
op het moment dat hij bijna er uit geworpen word gaat de tv uit en op standby. Daarna kun je hem gelijk weer aanzetten.
Ik vermoed elco's omdat als hij warm word hij netjes alle banden uitwerpt en aanblijft. enig idee waar ik dit precies moet zoeken? alle elco's doen of een bepaald aantal? mvg robert

die reactie was normaal bij een turbodrive recorder, vaak als het wormtandwiel niet goed was. ik weet niet of hier zo'n loopwerk inzit, maar dat merk je wel, reactie is heel snel en maakt diverse bekende geluiden voor een turbodrive.

als de voeding niet goed was, dan zou de tv aanzetten zonder iets met de vhs te doen ook al moeten zorgen dat de voeding platgaat, het vermogen zit in de tv, niet de vhs..

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 2 december 2018 10:53:40 (63%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

zit er een turbodrive in?gister met terug spoelen was de turbo weg haha

maartenbakker

Golden Member

Natuurlijk zit er geen turbodrive in. Het zou inderdaad aan elco's kunnen liggen, durf zo niet te zeggen welke.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Had idd door dat dit geen turbodrive is haha. Vandaar dat ik al aangaf dat de turbo ver te zoeken is. Nu de tv goed warm is blijft hij gewoon aan als je de band er uithaalt

Goedeavond allemaal. De combi valt steeds uit als de and er uit moet. Zowel warm als koud. Alle solderingen zijn opnieuw gesoldeerd maar heeft helaas niks geholpen. Hebben jullie een idee?

Ga eerst eens de functie schakelaar en lift schacht schakelaar controleren. Mogelijk te slechte contacten...