Octa alarm / alarmcomputer stal

Momenteel heb ik de bekende OCTA alarm hangen (stal alarm computer) die de sirene laat loeien en mij belt als er een alarm in de stal is (klimaat e.d.).
Nu is het allemaal niet meer zo van toepassing maar zou graag toch nog enkele dingen werkend willen hebben. De OCTA alarm is overleden en ben opzoek hoe ik nu snel een relay kan laten schakelen door de input?

Zodra er een storing is loopt er geen spanning tussen de GND/ingang en als ik mijn multimeter op "doormeet" stand zet gaat hij ook niet piepen. Oftewel er schakelt niks, lijkt dus op een opencollector ingang/uitgang?
In de beschrijving staat dat het een "potentiaal contact is" maar de ingang zit alleen op de "input + GND" dus geen voeding er tussen.

Ik heb even geprobeerd de weerstand te meten/verschil, hierop lijkt wel iets te gebeuren maar is te onduidelijk.

Hoe kan ik toch snel een schakeling maken om een relay te schakelen?

https://www.mupload.nl/img/mi43lhdz.png

GJ_

Moderator

Op 2 december 2018 15:34:55 schreef erikvanhoutert:..De OCTA alarm is overleden en ben opzoek hoe ik nu snel een relay kan laten schakelen door de input?

Hier kan ik geen chocola van maken. Bij zowel een dood als een levend apparaat kun je met een ingang geen relais schakelen. Daar gebruik je een uitgang voor, hoewel me dat in dit geval geen optie lijkt omdat je OCTA alarm niks meer doet.

Op 2 december 2018 16:03:23 schreef GJ_:
[...]Hier kan ik geen chocola van maken. Bij zowel een dood als een levend apparaat kun je met een ingang geen relais schakelen. Daar gebruik je een uitgang voor, hoewel me dat in dit geval geen optie lijkt omdat je OCTA alarm niks meer doet.

Het is dus de bedoeling om met 1 input (ingang) alsnog een relay te bedienen. Deze ingang zat voorheen op de OCTA. Oftewel, de ingang wordt actief >> 12v relay schakelen.

Ik vermoed dat de ingang van een derde apparaat dus een opencollector ingang is, dit vermoede heb ik als ik de tekening bekijk van de OCTA alarm.

Op de octa komen 5 alarm contacten binnen van verschillende apparaten, deze zijn allemaal NC, gesloten in rust.
Nu is dus de vraag; hoe kan ik met dit alarm contact een relay gaan schakelen.

GJ_

Moderator

Ach zo. Een DC voeding en een relais, meer heb je niet nodig eigenlijk. En om het mooi te maken een resetknop. Als dat ook met een NC contact moet heb je ook daarvoor een klein relais nodig.
En als je het extramooi wil maken kun je ook nog een knop maken om je alarm te bevestigen.