USB Hub - Sitecom CN-012

Iemand die weet welke adapter (V/A) hier voor nodig is?
Die grappemakers in China hebben vergeten dat op het apparaatje te vermelden. Vijf (5) stuks hele Volten ligt wel voor de hand, toch maar even vragen. Een zoektocht op het wereldwijdeweb leverde niet veel op.

ik zou gaan voor 5V 2,5A of in die richting. anders open draaien, zit er geen converter in dan is de voedingspanning 1:1..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
GJ_

Moderator

precies:

de interwebs:...daar hoort gewoon een 5V 2.6A voeding bij.

Ik heb een HUB die 6-7V wilde hebben. Daar zat een LDO in die er 5V van maakte. Dan ben je veel minder afhankelijk van het inzakken door de draad naar de hub. In het onderhavige geval heb ik hem op de centrale 5V voeding op m'n bureau aangesloten, en daar heb ik geen 6 of 7V. Dus ik heb die LDO overbrugd.

Punt is: 5V ligt voor de hand, veel hubs hebben dat, maar niet allemaal. Ik heb er hier 1 die (origineel) niet 5V wil....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Shiptronic

Golden Member

4 poorten en 4 smartphones eraan die 2A kunnen slurpen, ik zou voor 10A gaan, beetje ruimte ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Jochem

Golden Member

Op 10 december 2018 18:46:14 schreef MrS:
Die grappemakers in China hebben vergeten dat op het apparaatje te vermelden.

Ook niet naast de adapter-aansluiting in relief op de behuizing vermeld?

Heb geduld: alle dingen zijn moeilijk voordat ze gemakkelijk worden.

Op 10 december 2018 21:03:45 schreef Shiptronic:
4 poorten en 4 smartphones eraan die 2A kunnen slurpen, ik zou voor 10A gaan, beetje ruimte ;)

:)

Volgens mij gaan de meeste telefoons nog steeds maar netjes tot 500mA als de datalijnen echt datalijnen i.p.v. kortsluitingen of weerstandsdelers zijn, toch?

ding ziet eruit als usb 2, dus niet meer als 500ma per poort..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Thanks you all.
Zelfs een V/A-vermelding in reliëf van de kunststof behuizing hadden ze kennelijk geen zin in, rare jongens daar.
De print vertoont geen spanningsregelaar, allemaal kleine SMD van een paar mm2. Zal dan toch gewoon 5V zijn, minimaal 2,5A.

Ik heb ook hubs open gehad waar allerlei extra onderdelen op konden. Kennelijk had ik de goedkope uitvoering waarbij ze weggelaten waren.

Zeker als de fabrikant van de hub zelf niet degene is die de adapter er bij zoekt en de boel verkoopt, dan wil je als fabrikant niet lullig zijn en er opdrukken "min 2.5A" terwijl je doorverkoper had bedacht dat 2A in 99% van de gevallen ook wel genoeg zal zijn. (is ook zo: er is bijna altijd wel een muis, keyboard, of USB stick die maar 100mA nodig heeft. )

Dus zo'n hub kan in verschillende configuraties verkocht worden, dan iets permanent in de behuizing zetten is ook zo wat.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
GJ_

Moderator

Bij deze hoort een 5V adapter van 2,6A, maar zonder doet hij het ook.
Volgens mij werden ze verkocht zonder adapter.

Op 10 december 2018 23:44:49 schreef testman:
ding ziet eruit als usb 2, dus niet meer dan 500ma per poort..

psies, het is antiek. Toen deze nieuw was was USB2.0 hypermodern.

Al zou die uit de Middeleeuwen komen. Zulke apparaatjes doen het prima. We willen vaak de nieuwste spullen hebben. Maar voor veel toepassingen is die v2.0 voldoende. Met een laserprinter en een ext. backup-harddisk aangesloten dik tevreden.

GJ_

Moderator

Ik bedoelde ook niet dat ie TE antiek zou zijn hoor :-) Ik heb genoeg oude rommel operationeel hier.

Snap ik. Anyway bedankt voor je bevestiging 5V/2.6A.