5g mobiel netwerk,wanneer in gebruik.

Dit topic is gesloten

Load balancers enzo, iemand die de pijp dichtgooid wordt gecapped de bandbreedte kan per MAC address worden aangepast. Nu worden er ook al 4G masten uitgeschakeld. https://tweakers.net/nieuws/127269/tele2-schakelt-2600mhz-op...paren.html

Hoeben

Special Member

Dus wordt het dan net zo traag als nu. Ik heb 4G en dat schiet ook niet op in drukkere gebieden.

Lekker hoor al die ongevraagde stralingen lijkt wel dat de mensen niet meer zonder kunnen , en wat is het voordeel ?
Dat de mensen nog meer belast worden

Er hangt al >100jr straling in de lucht, en iedereen blijft leven
Kunt ook gewoon onder je koperen steen uitkomen en met je tijd meegaan

Ledlover

Golden Member

Misschien moet ik maar stijlvolle koperen hoedjes gaan fabriceren. Mooi polijsten en dan aflakken zodat de boel mooi blijft glanzen.
Stapje luxer dan de aluminiumhoedjes.

Mu metalen hoedjes voor de mensen die ook bang zijn voor zeer laagfrequentie magnetische velden.

RVS hoedjes voor mensen die offshore bang zijn voor straling.

Katoenen hoedjes met metalen weefsel voor mensen die in een ESD-veilige omgeving bang zijn voor straling...

is wel grappig de mensen die met mobieltjes lopen , lopen altijd sneller van de stress , is je dat nog niet opgevallen :-)

[Bericht gewijzigd door vraag1 op 26 december 2018 12:49:40 (17%)]

GJ_

Moderator

Op 26 december 2018 12:47:22 schreef vraag1:...lopen altijd sneller van de stress..

Oh, dat is interessant. Heb je daar ook de cijfers bij? Zelf vind ik dat ik best wel langzaam loop, en stress ken ik ook niet echt. Ik heb wel altijd een mobieltje bij me. Zou die niet goed functioneren dan? ;-)

pa3gws

Golden Member

Op 26 december 2018 12:51:41 schreef GJ_:
[...]Ik heb wel altijd een mobieltje bij me.

Maar heb je die ook 24/7 in je hand? ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

95% ofzo heeft er een
Dan zou het hele land uit moeten barsten van de stress, terwijl de meeste minder dan 40 uur werken?

Straling = slecht, mobiel = stress, ja als je genoeg van dat soort kreten blijft geven heb je er (statistisch) vanzelf ooit een waarheid tussen zitten

maartenbakker

Golden Member

Het gaat waarschijnlijk om de loop van mensen met het ding aan hun oor. Je zou er onderzoek naar moeten doen, maar het zou best kunnen. Die letten minder op de omgeving en kunnen dus onwillekeurig sneller (of langzamer?) lopen.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Het raakt mij niet zo, ik heb een mobiele telefoon waarmee ik kan telefoneren en meer niet.
Maar ik vind het wel ene beetje achterlijk dat het inlichtingenstation in Burum zou moeten wijken voor nog meet mobiel geweld. Een enorme kapitaalvernietiging.

GJ_

Moderator

Ik vind het anders ook geen fijn idee dat ik continue afgeluisterd zou kunnen worden dus van mij mag Burum in zijn geheel op de schroothoop.

En weer zo'n bewering, kapitaalvernietiging?
Ja want die veiling van die 5G frequenties levert niks op
Die paar schoteltjes katten ze voor een paar centen wel even om naar een andere frequentie

Verder ben ik het met GJ eens, zijn die dingen niet allang achterhaalt? Als in, kan weg?

Hubie

Special Member

Dan valt er niet veel meer te ontvangen denk ik. ;-)
Of alle comm.sats ook omkatten" ? ;-)

Ja ik weet ook niet precies hoe het zit, maar de taken worden nu overgegeven aan het buitenland?
Maar die 3,5 ghz 5G wordt ongeveer in heel europa ingevoerd, dus welk 'buitenland' dat is dan?
Verder vind ik het wel weer typisch dat overal satelietstationnen zijn, maar met het invoeren van 5G hebben wij weer een probleem? Moeten wij dan altijd weer iets aparts bedenken, lijkt wel weer zo'n fyra project
Waarom kopieren wij zulke dingen niet gewoon

En ik ga er wel vanuit dat een sateliet meerdere frequenties heeft, zo'n ding zijn primaire taak is ongeveer bereikbaar te blijven

Hubie

Special Member

Er was al sprake van de De Pyreneeën,daar zitten ze 'boven' de straling van 5G.

Op 26 december 2018 17:50:47 schreef DK:
Verder ben ik het met GJ eens, zijn die dingen niet allang achterhaalt? Als in, kan weg?

Nope, in bijv. Somalie is er weinig GSM en koper/ kabel. Daar moet je sattelite telefoons afluisteren om info te krijgen.

Op 26 december 2018 14:18:23 schreef GJ_:
Ik vind het anders ook geen fijn idee dat ik continue afgeluisterd zou kunnen worden dus van mij mag Burum in zijn geheel op de schroothoop.

toch zou ik als radio amateur wel eens met zo`n schotel willen knoeien / experimenteren.

Op 26 december 2018 18:23:06 schreef Hubie:
Er was al sprake van de De Pyreneeën,daar zitten ze 'boven' de straling van 5g.

Waarom niet op zee???
Uit de buurt van de windmolens natuurlijk.

Hubie

Special Member

Alle (meta)data die door 'de molen' moet gaat over landlijnen (neem ik aan)

Op 26 december 2018 19:12:47 schreef klaasy:
[...]
toch zou ik als radio amateur wel eens met zo`n schotel willen knoeien / experimenteren.

In Dwingelo staat een hele mooie schotelantenne..
Een van de grootste van Europa dacht ik :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 27 december 2018 04:50:57 schreef mel:
[...]In Dwingelo staat een hele mooie schotelantenne..
Een van de grootste van Europa dacht ik :)

das waar maar burum is om de hoek waar moeders woont .
en ik denk niet dat radio amateurs toegang krijgen tot die schotels om er wat mee te gaan knoeien , hooguit mogen we er even rond kijken ... maar niet aan komen .

Ledlover

Golden Member

Is er niet juist een hele community rond een radio-astronomie-schotel?

Op 27 december 2018 10:58:45 schreef Ledlover:
Is er niet juist een hele community rond een radio-astronomie-schotel?

best mogelijk , maar alles gaat dan volgens strikte regels en toezicht , met het geknutsel en mijn manier van radio onderzoek kom ik niet verder als de voor deur .
volgens mij mogen radio amateurs met een goed uitgewerkt plan/idee onderzoek doen en eventueel verbindingen maken met de apparatuur aldaar en krijgen een bepaalde tijd om dat onderzoek te doen
zelf de schotel in klimmen en een zelfbouw antenne neer hangen of je eigen apparatuur aansluiten is er niet bij verwacht ik .
en zelfbouw is toch een van de grootste onderwerpen van radio amateurisme.

nah ik wacht wel tot burum word opgedoekt , mischien dat je zo`n schotel voor een symbolisch bedrag van 1 euro kan over nemen ..... moet er alleen nog een plekkie voor vinden :P

Ik zet m wel in de voortuin..Das leuk voor al die buitenlanders die een satellietschotel hebben, lekker jaloers maken >:):P

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Dit topic is gesloten