5g mobiel netwerk,wanneer in gebruik.

Dit topic is gesloten

Hoeben

Special Member

Op 8 februari 2019 09:34:57 schreef mel:
[...]En tegenwoordig is alles veel gevoeliger voor RFI dan vroeger, zo lijkt het.

Dat is ook zo. Veel communicatie heeft een bereik tot flink onder EMC niveau. Dus zelfs als je apparaat voldoet kun je nog het bereik daarvan beïnvloeden.

Hubie

Special Member

Op 7 februari 2019 02:06:09 schreef maartenbakker:
Huawei is deels eigendom van de CCP...

Hoe dan ook als je de keus hebt tussen afgeluisterd worden door soort van bondgenoten en door communisten, hoe ouderwets het ook klinkt, dan ga ik voor de bondgenoten. Althans, als privéburger zullen de communisten je niet veel kwaad doen, maar op een telecomnetwerk waar ook politieke- en bedrijfsgeheimen langskomen ben je met een soort van bondgenoot toch marginaal beter af.

Tja,dat hele 5G gebeuren draait natuurlijk ook om de centen.Ik ben net als jij ook in de koude oorlog opgegroeid,Russen en Chinezen waren 'Bad News' althans zo ben ik opgevoed.
Er zijn toch firma's zat die 5G in de lucht kunnen zetten? Motorola,Thales,Nokia,Ericcson,Siemens etc.

Niet dat die nou WEL te vertrouwen zijn,maar toch ;-)

maartenbakker

Golden Member

Op 9 februari 2019 02:46:33 schreef Hubie:
Wel frappant dat de UKUSA leden https://en.wikipedia.org/wiki/UKUSA_Agreement de Chinezen bij voorbaat al uitsluiten als het over 5G gaat.
Als er 1 organisatie is die alles af weet van achterdeurtjes en afluisteren zijn het die jongens wel. ;-)

Ja, maar tegenstrijdige belangen... Grappig dat Frankrijk ook bij voorbaat uitgesloten wordt (althans van de 5 eyes) omdat ze de Amerikanen te zwaar bespioneren. Ik zie het er nog wel van komen dat de 9 eyes er ook uitgegooid worden als de VS zich verder terugtrekken danwel Europa zich sterker organiseert.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 10 februari 2019 01:27:05 schreef Hubie:
Er zijn toch firma's zat die 5G in de lucht kunnen zetten? Motorola,Thales,Nokia,Ericcson,Siemens etc.

Huh, Thales? Doen die telecom netwerken?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Frederick E. Terman

Golden Member

'Ik heb een mega-order binnengehaald voor een draadloos netwerk!'

'Maar we hebben toch helemaal geen ervaring met draadloze netwerken?!'

'Het is draadloos. Hoe moeilijk kan het zijn geen draad aan te leggen?'
:)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Bedrijven die zo denken bestaan niet meer. Die zijn al failliet.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Nee hoor, siemens bestaat nog steeds.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik reageerde op FETs opmerking (al snap ik niet precies waar ie heen wil). Alle anderen in het rijtje van Hubie bestaan ook nog trouwens.

Sine

Moderator

Angaben sind wie immer ohne Gewähr.
maartenbakker

Golden Member

Oftewel hoe je uit het toepassen of willen toepassen van het voorzorgsbeginsel kunt concluderen dat iets schadelijk is. Althans als ik het zo snel zie lijkt dat mee te spelen.

P.S. Guidelines are known by the state of California to cause cancer.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
bprosman

Golden Member

Xandernieuws valt voor mij in de categorie : Niburu, en "Het grotere plaatje".

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Hubie

Special Member

Op 10 februari 2019 11:14:49 schreef Frederick E. Terman:
'Ik heb een mega-order binnengehaald voor een draadloos netwerk!'

'Maar we hebben toch helemaal geen ervaring met draadloze netwerken?!'

'Het is draadloos. Hoe moeilijk kan het zijn geen draad aan te leggen?'
:)

Precies! ;-) Met draadjes werken geeft alleen maar chaos. ;-)

Ik weet niet erg veel van elektromagnetische straling, maar voordat wij wifi in huis kregen (en ook maanden daarna) heb ik echt grondig het net doorzocht naar onderzoeken over gezondheid en dan doel ik niet op die sites en artikelen, maar echte rapporten van instanties e.d. Ik heb hierbij meerdere, voor mij goed onderbouwde, rapporten gevonden die te kennen gaven dat er wel degelijk ‘gevaren’ aanwezig zijn. Helaas heb ik die bronnen al jaren niet meer om te delen, want backups deed ik toen nog niet aan... Het had er echter mee te maken op wat voor manier er gemoduleerd werd en de modulatie die bij WiFi wordt gebruikt was aangetoond dat er stressreacties optraden in de cellen. Dat is wat de conclusie van meerdere rapporten waren.

Tevens vanaf mijn geheugen was er een onderzoek die aantoonde dat ‘de voortplanting’ werd aangetast door WiFi wanneer je langer dan 4u achter elkaar een apparaat dicht bij betreffende orgaan in de buurt had. Zoals laptop op schoot, tablet op schoot etc. Kon ook zijn dat dit puur door warmte wordt veroorzaakt, weet ik niet meer.

Er was in het verleden ook met 3G reeds tests gedaan met ratten. Weet de details niet meer, maar kwam erop neer dat voornamelijk de mannelijke ratten zeer specifieke soorten tumoren ontwikkelden.

Geen idee of het relevant is, maar recentelijk gaf het CBS te kennen dat het aantal kanker gevallen in de laatste decennia(?) was verdubbeld ofzo (moet ik nog weer opzoeken, maar tijd enzo...). Volgens mij legden zij dat neer bij de vergroting van de samenleving in combinatie met vergrijzing. Maar is dat ook zo?

Nu stel ik de vraag: Kan het zijn dat niet alleen veldsterkte, maar ook de toegepaste modulatie een rol kan spelen bij het veroorzaken van aandoeningen etc.?

Ook heb ik het er zelf (onderbuikgevoel) niet zo op dat 5G aan beamforming doet, want zo kun je op het lichaam toch hotspots creëren op de plek waar het toestel in de buurt zit?

Ik weet hoezeer jullie gesteld is/zijn op bronnen, maar helaas geen bronnen meer. Het waren geen wappie-wappie onderzoeken, dat weet ik dan weer wel.

Wat ik dus orobeer te zeggen/vragen. De kosmische straling die we dagelijks waarnemen zijn wij waarschijnlijk wel (deels) op ingericht, maar hoe zit dat met kunstmatig opgewekte (met nadruk op de digitale) draadloze signalen?

Wanneer ik dingen hoor/lees over mensen die ziek zijn van masten... Tja, ik ben niet geneigd ze niet helemaal te geloven, maar ben zeker niet iemand die schreeuwt dat het de mast is... Je weet her gewoon niet 100%, tenzij ik recente ontwikkelingen heb gemist?

joopv

Special Member

Ik weet niet erg veel van elektromagnetische straling, maar voordat wij wifi in huis kregen (en ook maanden daarna) heb ik echt grondig het net doorzocht naar onderzoeken over gezondheid en dan doel ik niet op die sites en artikelen, maar echte rapporten van instanties e.d.

Hoe kun je zo'n onderzoek nu lezen en interpreteren als je de achtergrondkennis niet hebt?

Om maar een voorbeeld te noemen: het gaat om electromagnetische velden, niet om electromagnetische straling. Straling wordt het pas genoemd vanaf ca. 800THz en hoger. (800.000 Gigaherz = ca. 400 nm = ultraviolet licht).
Vanaf die golflengte en korter (hogere frekwentie) is EM straling inderdaad schadelijk. Dat weet iedereen die wel eens te lang onbeschermd in de zon gelegen heeft.

[Bericht gewijzigd door joopv op 10 februari 2019 23:57:00 (13%)]

Zo’n reactie had ik wel verwacht... Ik probeer objectief te zijn! Daarom ook het ‘voor mij’ erbij hè? Wel even alles zeggen dan a.u.b. Daarbij stel ik ook nog eens een vraag. Heb je daar voor mij dan een antwoord op in plaats van mij gelijk af te schieten? Ik geef de gemaakte conclusies door, daarvoor hoef je niks te interpreteren of analyseren en daarom vind ik het nu ook zo jammer dat ik die bronnen niet meer heb.

Sorry hoor, maar iedereen reageert altijd direct zo... alsof ze door een wesp gestoken worden en ik misschien nu ook, hetzij niet zo bedoeld.

Nogmaals, ik pleit voor duidelijkheid en objectiviteit, gooi mij niet in hetzelfde kamp a.u.b. als de andere ‘aluhoedjes’. Als ik nou dan ook nog niet eens vroeg...

joopv

Special Member

Ik zoek op "effect of wifi on human health" en de eerste hit levert na 1 keer doorklikken dit op:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17619826

dit is een meta-onderzoek, waarbij iemand dus een heleboel andere onderzoeken doorgespit heeft.

Ik krijg andere resultaten met googel.

effect of wifi on human health - Google zoeken.pdf

(mijn brein is allang gekookt met de nabijheid van m'n fritzbox links en m'n cellphone rechts van me)

maartenbakker

Golden Member

Het artikel in The Telegraph dat hoog in de zoekresultaten staat, legt het voorzorgsbeginsel heel aardig uit aan de hand van Franse creches.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 11 februari 2019 04:21:08 (12%)]

Op 10 februari 2019 22:44:03 schreef Hubie:
[...]

Precies! ;-) Met draadjes werken geeft alleen maar chaos. ;-)[bijlage]

Maar er hangt gelukkig wel feestverlichting :P

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
joopv

Special Member

Op 11 februari 2019 01:10:20 schreef mvdk:
Ik krijg andere resultaten met googel.

Dat zijn dezelfde resultaten als ik heb, maar je hebt mijn berichtje niet goed gelezen. (*)

In het Telegraph artikel staat de link naar het artikel wat ik plaatste.

(*)Als dat al niet goed gaat, wat moet ik dan denken van het lezen van een wetenschappelijk onderzoek?

Op 11 februari 2019 09:17:13 schreef joopv:
[...]Dat zijn dezelfde resultaten als ik heb, maar je hebt mijn berichtje niet goed gelezen.

Er staan 6 linkjes in het artikel. Goed, tis waar, lui van lezen.
Maar zet er dan voor de volledigheid direct bij: doorscrollen naar onder.. :)

Heb het artikel ondertussen ook doorgelezen...

Brandweerlieden worden onwel na plaatsing 5G mast bij kazerze:
http://scientists4wiredtech.com/2018/07/firefighters-living-...al-damage/
-In de v.s. eist een groep Oncologen bij de overheid stopzetting van 5G.
Dit zijn kwalijke zaken. Niemand heeft mobiel dit soort snelheden nodig
en de woonhuizen zijn hier bekabelt. Het is stralingsvergiftiging met alle tussenvormen. Een ministerie die dit toelaat is incapabel en dient vervangen
te worden.

De modernisering is de achteruitgang.
maartenbakker

Golden Member

Op 11 februari 2019 16:11:49 schreef D Tech:
Brandweerlieden worden onwel na plaatsing 5G mast bij kazerze:
http://scientists4wiredtech.com/2018/07/firefighters-living-...al-damage/
-In de v.s. eist een groep Oncologen bij de overheid stopzetting van 5G.
Dit zijn kwalijke zaken. Niemand heeft mobiel heeft dit soort snelheden nodig en de woonhuizen zijn hier bekabelt. Het is stralingsvergiftiging met alle tussenvormen. Een ministerie die dit toelaat is incapabel en dient vervangen te worden.

En weer een hele hoop stellige verkondigingen (niemand heeft, dit is, is en dient) die niet blijken uit het bronmateriaal. Een deel van de argumenten die je lijkt te noemen zijn economisch, en ook daar sta ik niet helemaal onwelwillend tegenover, maar for gods sake, wanneer begin je met dingen onderbouwen of kritisch te denken in plaats van gedachtenloos spuien en napraten?

Verder léés je de bronnen die niet aansluiten op wat je daarna spuit, niet eens. Er stond GEEN mast voor 5G naast die kazerne in 2001-2004 en ook niet in 2013. Ik ga dat artikel nog eens goed doorspitten, maar als allereerste zou ik bij deze symptomen onderzoek hebben gedaan naar koolmonoxidevergiftiging. Ook brandweerlieden zijn daar gevoelig voor. Ook beroepsziekten of zelfs massahysterie moet je nog proberen uit te sluiten voordat je kunt beginnen naar een conclusie te neigen.

Edit: het is gewoon het relaas van de brandweerlieden, geen analyse of onderzoek. Je kunt het dus alleen als beginpunt voor een onderzoek (ter plekke) gebruiken; in elk geval niet als bronmateriaal voor de stellige conclusies die je er onder vermeldt!

Ik heb wel eens gelezen dat 5G de werkelijke oorzaak is van climate change.

This is the world we know best, the world of madness

Dit topic is gesloten