5g mobiel netwerk,wanneer in gebruik.

Hubie

Special Member

Met mijn scrotum voor een werkende Radar gaan staan lijkt mij niet gezond maar wat D Tech hier verteld slaat werkelijk nergens op.Je kunt dat niet 1:1 vergelijken
Maarten Bakker blijft er meermaals op hameren,kom nu eens met harde feiten D Tech.
Die feiten heb je niet,en die gaan er ook nooit komen.
Jochem

Golden Member

Op 24 februari 2019 10:47:43 schreef GJ_:
Ik zie, terugkijkend, dat de computers de afgelopen 30 jaar alleen maar veel trager geworden zijn. En dat we verplicht zijn minstens iedere 4 jaar een nieuwe te kopen. Vooruitgang voor wie is dat?
Er was een tijd dat je gelijk had. Toen je met je Pentium 3 zelfs 3 jaar na aankoop al om een nieuwe stond te springen.

Maar we kopen toch al lang geen computer meer om de 4 jaar? Sterker nog, ik heb laatst een i5-2500 desktopje van HP gekocht ter vervanging van mijn oude PC, kosten €50 op Marktplaats. Alleen een SSD bijgestoken, en het ding werkt echt reuze soepel. Heb je het over een PC die in 2011 op de markt kwam en ik dus 8 jaar later pas BEGIN te gebruiken.

Begin dit jaar mijn laptop van 15 jaar vervangen (toegegeven, dat ging echt niet meer vooruit). M'n nieuwe laptop start in 10 seconden op.
Heb geduld: alle dingen zijn moeilijk voordat ze gemakkelijk worden.
Ledlover

Golden Member

Met Jochem eens. Mijn huidige laptop komt uit 2013 en loopt soepel en foutloos. Foto's bewerken gaat zonder problemen. Video kan ook nog, als je geen extreme prestaties verwacht.
Mijn vorige laptop was een Dell E6400 uit 2009 ofzo. Die kan zo langzamerhand niet meer mee komen met het internetverkeer, maar 10 jaar doen met een laptop vind ik keurig.
Tidak Ada

Golden Member

Beste Jinny, Als er iets niet is aangetoond, dan is het nog niet bewezen dat het er niet is. Het is alleen maar nog niet aangetoond.
Datzelfde geldt overigens evenzeer voor het omgekeerde.

Zo werkt wetenschap nu eenmaal....

Er kan een vermoeden zijn, zelfs in de wiskunde; het wordt echter pas een stelling als die is bewezen.
Voorbeeld: Het vermoeden van Baudet (1891-1921) Dat werd pas in 1927 bewezen, 6 jaar na zijn dood....

@Jochem: Ik heb twee keer een nieuwe PC gekocht; daarna altijd gebruikte machines, zonder spijt :)
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----------------------> TUBECOLLECTORSASSOCIATION@yahoogroups.com
Jinny

Golden Member

TA, wat de drie door mij aangehaalde voorbeelden aangaat is er geen twijfel.
Wat de door TechD opgeworpen materie aangaat ook niet.
Wat de vier gemeen hebben is het totale onbegrip van natuurkunde en wetenschap vd beminde gelovigen.
Daar valt niet tegen te vechten.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Tidak Ada

Golden Member

Jinny, Ik ben geen ontkenner, maar houd me aan het principe dat zolang iets niet is bewezen je toch door moet blijven kijken naat wat er nog meer speelt. Als je je gaat focussen, kun je een tunnelblik krijgen en oogkleppen op zetten en eventueel ook nog oordopjes inzetten. Dát wil ik vermijden.
Ons lichaam zit vol met elektrische mechanismen, zowel in het zenuwstelsel als intracellulair (ionenpomp).
Aangezien in de elektronica ESD een hot item is, is er ook een mogelijkheid dat er enige interactie is met bio-elektrische mechanismes. Hoeft niet zo te zijn, maar uitgesloten is het niet. Uitsluiten moet je het niet, totdat onherroepelijk is vastgesteld dat er geen invloed op microniveau is, zoals in het onderhavige geval.

De mensheid was er ooit van overtuigd dat de aarde plat zou zijn en het uitspansel er omheen draaide, tot er 'eigenwijze mannen' opstonden, die eerst theoretisch en daarna objectief konden aantonen dat het onjuist was en de Aarde niet centraal stond.
Baudet was met zijn vermoeden op de juiste weg, maar hij kon het nog niet bewijzen. Hadden hij en anderen het dan maar moeten negeren?

Ik ontken dus niet, maar sluit alleen niets uit....
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----------------------> TUBECOLLECTORSASSOCIATION@yahoogroups.com
Nu lees ik dat 5G in de buurt van röntgenstraling komt , en is niet schadelijk
Waarom hebben ze dan in zieken huizen een afgeschermd deel als ze een foto maken lol

[Bericht gewijzigd door vraag1 op 7 maart 2019 20:01:59 (36%)]

in de buurt?
5G heeft banden <100GHz, waarbij in NL 3,5GHz als primaire band en alle andere <30GHz

en rontgen?
Most X-rays have a wavelength ranging from 0.01 to 10 nanometers, corresponding to frequencies in the range 30 petahertz to 30 exahertz (3×10^16 Hz to 3×10^19 Hz)
in de buurt is een relatief begrip?
Ha vraag1,

Zo in de buurt :o gelukkig niet en dat gebeurt ook niet van die straling is een ieder het over eens uit de buurt blijven :r
De straling van je telefoon in de band 0.1....1GHz is matig maar wees voorzichtig.
Langdurig deze straling ontvangen is niet gezond dus bel met mate ;)
De veldsterkte van de lokale stations dat is niet zo'n probleem over het algemeen ligt deze laag, alleen de monteurs die bij de antennes werken moeten minstens 30cm afstand houden en aan de achterzijde van de antennes blijven.
Voor je zelf... niet dag in dag uit met de telefoon aan je oor dat is schadelijk 100% dus gebruik zo nu en dan een oortje dan kan de telefoon verder van je vandaan houden.
Ook dit is een kwestie van leren een klein beetje begrijpen dat als je lang aan het babbelen ben en je hoofd (slaap) wordt wat warm je realiseren dat dit niet goed is.
Dat warm worden komt niet eens door de rf energie maar gewoon doordat je telefoon toestel warm wordt en je wil die warmte niet heel vaak op een klein oppervlak overdragen.

Ik ben het met @Tidak Ada eens dat er nog best veel vragen zijn over de elektromagnetische interactie met biologische systemen.
En omdat dit diverse disciplines betreft engineering, fysica, chemisch, biologisch is er veel werk te doen praktische proeven enz.
Ik denk waar je vroeger alleen de radiotherapeut hoefde te beschermen tegen ongewenste rf straling (dit is een kleine groep) moet je nu bijna alle kids bijbrengen dat het met mate gebruikt moet worden.
Er is redelijk wat literatuur beschikbaar met zeer goede en bruikbare resultaten.

Maar goed je gaat zo op tenen staan en daar heb ik geen zin in :S
Ik denk dat de verantwoording bij de fabrikanten ligt en bij onze overheid en niet zoals met het roken das haben wir nicht gewusst

Groet,
Henk.
Everything should be as simple as possible, but not simpler.
Tidak Ada

Golden Member

Op 7 maart 2019 21:34:20 schreef electron920:
Ha vraag1,

[....]
Voor je zelf... niet dag in dag uit met de telefoon aan je oor dat is schadelijk 100% dus gebruik zo nu en dan een oortje dan kan de telefoon verder van je vandaan houden.
Ook dit is een kwestie van leren een klein beetje begrijpen dat als je lang aan het babbelen ben en je hoofd (slaap) wordt wat warm je realiseren dat dit niet goed is.
Dat warm worden komt niet eens door de rf energie maar gewoon doordat je telefoon toestel warm wordt en je wil die warmte niet heel vaak op een klein oppervlak overdragen.

[....]Groet,
Henk.
Ha Henk,
Daar had ik al last van bij die goeie ouwe Bell-telefoon! Maar ik denk dat dat eerder kwam door het belemmeren van de warmteafgifte van je oor door de speaker, dan door de frequentie van het gebabbel van je opponent >:) :D Alhoewel, sommige rondborstige bellers gaven sowieso een warm gevoel.... ;) :+ O-)

Groet,
T.A.
Hoeben

Special Member

Op 7 maart 2019 21:34:20 schreef electron920:
...De straling van je telefoon in de band 0.1....1GHz is matig maar wees voorzichtig...

Gewoon je telefoon op 1 meter afstand houden.
maartenbakker

Golden Member

Op 7 maart 2019 19:24:43 schreef vraag1:
Nu lees ik dat 5G in de buurt van röntgenstraling komt , en is niet schadelijk
Waarom hebben ze dan in zieken huizen een afgeschermd deel als ze een foto maken lol
Dan kun je ook stellen dat Roentgenstraling in de buurt van zichtbaar licht komt en dat zichtbaar licht daarom schadelijk is of Roentgenstraling juist onschadelijk. In werkelijkheid hebben alle golflengtes hun specifieke eigenschappen, en kun je dus niet iemands botten bekijken met een radar, een boek lezen bij infraroodlicht of warmte detecteren met Roentgensensoren.
"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose." - Disclaimer: ik post soms vanaf een tablet, het is geen doen om alle autocrrect, ontbrekende spaties en off-by-ones er uit te halen.
Oke dus misschien is het een verhaal om de mensen bang te maken ik weet soms ook niet meer wat waar is , maar alles wat niet natuurlijk is lijkt me niet gezond voor de mens
En verder is het een goede melk koe een mobiel voor bedrijven die het leveren.
Mobiel heb ik niet maar je wordt bijna verplicht om er 1 te nemen en dat is een vreemde wereld
Frederick E. Terman

Golden Member

We hebben al gezien dat 5G op minstens twee verschillende manieren de 'stralingsbelasting' sterk zal reduceren, wat nooit verkeerd kan zijn.
Maar dat is natuurlijk niet wat de angst-koopmannen willen horen.
Daarom mag je als anti-5G (en een hoop andere anti's) gratis zoveel liegen als je wilt. Je bent immers moreel hoogstaander dan een ander, dus jouw liegen is eigenlijk een hogere waarheid.

Nu lees ik dat 5G in de buurt van röntgenstraling komt
Nu weet je alvast waar je géén informatie kunt halen.
Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Ha vraag1,

Ik denk niemand verplicht je om een mobieltelefoon te nemen ik heb er zelf een als ik 1 keer in de twee maanden gebruik dat is veel.
Dus het gaat een beetje aan me voorbij :)
Hier in Rotterdam loopt een proefje met 5G Europoort voor bedrijven.
Het is net wat @FET schrijft niet te veel verhalen geloven zowel voor als tegen.
Er zijn veel onderzoeken met de juiste inhoud maar dan moet je 30....40 jaar terug mobielentelefoon bestond nog niet dus geen invloed van de commerciële mannetjes ;)
Voor de rest gebruik zo'n apparaat verstandig ga niet dag in dag uit 4uur lang met die telefoon aan je oor door het leven :(

Groet,
Henk
zag een programma op tv dat ze in china al bezig zijn om boodschappen te doen met je mobiel
er is geen kassa meer te vinden , dus zie ik het toch al verplichting als zo door gaat .
En zo zijn er nu al apps die je nodig hebt anders werkt apparaten niet..
Ledlover

Golden Member

Heerlijk, winkelen zonder in de rij te staan voor de kassa :)
Jochem

Golden Member

Ik doe al jaren niet anders meer
Heb geduld: alle dingen zijn moeilijk voordat ze gemakkelijk worden.
GJ_

Moderator

Op 6 maart 2019 21:43:54 schreef Jochem:
[...]Er was een tijd dat je gelijk had...

Maar we kopen toch al lang geen computer meer om de 4 jaar? ...
Ik zal wel moeten. Het is een beetje off-topic (nogal erg) maar ik MOET regelmatig een nieuwe laptop omdat de nieuwe software dat EIST. Helaas moet ik dan ook de oude OS weer draaien in een VM omdat de oudere software niet altijd in de nieuwe OS geïnstalleerd kan worden.
maartenbakker

Golden Member

Op 8 maart 2019 14:48:01 schreef vraag1:
zag een programma op tv dat ze in china al bezig zijn om boodschappen te doen met je mobiel
er is geen kassa meer te vinden , dus zie ik het toch al verplichting als zo door gaat .
En zo zijn er nu al apps die je nodig hebt anders werkt apparaten niet..
China zit toch wel net iets anders inelkaar als hier.
"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose." - Disclaimer: ik post soms vanaf een tablet, het is geen doen om alle autocrrect, ontbrekende spaties en off-by-ones er uit te halen.
Ha vraag1,

Dat is sommige winkels in USA ook dat komt bij ons ook maar kost even tijd :D in China draai 5G+ al een tijdje wat ze er daar mee doen weet ik ook niet misschien de camera's op elke hoek van de straat?
De trend is eind jaren 70 ingezet automatisering, robotisering en kunnen we nu niet meer missen dus maak je borst maar nat.
Dat 5G daar moet je niet zo veel van voorstellen of dat in heel Nederland ooit in gebruik wordt genomen :? het kost veel geld een en ander is afhankelijk wat de toepassingen in de industrie zijn.
Ik denk persoonlijk dat de uitrol te langzaam gaat en dat het wordt ingehaald door de opvolgende versie.
Misschien gaat het sneller als ik denk en is over 5...8 jaar 50.2GHz in gebruik want daar gaan we naar toe welke G dat is :9
Er is dan over de stad een grid gelegd waar de diverse diensten op inloggen.
Als we gebruik willen maken van autonoom rijden stadsbussen de taxi de zorgrobot die buiten met iemand in de rolstoel aan het wandelen is zullen we moeten zorgen dat alles met elkaar in contact kan staan.
Anders is de veiligheid niet te borgen en dan accepteren wij het niet maar als het veel veiliger is..... zo,n autonome 4 wieler kan 800 meter voor het nemen van de bocht al info krijgen dat de zorgrobot aan het oversteken is.
Kortom dat snelle data verkeer is niet om een YouTube filmpje te bekijken.

Groet,
Henk.
Op 8 maart 2019 19:29:19 schreef maartenbakker:
[...]China zit toch wel net iets anders inelkaar als hier.

Dat is wel zo, maar het blijft natuurlijk wel zo dat je flink achterop raakt als je niet een beetje meegaat in de huidige technologie. Je zet je daarmee wel een beetje buiten de maatschappij. Nou kun je vandaag nog best zonder mobiel, maar kun je nog zonder computer? Kun je zonder radio of TV? Zonder vaste-lijn-telefoon? Zonder auto? Zonder gas-aansluiting? Zonder elektra-aansluiting? Zonder PIN pas?
Verzet je niet om je te verzetten. Zie de voordelen. Uch.
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Wat ik mis in deze discussie of eigenlijk wat ik mis in dit topic, is de vraag wat er met de oude netwerken gaat gebeuren...
Wordt 3G opgedoekt? En wat gaat er met GPRS (2G) gebeuren?
Ik wil wat gaan rommelen met GPRS modules voor telemetrie. Er zijn volgens mij ook nog her en der IOT applicaties die op dit netwerk draaien.
En hebben pompgemalen ook niet van die telemetrie systemen die op GPRS draaien??
Minimaal data verbruik en dus onnodig om daarvoor een 4G systeem te gebruiken.
Waterstanden van een pompgemaal doorgeven hoeft echt niet met een HD-stream opname van water bij een peilstok...
boe
maartenbakker

Golden Member

3G gaat er waarschijnlijk als eerste uit. 2G wordt nog teveel als legacy gebruikt.
Het oude systeem word opgedoekt,(hoop ik). En ligt straks in de dumpwinkels..
Net als de ATF2 telefoons. Lekker ombouwen naar amateurgebruik, het is leuk, leerzaam, en , als het eenmaal werkt, gratis ..>:)
u=ir betekent niet :U bent ingenieur..