Kenwood DNX-4230BT start niet op

Hopelijk mogen autoradio's ook in deze sectie...

Iets waar ik 0,0 ervaring mee heb, hopelijk is er hier een brave ziel die dat wel heeft ;)

Deze Kenwood staat in de bestelwagen van een vriend. Hij had al een tijdje problemen met "vastlopers".
Op zeker moment kwam er enkel het "Kenwood" splash screen nog bij de start van de wagen, maar verder niets. Nog een start later begon slechts de rode 'triangel' te branden, die na een minuutje weer dooft. Scherm licht niet op.

Tijdens het branden van de triangel trekt ie 500 mA en draait de ventilator.

Het lijkt me of hij kan gewoon niet booten, maar hoe begin je aan zoiets...

tnx
Gert

het frontje al eens een paar keer eraf en erop gezet? vaak contacten in het front die nooit eraf gaat welke vuil zijn.

ook kan het spanningsval zijn ergens, ding wil opstarten maar komt niet verder omdat de voeding te laag is. soms is een reset ook al zat, heel het ding eruit halen en hij werkt weer, wat hetzelfde is als de resetknop indrukken, vaak achter het frontje in een gaatje..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Het rood verlichte driehoekje links boven in het front is de resetkmop.
Enkele seconden met een pennetje ingedrukt houden tot hij herstart.

Ik heb ooit eens met Ford autoradio/navi-systemen bezig geweest van Blaupunkt makelij. Ongeveer hetzelfde fenomeen. Als je ze warmstookte gingen ze weer even. Hier bleek dan een BGA chip temperatuurgevoelig geworden te zijn.

Het herstarten met het driehoekje lukte niet en het front zat vast met een flatcable, maar die tip bracht me wel op een idee.
Het "software bord" zit wel met zo'n stekker op het moederbord geklikt zoals Kenwood dat vroeger met die afneembare frontjes deed.

Na wat föhnen ging het ding af en toe eens werken, maar ik kreeg oa nooit de navi-kaart op beeld.
Die beruchte stekker dan maar eens netjes gemaakt en sindsdien niet meer kapot te krijgen.
Hopelijk blijft ie het straks ook weer doen in mijn vriend zijn busje.

Bedankt maar weer voor de tips!